قربانیان انفجارهای انتحاری بغداد به 32 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله فیروزی، وزارت بهداشت عراق پنجشنبه شب از افزایش شمار قربانیان دو انفجار انتخاری امروز در مرکز بغداد به 32 نفر اطلاع داد.

قربانیان انفجارهای انتحاری بغداد به 32 نفر افزایش یافت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق به شبکه تلویزیونی الرشید این کشور گفت: آمار تلفات دو انفجار تروریستی به 32 کشته و 110 زخمی رسید.

وی در عین حال اعلام نمود که هیچ یک از زخمی ها در مراکز بهداشتی بر اثر جراحت جان نباخته اند و فقط 36 زخمی همچنان تحت درمان هستند.

منابع رسمی عراق عصر امروز اعلام نموده بودند که شمار کشته های دو انفجار انتحاری در میدان الطیران در مرکز بغداد به 28 کشته و 75 زخمی افزایش یافته، اما بعضی منابع نیز شمار زخمی ها را 88 نفر عنوان نموده بودند.

خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق پیشتر درباره جزئیات دو انفجار انتحاری امروز در میدان الطیران گفت: اولین تروریست حامل کمربند انتحاری وانمود نموده که بیمار است و وقتی مردم در اطرافش جمع شدند، خود را منفجر نموده است.

وی اضافه کرد: دومین تروریست نیز به فاصله اندکی وقتی مردم برای انتقال زخمی ها جمع شدند، کمر بند انتحاری خود را منفجر کرد.

همزمان فرماندهی عملیات بغداد از وجود اطلاعاتی درباره احتمال وقوع اقدامات تروریستی انفجاری در مناطق النهضه، الکراده و البیاع در شهر بغداد اطلاع داد و از شهروندان خواست تا جانب احتیاط را رعایت نمایند و از تجمع دوری گزینند.

درپی این انفجار، یک منبع امنیتی عراقی عصر امروز از نشست فرماندهان عالی رتبه عراقی به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور اطلاع داد.

در همین ارتباط، هریک از پایگاههای خبری المسله و ناس عراق به نقل از منابع خود نوشتند که نخست وزیر عراق در این نشست دستور تغییراتی را در فرماندهان امنیتی و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی مسئول صادر نموده است.

در پی این انفجارها، همه مسیرها و ورودیهای منتهی به منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد نیز که دفاتر تعدادی از نهادهای بین المللی، سفارتخانه ها و دستگاههای مهم حکومتی در آنجا قرار گرفته است، بسته شده است. این منطقه دو کیلومتر از میدان الطیران فاصله دارد.

این انفجارها با موجی از محکومیت در سطح داخلی و خارجی روبرو شده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این دو انفجار انتحاری در بغداد را برعهده نگرفته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1278

به "قربانیان انفجارهای انتحاری بغداد به 32 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان انفجارهای انتحاری بغداد به 32 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید