تور ارزان مجارستان: چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟

به گزارش مجله فیروزی، تیم ملی فوتبال ایران مانند ادوار گذشته که قبل از جام جهانی از کمبود بازی محبت آمیز مناسب رنج می برد، این بار هم گرفتار این مساله شده و در مهم ترین پنجره بازی های ملی قبل از جام جهانی که هر تیمی می توانست چهار بازی را برگزار کند، فقط یک بازی در بدترین جای ممکن یعنی زیر گرمای قطر، برگزار کرد.

تور ارزان مجارستان: چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

حال این نگرانی وجود دارد که تیم ملی برای پنجره بعدی بازی های ملی در شهریور و مهر که یک هفته جریان دارد، همچنان مشکل داشته باشد و نتواند ملاقاتی را هماهنگ کند و بهره لازم را از آماده سازی خود ببرد.

رضا صالحی امیری که به تازگی راهی مجارستان شده و ملاقات هایی را با سران ورزش این کشور داشته، گفته که مجار ها مایل به انجام بازی محبت آمیز با ایران در آبان ماه هستند و در صورتی که این مساله محقق گردد، ایران می تواند یک ملاقات با کیفیت را قبل از این مسابقات انجام دهد، اما سوال اصلی این است که چقدر احتمال برگزاری این بازی وجود دارد؟

* تقویم خالی مجارستان قبل از جام دنیای

طبق تقویم بازی های ملی، مجارستان در شهریور و مهر، دو بازی به جای مانده خود را در لیگ ملت ها برگزار خواهد نمود و جای خالی ندارد، اما هنوز برنامه این تیم برای بازی های ملی قبل از جام دنیای تعیین نیست. هر چند مجارستان نتوانسته سهمیه این مسابقات را به دست آورد، اما قطعا در همین برهه، ملاقات هایی را برگزار می نماید.

تاریخ اعلام شده از سوی صالحی امیری هم مربوط به این برهه زمانی است که مجارستان می تواند ملاقات محبت آمیز ای داشته باشد. فیفا میخواهد مسابقات باشگاهی را حدود یک هفته تا 10 روز قبل از جام دنیای تعطیل کند تا بازیکنان، خود را به تیم های ملی معرفی نمایند. (البته تاریخ رسمی برای این منظور اعلام نشده است)

به همین منظور هم فیفا 14 نوامبر (یک هفته قبل از جام دنیای) را برای اعلام اسامی بازیکنان تعیین نموده و لیگ های باشگاهی اروپا مانند انگلیس هم تا 12 مرداد بازی های خود را برگزار می نمایند و از 13 مرداد بازیکنان ملی پوش به کشور های خود خواهند رفت.

* ایران بازی با مجارستان را می پذیرد؟

با این حساب تیم ملی ایران یک هفته تا اولین بازی خود در جام دنیای فرصت دارد. این یک هفته در شرایطی است که شاید بعضی از بازیکنان به دلیل بعد مسافت، دیرتر به تیم ملی ملحق شوند و مطمئنا به دلیل بازی های باشگاهی خود در کوران مسابقات هستند و باید ریکاوری نمایند.

حالا باید دید که آیا ایران مایل خواهد بود در فاصله هفت روز قبل از بازی با انگلیس (شاید شش یا پنج روز قبل) در 21 نوامبر (31 آبان) ملاقاتی با مجارستان یا هر تیم دیگری برگزار کند؟

آیا مجارستان با توجه به کیفیتی که دارد و توانسته اخیرا تیم ملی انگلیس را به صورت رفت و برگشت شکست دهد و مقابل ایتالیا و آلمان به تساوی دست یابد، گزینه مطلوب کادر فنی ایران است؟ (چرا که بعضی از مربیان ترجیح می دهند قبل از ورود به یک تورنمنت، با تیمی ضعیف تر که احتمال شکست خوردن مقابل آن ها کمتر است، بازی نمایند.)

* نگاهی به ملاقات های محبت آمیز قبل از جام دنیای 2018

تیم ملی ایران قبل از جام دنیای 2018 روسیه و هفت روز پیش از نخستین بازی خود، در ملاقاتی محبت آمیز با لیتوانی ملاقات کرد و به رجحان یک بر صفر رسید.

فرانسه قبل از جام دنیای 2018 که به قهرمانی دنیا رسید، یک هفته قبل از نخستین بازی خود در این رقابت ها، با تیم ملی آمریکا ملاقات کرد.

تیم ملی آلمان نیز در همین شرایط، 9 روز قبل از نخستین بازی خود در جام دنیای، با عربستان ملاقات کرد و با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در سوی مقابل، عربستان 6 روز قبل از اولین بازی خود در جام دنیای با آلمان ملاقات نموده بود. نکته مهم این است که عربستان برای ورود به رقابت ها بازی دشواری را برگزید، اما آلمان از چنین کاری پرهیز کرد.

برزیل 7 روز قبل از ورود به جام دنیای 2018، با اتریش ملاقات کرد. بلژیک هم در شرایط مشابه، 7 روز قبل از جام دنیای با کاستاریکا ملاقات کرد.

این قضیه درباره اسپانیا هم صدق می نماید و آن ها 6 روز قبل از جام دنیای با تونس ملاقات کردند. پرتغال هم 8 روز قبل از جام دنیای، با الجزایر ملاقات نموده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1896

به "تور ارزان مجارستان: چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: چقدر احتمال بازی ایران و مجارستان وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید