صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است

به گزارش مجله فیروزی، مقتدایی گفت: یکی از معضلات خشکی زاینده رود زمین خوردن صنعت توریسم در اصفهان است.

صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان، جلسه ای برای آنالیز جذب بودجه در راستای تامین بالاترین حد منافع استان اصفهان برگزار کرد و سرخط ها، سرفصل ها، ردیف های بودجه اصفهان مورد آنالیز نهاده شد.

وی در ارتباط با درنظر گرفته نشدن بودجه برای احیای زاینده رود گفت: مطابق آنالیز های کارشناسی، 18 معضل پیرامون زاینده رود به جز بحث آب شرب و کشاورزی داریم که کاهش عایدی، زمین خوردن صنعت توریسم، آلودگی هوا، مسائل حاشیه نشینی، فرونشست زمین و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه سیاسی و اداری استان اصفهان با نقشه جغرافیایی منطبق نیست و مشکل اینجاست که موضوعات مربوط به آب را نمی توان بر اساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد.

وی گفت: بازگشایی زاینده رود در بخش زیست محیطی هم قانونی و هم امکان پذیر است و برای جلوگیری از مسائل بعدی باید حتما در دستور کار باشد.

مقتدایی با اشاره به اینکه افراط و تفریط در آنالیز بودجه مضر است، گفت: توجه افکار عمومی نسبت به ردیف های بودجه و رقابت های بین استانی، فرصتی مغتنم برای پیگیری موارد جا مانده در لایحه بودجه است اما باید مستند و به دور از سوگیری منفی باشد.

وی با اشاره به اینکه وحدت نظر نمایندگان و مسئولان در پیگیری مسائل اصفهان لازم است، گفت: نمایندگان می توانند، پیشنهادهایی به صورت فردی و گروهی تنظیم و به امضا برسانند و پیشنهادات خودشان را به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه نمایند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ممانعت از باز شدن پلمب سوخت مازوت نیروگاه ها را از موارد مهم مورد پیگیری نمایندگان اصفهان دانست و گفت: در فصلهای سرد سال که با کمبود گاز روبرو هستیم این مطلب از اهمیت خاصی برخوردار است.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1802

به "صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری اصفهان رو به افول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید