ساخت تصفیه خانه فاضلاب در 4 روستای لرستان

به گزارش مجله فیروزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: کار ساخت تصفیه خانه در 4 روستای استان شروع شده است.

ساخت تصفیه خانه فاضلاب در 4 روستای لرستان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کاکاوند، در خصوص سیستم فاضلاب روستایی اظهار کرد: در سالیان گذشته به دلیل شرایط نامناسب مالی در زمینه اعتبارات در بخش فاضلاب روستایی اعتبارات جزئی داشتیم.

وی اضافه نمود: در سال های گذشته کار ساخت تصفیه خانه 4 روستای کفراج نورآباد، بدرآباد خرم آباد، گندمینه الیگودرز و چغابل دورود شروع شد و در روستای بدرآباد شبکه جمع آوری، خط انتقال و شبکه تصفیه فاضلاب تمام شده و توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

کاکاوند ادامه داد: در روستای کفراج نورآباد نیز تقریباً شبکه و خط انتقال تمام شد و تصفیه خانه با پیشرفت حدود 30 درصد به دلیل مسائل اجتماعی تعطیل شد، که تا این لحظه حل نشده است. مردم روستا درخواست های غیر منطقی و نامعقولی دارند و می گویند چاه های محل تأمین آب شُرب شهر نورآباد از داخل زمین های ماست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اعلام کرد: کار ساخت شبکه جمع آوری و خط انتقال روستای گندمینه در الیگودرز به اتمام رسیده است، اعلام کرد: در چغابل دورود نیز بخش عمده ای از ساخت شبکه جمع آوری تمام شده و تصمیم براین بوده که فاضلاب روستا را به خط فاضلاب شهر دورود وصل کنیم و چون هنوز تصفیه خانه شهر دورود راه اندازی نشده در این قسمت متوقف شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته به وسیله بانک جهادی وامی برای تکمیل شبکه فاضلاب 70 روستا در سراسر کشور درنظر گرفته شد که از این تعداد 2 روستا متعلق به لرستان است. این روستاها عبارت هستند از روستای دربند ازنا و روستای چمن سلطان الیگودرز که اخیراً به شهر تبدیل شده است.

کاکاوند افزود: در این 2 روستا زمین تملک شده و اکنون در مراحل انتهایی است.

وی ادامه داد: در دربند ازنا شبکه جمع آوری و خط انتقال به اتمام رسیده و فقط پکیج تصفیه مانده که خریداری شده و در حال حمل و نصب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اعلام کرد: در روستای چمن سلطان الیگودرز نیز عمده شبکه تمام شده و اکنون مشغول به کار هستند. همچنین این طرح در دهه فجر امسال تمام شده و فاضلاب روستای گندمینه نیز به شبکه این روستا متصل گردد، یعنی این دو روستا باهم یک تصفیه خانه داشته باشند.

وی تأکید کرد: در مجموع در کل کشور به دلیل کمبود اعتبار فاضلاب روستایی پیشرفت زیادی نداشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 571

به "ساخت تصفیه خانه فاضلاب در 4 روستای لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تصفیه خانه فاضلاب در 4 روستای لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید