راه اندازی گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، راه اندازی گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود صورت می گیرد.

راه اندازی گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود

هدی صالحی گفت: گردشگری در شهر تهران موضوعی نوپا است. در کمتر از 10 سال گذشته، تهران را به عنوان قطب گردشگری نمی شناختند اما سال جاری سعی شد به این موضوع توجه بیشتری گردد. با این وجود همچنان جا دارد در این حوزه فعالیتهای بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برنامه هایی که سال جاری در ستاد گردشگری شهرداری تهران برای ایام نوروز پیش بینی شده، برنامه های دقیق تر و کامل تری است.

صالحی سامانه مشاوره تلفنی گردشگری 137 را اقدام بسیار خوبی در حوزه گردشگری دانست و اضافه نمود: ایجاد این زیرساخت برای هدایت شهروندان و میهمانان نوروزی ظرفیت خوب و قابل توجه ای است که می تواند از مشاوره گردشگری پشتیبانی کند.

شهردار منطقه 2 تهران برپایی تورهای گردشگری در سطح شهر تهران را یکی دیگر اقدامهای مثبت و موثر ستاد گردشگری مطرح کرد و گفت: تورهای گردشگری موجب می گردد شهروندان به صورت هدفمند در شهر حرکت نمایند.

وی درباره برنامه ها و ظرفیت های گردشگری در منطقه 2 نیز گفت: این منطقه در حوزه گردشگری در کنار برج میلاد زیرساختهای خوبی دارد. در حوزه اقامتگاه های گردشگری، هتل های قابل توجه و مهمی در منطقه 2 وجود دارد که روند توسعه این اقامتگاه ها در منطقه تداوم دارد.

این مسئول اضافه نمود: در حال حاضر بخش خصوصی در این زمینه در حال سرمایه گذاری است و توانسته یک هتل را آماده بهره برداری و ساخت هتل دوم را آغاز کند. قصد داریم دو هتل دیگر را نیز در زمین های متعلق به شهرداری بسازیم.

صالحی با اشاره به جاذبه های گردشگری طبیعی منطقه 2 تهران یادآور شد: در طرح جامع شهر تهران هفت رود دره به عنوان میراث طبیعی شهر شناخته می گردد که دو تا از این رود دره ها در منطقه 2 قرار گرفته است و قابلیت بزرگی برای منطقه محسوب می گردد.

در حال حاضر ساماندهی بخشی از این رود دره ها با احداث بوستان نهج البلاغه در رود دره فرحزاد و بوستان گفت و گو در رود دره اوین درکه اجرا شده و تکمیل ساماندهی این رود دره ها در دست اقدام است تا بتوانیم در کنار بوستان پردیسان و برج میلاد، رینگ گردشگری را در منطقه 2 کامل کنیم.

شهردار منطقه 2 تهران با بیان اینکه جاذبه های دیگری مانند کوهستان درکه نیز در حریم منطقه قرار گرفته است، گفت: قصد داریم با فعال کردن کوهستان مشرف به رود دره فرحزاد که جاده قدیم امامزاده داوود محسوب می گردد، گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود را ایجاد کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2052

به "راه اندازی گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی گردشگری مذهبی از امامزاده عینعلی زینعلی تا حرم امامزاده داوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید