شاخص در آستانه از دست دادن کانال 1.4 میلیون واحدی ، بورس کی مثبت می گردد؟

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، در سرانجام معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با افتی دو درصدی در آستانه از دست دادن کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی نهاده شد. این در حالی بود که شرایط شاخص کل هم وزن بدتر هم بود و این شاخص بیش از 2.3 درصد افت کرد.

شاخص در آستانه از دست دادن کانال 1.4 میلیون واحدی ، بورس کی مثبت می گردد؟

معاملات امروز بازار سهام در حالی به انتها رسید که ارزش معاملات پنج هزار و 866 میلیارد تومان بود و سه نماد پارسان، پارس و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر فرایند شاخص داشتند. از سوی دیگر معاملات مثبت فولاد تنها بخشی از افت این بازار را کاهش داد.

در معاملات امروز سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند. فولاد، کمند و امین یکم هم پرمعامله ترین نمادهای بازار بودند.

با وجود اینکه بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند با انتشار گزارش های شش ماهه شرکت ها، شرایط نوسانی شاخص بهبود یافته و فرایند صعودی بورس مجددا شروع می گردد، اما حالا به نظر می رسد خوش بینی کمتری نسبت به ادامه فرایند بازار وجود دارد.

گزارش مبهم گروه پالایشی، عملکرد ضعیف نمادهای بانکی، ادامه فرایند قیمت گذاری دستوری صنایع، تردیدها در مورد قیمت گذاری محصولات شیمیایی، افزایش نرخ بهره و بعلاوه سفته بازی در بعضی از نمادهای بازار از عواملی است که حالا کارشناسان آنها را دلیل این فرایند نزولی می دانند.

در همین رابطه مهشید داداش زاده در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد که یکی از دلایل افت بازار امروز گزارش شش ماه ضعیف تر از انتظار بانک ملت بود. با این حال این کارشناس معتقد است که این فرایند نزولی موقتی است و به نظر می رسد بازار این هفته متعادل گردد و شاهد ریزش در آن نباشیم. احتمالا فرایند بازار به گونه ای باشد که دوشنبه کمی منفی باشد و سه شنبه دوباره مثبت گردد تا بازار به تعادل برسد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1682

به "شاخص در آستانه از دست دادن کانال 1.4 میلیون واحدی ، بورس کی مثبت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص در آستانه از دست دادن کانال 1.4 میلیون واحدی ، بورس کی مثبت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید