سویه تازه کرونا و عدم اطمینان از گردشگری

به گزارش مجله فیروزی، همه گیری ویروس کرونا در سال 2021 نیز با از دست دادن دو تریلیون دلار در بخش گردشگری همراه خواهد بود و سازمان گردشگری جهانی احیاء این بخش را شکننده و آرام اظهار داشت.

سویه تازه کرونا و عدم اطمینان از گردشگری

به نقل از ویفروم، نتایج آنالیز ها نشان داده است که تعداد گردشگران بین المللی در سال 2021 نیز بین 70 تا 75 درصد کمتر از سال 2019 و آمار گردشگران به آسیا و اقیانوسیه تا 95 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آخرین پیش بینی سازمان دنیای گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، این مقدار کاهش در سال 2020 نیز باعث شد تا بخش گردشگری یکی از بخش های باشد که بیشترین آسیب را از بحران کرونا متحمل شد و باوجود پیشرفت های اخیر، نتایج آنالیز ها هشدار می دهد که تقاضا برای سفر می تواند تحت تاثیر نرخ نابرابر واکسیناسیون در سراسر دنیا و سویه های نو کووید- 19 و ایجاد محدودیت های نو سفر در بعضی از کشورها قرار گیرد.

در چند روز گذشته، ظهور سویه اُمیکرون (Omicron) ده ها کشور را به بازگرداندن محدودیت ها برای ورود یا به تاخیر انداختن روال عادی در قوانین سفر و آزمایش کووید- 19 سوق داده که منجر به عدم اطمینان گسترده برای مسافران فصل تعطیلات در سراسر دنیا شده است البته جهش قیمت نفت و اختلال در زنجیره تامین دنیای نیز تاثیر خود را گذاشته است.

سازمان دنیای گردشگری دریافت، اگرچه در ماه جولای تا سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 2020 افزایش 58 درصد ورود گردشگران ثبت شده است اما 64 درصد کمتر از سال 2019 است.

ورودی ها در ماه های آگوست و سپتامبر، 63 درصد کمتر از سال 2019 بود که بالاترین نتیجه ماهانه از زمان آغاز همه گیری ویروس کروناست. ورود گردشگران بین المللی در سراسر دنیا بین ژانویه و سپتامبر 2021 در مقایسه با سال 2020، 20 درصد کمتر بود که نسبت به کاهش 54 درصدی در 6 ماهه اول سال بهبود آشکاری داشت.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO گفت: داده های سه ماهه سوم سال 2021 دلگرم کننده است با این حال، ورود گردشگران هنوز 76 درصد پایین تر از سطح قبل از همه گیری است و نتایج در منطقه ها مختلف دنیای یکسان نیست.

البته تعداد ورودی ها در بعضی از منطقه ها مانند اروپای جنوبی و مدیترانه، دریای کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی در 9 ماهه اول سال 2021 در واقع بالاتر از سطح سال 2020 بوده است.

آفریقا و خاورمیانه نیز به ترتیب 74 درصد و 81 درصد کاهش را در سه ماهه سوم نسبت به سال 2019 ثبت کردند اما کرواسی، مکزیک و ترکیه بیشترین بهبود را در دوره جولای تا سپتامبر نشان دادند.

ورود گردشگران بین المللی فصل تابستان در نیمکره شمالی در بسیاری از کشورها به علت افزایش اعتماد به سفر، واکسیناسیون سریع و کاهش محدودیت ها بازگشت کرد بعلاوه در اروپا، گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا به تسهیل سفر در اتحادیه اروپا یاری نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1879

به "سویه تازه کرونا و عدم اطمینان از گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سویه تازه کرونا و عدم اطمینان از گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید