عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت، عکس

به گزارش مجله فیروزی، شهرداری فرانکفورت در قرن پانزده میلادی بنا قرار گرفت اما پس از آن به طور مرتب گسترش یافت، تا جایی که آخرین بخش های ساخته شده در آن مربوط به سال 1908 میلادی است. رومر یک ساختمان سه طبقه با ده هزار متر مربع مساحت می باشد که درون آن 9 خانه در گرداگرد شش حیاط قرار گرفته اند. قدیمی ترین بخش ساختمان شهرداری که در مجاورت رومربرگ واقع شده است از سه ساختمان متفاوت با سقف های شیروانی پلکانی تشکیل شده است که بین قرن های پانزده تا هجده میلادی به سبک معماری گوتیک ساخته شده اند.

عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت، عکس

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

ساختمانی که در وسط نهاده شده است زوم رومر نام دارد که نام ساختمان شهرداری را هم از آن برداشته اند. زوم رومر به معنای در محله رومی ها است و به رومیانی اشاره دارد که مدت ها قبل از شکل گیری شهر فرانکورت، در این منطقه زندگی می کردند. ساختمانی که در سمت چپ نهاده شده با نام آلت لیمپورگ و ساختمانی که در سمت راست نهاده شده است با نام لوونشتاین شناخته می شوند. در آن موقع عرف بود که شورای شهر برای منظور های مختلف سیاسی و بازرگانی خدمات رسانی کند.

پل افسوس و برج ها

ساختمان شهرداری فرانکفورت چندین بار توسعه داده شد؛ در نتیجه آخرین تغیرات (که در اواخر قرن نوزده میلادی انجام گرفت) اضافه شدن یک پل بر روی خیابان بود. این پل رومانتیک که با سنگ های سرخ پوشیده شده بود به منظور اتصال یکی از جناح های ساختمان به سازه اصلی ایجاد شد. این پل را با نام پل افسوس یا پل آه می شناسند که به تقلید از پل معروفی با همین نام در ونیز، به این نام، نام گذاری شده است.

در اوایل قرن بیستم میلادی که بخش اداری این ساختمان طی یک برنامه توسعه ساخته شد، هم زمان یک جفت برج هم به مجموعه اضافه گشت. برجی که از همه بلندتر بود را Langer Franz به معنی فرانز بلند و برج کوتاه را Kleiner Cohn به معنی کوهن کوچک نام گذاشتند. در آن موقع Langer Franz بلندترین سازه شهر بود که ارتفاع آن به هفتاد متر می رسید. پس از آنکه برج ها طی جنگ به شدت آسیب دیدند، مجدداً بازسازی هایی بر روی آنها انجام شد. اما سقف بلند Langer Franz تخریب شد و جایی که روزی یک سقف رومانتیک قرار داشت که با برج های کوچک، پرچم و تاج مخروطی تزئین شده بود، امروز یک سقف مسطح و صاف نهاده شده است. البته طرح هایی برای بازسازی بخش تزئینی بالای برج ریخته شده است که در صورت اجرایی شدن آنها، Langer Franz دوباره بلندی و ظاهری قبلی خود را به دست خواهد آورد.

اتاق امپراطور (کایزرزای)

مانند تمام بخش های رومربرگ، رومر هم طی بمباران های سال 1944 توسط متفقین در جنگ جهانی دوم تخریب شد و پس از جنگ مجدداً مورد بازسازی نهاده شد. کایزرزای Kaisersaal یا اتاق امپراطور یک سالن طولانی و تاریخی بود که بسیاری از پادشاهان و امپراطور های امپراطوری مقدس رومیان در سرزمین آلمان در آن تاج گذاری نموده اند و پس از جنگ جهانی دوم به شکل ساده تری بازسازی شد. تصاویر پرتره پنجاه و دو پادشاه و امپراطور آلمانی، از فردریش بارباروزا در سال 1152 تا فرانز دوم که در سال 1806 از سلطنت استعفا داد، در این سالن نهاده شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 801

به "عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید