روایت ناظر داوری ملاقات ذوب&zwnjآهن - پیکان از تصمیم عجیب داور، VAR ایرانی در کار نبود

به گزارش مجله فیروزی، ناظر داوری ملاقات ذوب آهن - پیکان در هفته سوم مسابقات لیگ برتر گفت که داور بدون هیچگونه بازبینی تصمیم خود را برای اعلام پنالتی به سود پیکان بازگرداند ه است.

روایت ناظر داوری ملاقات ذوب&zwnjآهن - پیکان از تصمیم عجیب داور، VAR ایرانی در کار نبود

به گزارش خبرنگاران، علیرضا یزدانی که در ملاقات هفته سوم ذوب آهن - پیکان ناظر داوری بود با تحسین عملکرد داور تا پیش از پنالتی بحث برانگیز دقیقه 82 که در نهایت مردود اعلام شد، گفت: زاویه دید داور در آن صحنه نامناسب بود و تشخیص اشتباه داد، اما داور چهارم که در منطقه فنی مربیان قرار گرفته بود، صحنه را کامل تر دیده بود و بلافاصله با سیستم رادیویی مسئله را به داور انتقال داد که به دلیل درگیری های داخل زمین، داور دیر تصمیم خود را برگرداند. در نهایت داور کنار زمین آمد و پس از مشورت با داور چهارم به درستی عدالت را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه چنین همکاری تیمی در فوتبال ایران کمتر دیده شده و برای طرفداران هم غیرقابل قبول بود، درباره اینکه آیا داور مسابقه با بازبینی صحنه پنالتی و مشابه VAR تصمیم به مردود اعلام کردن پنالتی گرفت، گفت: خیر، هیچگونه بازبینی صورت نگرفت و از نظر قوانین فیفا نیز این کار میسر نیست . حتی گزارشگر بازی گفت من کنار زمین به داور گفته ام تصمیمش را عوض کند، اما من در صندلی ویژه بودم و حتی موبایلم در دسترس نبود. آن تصمیم صرفاً یک همکاری خوب برای اجرای عدالت بود.

ناظر داوری فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا امکان استفاده داوران از تصاویر تلویزیونی برای بازبینی صحنه های بحث برانگیز وجود دارد یا باید گواهینامه استفاده از VAR صادر گردد، گفت: بله، حتماً باید گواهینامه لازم از سوی فیفا صادر گردد و مجوزی وجود ندارد که داور تصاویر را ببیند. ما هنوز VAR را در کشورمان اجرا نمی کنیم و فیفا در یک صورت مجوز بازبینی تصاویر تلویزیونی را می دهد و آنهم مربوط به بحث سلامت بازیکنان است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1187

به "روایت ناظر داوری ملاقات ذوب&zwnjآهن - پیکان از تصمیم عجیب داور، VAR ایرانی در کار نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت ناظر داوری ملاقات ذوب&zwnjآهن - پیکان از تصمیم عجیب داور، VAR ایرانی در کار نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید