قطع جی پی اس روزانه یک میلیارد دلار به آمریکا خسارت می زند

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اسپات، آنالیز که در این زمینه توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا انجام شده نشان می دهد قطع جی پی اس شبکه های مخابراتی سیار را در این کشور به شدت مختل نموده و در ادامه مسیریابی زمینی، کشتی رانی، کار در معادن و غیره ناممکن شده و صنعت کشاورزی و بسیاری از صنایع دیگر در آمریکا نمی توانند به فعالیت های عادی خود ادامه دهند.

قطع جی پی اس روزانه یک میلیارد دلار به آمریکا خسارت می زند

البته این مسائل محدود به آمریکا نیست و تمامی کشورهایی که از سیستم جی پی اس برای موقعیت یابی استفاده می نمایند نیز به همین مسائل دچار می شوند. حداقل خسارت روزانه چنین اختلالی یک میلیارد دلار در روز برآورد شده که می تواند تا 1.5 میلیارد دلار در روز هم افزایش یابد.

سیستم جی پی اس از سال 1984 بدین سو مورد استفاده تجاری قرار گرفته و آنالیز ها حاکی است که استفاده از آن از سال 1984 تا 2017 بالغ بر 1.4 تریلیون دلار ارزش مالی برای امریکا به همراه آورده است. این سیستم تنها در سال 2017 بیش از 300 میلیارد دلار به نفع اقتصاد امریکا ارزش آفرینی نموده است. 90 درصد از کل مبلغ ذکر شده از سال 2010 بدین سو به دست آمده است.

صنعت مخابرات برترین کاربر خدمات جی پی اس است و صنعت تله ماتیک (فراوری ابزارهای ارسال، دریافت، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای ناوبری خودرو) در رتبه دوم واقع شده است. سومین کاربر مهم خدمات جی پی اس نیز مشتریان سرویس های شرکت های فناوری اطلاعات مانند گوگل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 105

به "قطع جی پی اس روزانه یک میلیارد دلار به آمریکا خسارت می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع جی پی اس روزانه یک میلیارد دلار به آمریکا خسارت می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید