سیل در پایتخت اندونزی دستکم چهار قربانی گرفت

به گزارش مجله فیروزی، بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها موجب جاری شدن سیل در پایتخت اندونزی و کشته شدن دستکم چهار نفر شد.

سیل در پایتخت اندونزی دستکم چهار قربانی گرفت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جاری شدن سیل در مناطق مسکونی جاکارتا پایتخت اندونزی دستکم چهار کشته بر جای گذاشت و موجب تخلیه اجباری هزاران نفر از این نواحی شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه ای بی سی نیوز، درحالی که مردم جاکارتا سه شنبه شب، منتظر شروع مراسم آتش بازی سال نو میلادی بودند، در بارش شدید باران و سیل متعاقب آن گرفتار شدند.

آگوس ویبووو سخنگوی ستاد ملی کاهش بحران اندونزی روز چهارشنبه گفت باران های معروف به مانسون و طغیان رودخانه ها موجب زیر آب رفتن دستکم 90 محله در جاکارتا شده است.

ویبووو اضافه کرد دستکم چهار نفر در اثر جاری شدن سیل کشته شده اند که در میان آن ها یک دانش آموز 16 ساله نیز دیده می گردد. وی اضافه کرد ارتفاع سیلاب در بعضی مناطق به 3 متر رسیده است و در حال حاضر 19 هزار نفر در پناهگاه های موقت اسکان داده شده اند.

تصاویر پخش شده از این سیل، شامل خودروهای غوطه ور در میان سیلاب و گل ولای و کوشش نیروهای ارتش و گروه های امداد برای نجات بچه ها و سالمندان از روی سقف خانه ها است.

به گفته ویبوو این سیل به هزاران خانه در اقصی نقاط جاکارتا خسارت وارد نموده و مقامات را مجبور به قطع برق و آب نموده است.

از سوی دیگر درپی بارش های شدید و جاری شدن سیلاب در فرودگاه جاکارتا، تمام پروازهای این شهر لغو شده اند.

جاکارتا و حومه آن، محل سکونت بیش از 30 میلیون نفر است. این منطقه هر ساله آبستن وقوع زلزله و سیل است و در اثر استحصال بیش از حد آب های زیر زمینی در خطر فرو رانش زمین نیز قرار گرفته است. ازدحام جمیعت در این ناحیه نیز به تنهایی سالانه 6.5 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد می نماید.

آخرین بار، ده روز پیش بود که وقوع سیل در 17 منطقه مختلف اندونزی 7 کشته برجای گذاشت و زندگی حدود 70 هزار نفر را مختل کرد.

اردیبهشت سال جاری نیز سیل ویرانگر دیگری، به کشته شدن دستکم 29 نفر در این کشور منجر شد. در پی این حادثه هزاران نفر از ترس ابتلا به بیماری مجبور به پناه دریافت در اردوگاه هایی شدند که دولت برای مواقع ضروری احداث نموده بود.

جوکو ویدودو چندی پیش اظهار داشت میخواهد پایتخت را به جزیره ای آرام و در میان جنگل های بارانی منتقل کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 433

به "سیل در پایتخت اندونزی دستکم چهار قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل در پایتخت اندونزی دستکم چهار قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید