سقوط آزاد از روی تور های جهانی، کولاکِ ویچ در نتایج عجیب!

به گزارش مجله فیروزی، تیم ملی والیبال کشورمان با 7 شکست و 4 پیروزی به کارش در رقابت های جام جهانی 2019 انتها داد.

سقوط آزاد از روی تور های جهانی، کولاکِ ویچ در نتایج عجیب!

به گزارش ، رقابت های جام دنیای والیبال برای تیم ملی کشورمان خوب تمام نشد و ملی پوشان ایران نتوانستند آن طور که باید و شاید انتظارات طرفداران را برآورده نمایند.

شاگردان کولاکوویچ در حالی وارد رقابت های جام دنیای 2019 شدند که طرفداران و کارشناسان منتظر بودند تا نمایش درخشانی از این تیم پس از رقابت های لیگ ملت های والیبال و قهرمانی آسیا که با عنوان ششمی سروقامتان به سرانجام رسید ببینند. تیم ملی کشورمان از ابتدای سال مسابقات زیادی را برگزار کرد، اما سرانجام این تورنمنت ها که به فاصله کمی با هم برگزار گردید برای تیم ایران خوش نبود.

بلند قامتان در لیگ ملت های والیبال با تمام توان به میدان رفتند و توانستند در دور مقدماتی در صندلی دوم قرار بگیرند. آن ها درسرانجام به عنوان پنجمی رسیدند تا نمایش تقریبا قابل قبولی را به در این مسابقات داشته باشند.

تیم ملی والیبال ایران از ابتدا با نفرات اصلی در این رقابت ها که بسیاری از تیم های دنیا از آن به عنوان محلی برای آماده سازی خود استفاده می نمایند وارد شد. البته این موضوع مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و مربیان نهاده شد، اما ظاهرا تنها هدف از حضور در این رقابت ها درخشش، کسب مدال و پاداش بود. پس از این رقابت ها جنجال پاداش ها و خستگی بازیکنان هم خود حاشیه هایی داشت که برای مدتی تیم ملی را دچار مسائلی کرد.

مسابقات متوالی عامل خستگی بازیکنان تیم ملی ایران

شاگردان کولاکوویچ تنها مدتی پس از این رقابت ها در انتخابی المپیک که به میزبانی روسیه برگزار گردید به میدان رفتند. آن ها توانستند تیم های کوبا و مکزیک را ببرند، اما مقابل روسیه میزبان باختند تا نتوانند به طور مستقیم جواز حضور در رقابت های المپیک را کسب نمایند. اوج فشار روی تیم ملی، رقابت های قهرمانی آسیا و سپس جام دنیای بود که به فاصله ای کوتاه از هم برگزار گردید. کولاکوویچ در رقابت های قهرمانی آسیا از ترکیب جوان ایران استفاده کرد و تا حدودی توانست شرایط برابری را در تیم ملی ایجاد کند. این اتفاق در حالی رخ داد که باز هم بسیاری معتقد بودند می شد با تیمی جوان در این رقابت ها حاضر و در سرانجام هم قهرمان شد. به هر صورت نظر فنی کولاکوویچ چیز دیگری بود و در سرانجام هم توانست جام قهرمانی آسیا را کسب کند.

نتایج عجیب ملی پوشان ایران، به دلیل والیبال زدگی

خستگی مفرط بازیکنان و به گفته کارشناسان و مربیان، والیبال زدگی آن ها به دلیل فشار ها در جام دنیای شرایط بسیار عجیبی را رقم زد. شرایطی را که شاید کمتر کسی تصور می کرد. موسوی که از همان ابتدا به دلیل آن چه مصدومیت، خستگی و یا پیگیری کار های شخصی عنوان شد، تیم را همراهی نکرد. بازیکنان در نخستین بازی مقابل روسیه ای به میدان رفتند که بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشت، اما توانست در سرانجام برنده این بازی گردد. در آن بازی می شد چهره خسته بازیکنان را دید که رمقی برای بازی درخشان و همیشگی خود نداشتند. بازی دوم مقابل مصر یک اتفاق کاملا عجیب و دور از انتظار بود. فراعنه در مجموع 2 برد در این رقابت ها کسب کردند که یکی از شگفتی ها برابر تیم ملی ایران و در این بازی رقم خورد. بسیاری از این شکست ایران متعجب شدند. کولاکوویچ ناگهان دست به کاری زد که به عقیده بعضی ها باید خیلی زودتر انجام می شد. او بازیکنان جوان را برای 3 بازی متوالی به میدان فرستاد. آن ها خوش درخشیدند و کانادا و استرالیا هم حریف سرو قامتان جوان ایران نشدند. در ادامه برزیل قدرتمند هم به زحمت از سد این جوان ها گذشت.

بهبود شرایط ایران با جوان ها

بازی مقابل آمریکا هم با اتفاقات عجیب و غریب همراه بود. تیم کشورمان روی سرویس ها ضعف زیادی داشت و بازیکنان به خوبی توپ را دریافت نمی کردند. همین باعث شد تا یانکی ها در ست سرانجامی با اختلافی زیاد برنده گردد. این شکست ایران هم واکنش ها زیادی را در پی داشت. تیم ایران در ادامه بدون دردسر تونس را شکست داد. در ادامه هم آرژانتین با ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها مقابل ایران باخت تا شرایط تیم ملی رفته رفته بهتر گردد، اما شکست برابر ژاپن بسیاری را حیرت زده کرد.

هشتمی ایران در رقابت های جام دنیای

ژاپن که سال ها آرزوی برد ایران را داشت، در این بازی تیم برتر میدان بود و در حالی که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در زمین حضور داشتند 3 - یک برنده شد. ایتالیا حریف بعدی ایران بود. بلند قامتان 2 ست متوالی را بردند و در حالی که ست سوم را هم جلو بودند در سرانجام با نتیجه 3 - 2 باختند. کولاکوویچ دربازی آخر مقابل لهستان تیمی جوان، اما بی انگیزه را به میدان فرستاد. تیمی که در نهایت 3 - صفر باخت تا پرونده ایران در این رقابت ها بسته گردد، در حالی که انتظار می رفت تیم ملی کشورمان در میان 6 تیم برتر این رقابت ها قرار بگیرد در سرانجام عنوانی بهتر از هشتمی به دست نیاورد.

خستگی، باعث اُفت شاگردان کولاکوویچ

نکته جالب اینجا است که بار ها بازیکنان حتی پیش از این رقابت ها از خستگی و فشار مسابقات مختلف گفته بودند و خود کولاکوویچ هم پس از مصدومیت غفور، قائمی، شفیعی، کریمی و ... در این رقابت ها که برای بعضی از آن ها باعث دوری طولانی مدت و برای بعضی باعث دوری یکی - 2 روزه شد، از فشار و خستگی مسابقات گفته بود. نکته اینجا است که همه از ابتدا چنین مسئله ای را پیش بینی می کردند، اما ظاهرا تنها هدف از ابتدای سال 98 استفاده از تعداد محدودی بازیکن و کسب نتیجه بود. انگار در این میان کسی توجه چندانی به بحث جوان گرایی نکرده بود. البته بسیاری هم اعتقاد دارند که کولاکوویچ در اثر کار با مسئولانی که فقط به دنبال نتیجه بوده اند چنین کاری انجام داده است، اما هر چه هست در حال حاضر والیبال ایران حال و روز خوبی ندارد.

زنگ خبر برای والیبال ایران به صدا درآمد

فدراسیون بی رئیس، لیگ بی برنامه است و باشگاه ها هم شرایط خوبی ندارند. با این حال عده ای معتقد هستند که هنوز زنگ خطر برای والیبال ایران به صدا در نیامده است و با حضور بازیکنان و مربی قدرتمند، همچنین یک برنامه تعیین و پشتوانه ای خوب، والیبال می تواند به شرایط عادی خودش بازگردد. این شرایط، اما به سادگی به دست نمی آید. ای کاش مسئولان بدانند زمانی که صحبت از حمایت می گردد، تنها منظور بحث اقتصادی نیست، بلکه سامان دهی، رسیدگی به مسائل و کمبود ها هم هست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 354

به "سقوط آزاد از روی تور های جهانی، کولاکِ ویچ در نتایج عجیب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد از روی تور های جهانی، کولاکِ ویچ در نتایج عجیب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید