سفر وزیر گردشگری به مسکو برای امضای توافق نامه لغو ویزای گروهی

به گزارش مجله فیروزی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای امضای توافق نامه ای در جهت توسعه گردشگری بین ایران و روسیه وارد مسکو شد.

سفر وزیر گردشگری به مسکو برای امضای توافق نامه لغو ویزای گروهی

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور امضای توافق نامه لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه و با هدف توسعه گردشگری، روز یکشنبه 16 خرداد ماه به مسکو سفر کرد. مقام فدرال گردشگری روسیه و سفیر ایران برای استقبال از علی اصغر مونسان به فرودگاه رفتند.

دکتر مونسان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شرمتیوود مسکو، در جمع خبرنگاران گفت:

بر اساس این سند که در نشستی با رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه امضا خواهیم کرد، گردشگران دو کشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی پنج تا 50 نفره به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه در پی امضای این سند، سفرهای گروهی بدون ویزا میان دو کشور اجرایی خواهد شد، گفت:

در این سفر همچنین تفاهم نامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

مونسان صنعت گردشگری را از صنایع پویای جهان و موثر در گردشگ مالی دو کشور ایران و روسیه توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که امضای این موافقتنامه و همچنین از بین رفتن ویروس کرونا شاهد افزایش چشمگیر گردشگران دو کشور باشیم. وی افزایش پروازها بین دو کشور ایران و روسیه را نتیجه لغو ویزای گروهی بین طرفین پیش بینی کرد و گفت:

برنامه ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد. طبیعی است که ابتدا منتظر نتیجه تجربه لغو ویزا گروهی باشیم و پس از آن اگر نیازی احساس شد به فکر ویزا انفرادی نیز خواهیم بود.

شایان ذکر است که توافق نامه لغو ویزا گروهی میان دو کشور در سال 1396 (28 مارس 2017) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود و برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را تعیین سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله 2022-2020 تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری در آن نیز وجود خواهد داشت.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1833

به "سفر وزیر گردشگری به مسکو برای امضای توافق نامه لغو ویزای گروهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر گردشگری به مسکو برای امضای توافق نامه لغو ویزای گروهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید