قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران-یکی از روش های شاداب کردن پوست و بدن، آبرسانی است. منظور از آبرسانی پوست یعنی روشی برای برطرف خشکی پوست و طراوت و شادابی بخشیدن به آن که معمولا همه افراد به آن احتیاج دارند.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خشکی پوست یکی از مسائل پوستی است که اغلب ما با آن درگیریم. برای برطرف کردن خشکی و آبرسانی به پوست، لوسیون ها و مرطوب نماینده های صنعتی زیادی در داروخانه ها وجود دارد که بعضی از آن ها به میزان کافی مؤثر نیستند. روش هایی وجود دارند که می توانند به راحتی و با هزینه بسیار اندک، مشکل خشکی پوست شما را برطرف نمایند.

آب وهوا، صابون ها، پاک نماینده های قوی و دوش گرفتن با آب بسیار گرم می تواند باعث خشک تر شدن پوست تان شود. شما می توانید با مرطوب نماینده ها و لوسیون های گران قیمت خشکی پوست خود را درمان کنید. اما برای مرطوب تر کردن پوست روش های طبیعی موثرتری هم وجود دارد.

چه کسانی از آبرسان ها استفاده نمایند؟

کسانی که دارای پوست خشک و معمولی هستند باید از آبرسان پوست استفاده نمایند بعلاوه پیشنهاد می شود روزانه از کرم های مرطوب نماینده قوی گیاهی استفاده نمایند.

برترین سن برای آبرسانی پوست چیست؟

از30 سال به بالا، برای این که با افزایش سن، چروک پوست (به خصوص در پوست های خشک) بیش تر می شود. امروزه با به کار بردن شیوه هایی می توان پوست را هیدراته کرد.

پوست کم آبی که به میزان مورد احتیاج آبرسانی نشده هست، هم چنان ظاهری درمانده و سفت دارد و پوست خشک، ولی هیدراته شده، مرطوب نیست و هم چنان نشانه هایی از خشکی و پوسته پوسته شدن در آن مشاهده می شود.

چه عواملی باعث کم آبی یا دی هیدرشن پوست می شوند؟

عوامل زیادی هستند که باعث دی هیدرشن یا کم آبی پوست می شوند. عواملی مانند:

شستشوی بیش از حد

شستشو با آب گرم

استفاده از شوینده های نامناسب

عدم استفاده از مرطوب نماینده در پوست های چرب

تغذیه نامناسب

عدم محافظت و استفاده از کرم های مناسب در برابر آفتاب

استرس و دلهره

چند روش فوق العاده آبرسانی پوست به صورت طبیعی

اندازه زیادی آب بنوشید

گرچه احتمالا در خصوص تأثیرات نوشیدن آب روی پوست زیاد شنیده اید، اما آسان ترین راه برای مرطوب کردن پوست، هیدراته کردن بدن از درون است که برای سلامتی قلب و کلیه ها نیز بسیار مفید است.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

نوشیدن آب در طول روز به بدن یاری می نماید تا پوست رطوب خود را حفظ کند و از خشک شدن جلوگیری کند. سعی کنید اندازه آبی که در طول روز استفاده می کنید در فواصل زمانی باشد تا پوست به تدریج آب را دریافت کند.

بسیاری از افراد به اشتباه اندازه آبی که در طول روز باید مصرف نمایند در دو یا سه وعده می نوشند که بسیار کار اشتباهی است. اگر آب اضافی بدن دریافت آن را سریع دفع می نماید. نوشیدن آب باید در فواصل زمانی باشد تا بدن به تدریج آن را دریافت کند. با این کار آبرسانی پوست نیز انجام می شود.

از شوینده های مناسب و طبیعی استفاده نمایید

برای شستشوی پوست خود سعی کنید از شوینده هایی بهره ببرید که ملایم تر هستند و در آن ها از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده است. بسیاری از شوینده ها ممکن است باعث شوند که چربی طبیعی پوست شما از بین برود و پوست شما کاملا خشک شود.

استفاده از پن ها و شوینده هایی که در آن ها از عناصر طبیعی مثل آلوئه ورا، روغن زیتون و... استفاده شده است به حفظ رطوبت پوست شما بسیار یاری می نماید.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

از روغن زیتون استفاده نمایید

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها است که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست شما یاری شایانی می نماید. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست خود را با روغن زیتون ماساژ بدهید و کمی صبر کنید تا به صورت کامل این روغن جذب پوست شما شود.

با این کار باعث می شوید که آب داغ و صابون تأثیر کمتری بر روی پوست شما بگذارد و بعد از استحمام احساس خشکی کمتری در پوست خود داشته باشید.

برای استحمام از آب ولرم استفاده نمایید

استفاده از آب داغ برای حمام کردن باعث می شود که چربی طبیعی پوست شما از بین برود و در نتیجه پوست شما خشک شود. سعی کنید مدت زمان حمام کردن خود را طولانی نکنید و زیاد زیر دوش آب نمانید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش بخش باشد، اما به هیچ وجه برای پوست مناسب نیست و سلامت آن را به خطر می اندازد.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

از دستگاه بخور سرد در منزل استفاده نمایید

اگر در مناطقی زندگی می کنید که از لحاظ آب و هوایی خشک است، می توانید از یک دستگاه بخور سرد در منزل خود بهره ببرید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری شود. دستگاه بخور بعلاوه برای خوابِ بهتر و بهبود شرایط تنفسی بسیار مفید است. شوفاژ یا کولر منزل تان را نیز روی درجه بالا تنظیم نکنید، چون باعث خشکی پوست می شود.

آووکادو مصرف کنید

شما می توانید با تغییر نوع مواد مصرفی بر پوست خود تاثیرات زیادی بگذارید. آووکادو یکی از میوه هایی است که به آبرسانی پوست بسیار یاری می نماید و مانع از خشک شدن آن می شود. آووکادو چربی های مفیدی دارد که باعث آبرسانی به پوست شما می شود و کلسترول بد را نیز کاهش می دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب نماینده طبیعی روی پوست ایجاد می نماید.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

بعلاوه می توانید آووکادو را به عنوان ماسک بر روی پوست خود استفاده نمایید. برای این کار چند آووکادوی تازه را در کاسه ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق العاده برای آبرسانی به پوست شماست و به راحتی نیز تهیه می شود.

میوه و سبزیجات تازه

مصرف میوه و سبزی جات تازه هم بسیار به شادابی پوست یاری می نماید. از این رو سعی کنید حتما در برنامه روزانه خود چند واحد میوه آب دار را جای دهید.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

حین استفاده از آبمیوه از قلم نیاندازید که حتما پالم میوه را همراه با آن مصرف کنید که بسیار مغذی بوده و به روده ها به علت فیبر بالا یاری می نماید.

کدوتنبل مصرف کنید

کدوتنبل یکی دیگر از مواد غذایی فوق العاده برای آبرسانی به پوست است، این ماده باعث هیدراته کردن درونیِ پوست شما می شود. سعی کنید که کدوتنبل را وارد رژیم غذایی خود کنید تا هم مواد مغذی مورد احتیاج را به پوستتان برسانید و هم به حفظ رطوب آن یاری کنید. با خوردن کدوتنبل پوست شما خشک نمی شود و همواره سالم می ماند.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

کدو تنبل اندازه زیادی زینک دارد و شما می توانید از آن یک ماسک طبیعی فوق العاده برای آبرسانی به پوست خود تهیه کنید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری کدوتنبل خام رنده شده را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید.

تمامی این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید 5 دقیقه بماند سپس با آب ولرم به خوبی بشویید. این ماسک خانگی علاوه بر آبرسانی به پوست، پوست را تغذیه می نماید، لک های پوستی را از بین می برد و بعلاوه پوست شما را لایه برداری می نماید.

بخور صورت

سعی کنید در هفته یک بار پوست صورت خود را بخور دهید. هنگامی که پوست بخور داده می شود سلول های مرده پوست جدا می شوند و سلول های تازه ای روی پوست تشکیل می شوند که موجب نرم و لطیف شدن پوست می شود و آبرسانی می شود.

حتما بعد از بخور دادن از کرم های مرطوب نمایند بهره ببرید، زیرا در هنگام بخور پوست کمی رطوبت خود را از دست می دهد.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ دادن آن ها بسیار بر روی پوست و بدن و صورت بسیار مفید می باشد. با انجام دادن این کار هم مواد مغذی غیر مستقیم وارد پوست می شوند و باعث شادابی و لطافت می شود.

در سرانجام روز می توانید کمی نوک انگشتان دست خود را با روغن زیتون آغشته کنید و پوست صورت را به آرامی ماساژ دهید با انجام این کار به خون رسانی صورت یاری نموده اید که موجب شادابی ونرمی را به پوست می شود. در اتمام ماساژ با یک دستمال تمیز پوست را از روغن پاک کنید و صبح با آب ولرم و صابون مخصوص صوت بشویید و با کرم نرم نماینده مرطوب کنید.

برای برطرف خشکی پوست بدن، 20 دقیقه قبل از استحمام دستان خود را با روغن کنجد آغشته کنید و به تمامی قسمت های بدن بزنید و بعد از اتمام زمانی که گفته شد دوش بگیرید. سعی کنید از صابون ها برای شستشوی پوست بدن استفاده نکنید، زیرا صابون ها باعث خشکی پوست می شوند. بهتر است از یک شامپوی بدن ملایم بهره ببرید.

لوسیون ها

بعد از اتمام استحمام حتما از لوسیون های بدن بهره ببرید تاصورت بگیرد. بسیاری افراد از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست بدنشان بعد از حمام بسیار رنج می برند و مدام در حال تعویض شامپو های خود هستند.

اما نکته ای که باید به آن دقت کرد این است پوست بدن هنگام شست شو رطوبت خود را از دست می دهد و بعد از حمام احتیاج دارد دوباره رطوبت خود را به دست آورد. از این رو بهتر است از یک لوسیونی که درصد رطوبت بالایی دارد استفاده نمایند تا دچار خشکی و پوسته پوسته شدن نشود و آبرسانی پوست انجام گیرد.

بهتر است لوسیون را بلافاصله بعد از خشک کردن بدن استفاده کرد؛ زمانی که پوست بدن هنوز رطوبت دارد و لوسیون را خیلی سریع تر جذب می نماید.

قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن

اسید چرب امگا 3 بهره ببرید

اسید چرب امگا3 بلوک های سازنده ای را که بدن برای فراوری چربی های پوست به آن ها احتیاج دارد، تأمین می نماید. ماهی سالمون و ماهی های پرچرب را بیشتر در رژیم غذایی خود جای بدهید. امگا3 علاوه بر آبرسانی به پوست، برای سلامت قلب مفید است.

تهیه اسپری آبرسان پوست خانگی

می توانید در خانه با استفاده از مواد طبیعی، یک اسپری آبرسان برای پوست خود تهیه نمایید. برای تهیه این اسپری به مواد زیر احتیاج دارید:

یک پیمانه آب داغ

دو عدد چای کیسه ای سبز

با توجه به نوع پوست خود یکی از ترکیبات زیر را به انتخاب کنید تا به مواد اولیه بالا اضافه نمایید:

پوست خشک یا مسن: 4 تا 6 قطره روغن آووکادو یا جوجوبا به مواد اولیه این اسپری اضافه کنید تا پوستی که در حال پیر شدن است را درمان کنید. این کار به جوان سازی پوست شما یاری زیادی می نماید.

پوست حساس یا خشک: به همان اندازهی که مواد اولیه است، گلاب به آن اضافه نمایید تا پوست خشک و حساس را درمان کند.

پوست مستعد آکنه یا چرب: افزودن یک قاشق چای خوری عنبر سائل به اسپری برای پوست های چرب و مستعد آکنه مفید است.

برای تهیه این اسپری آبرسان ابتدا کیسه های چای سبز را در آب داغ خیس دهید و سپس آن ها را خارج نمایید. وقتی چای خنک شد، ترکیب دلخواه و مناسب خود را به آن اضافه کنید و مواد را داخل یک بطری اسپری دار بریزید و داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. روزی چند بار این محلول آبرسان را بر روی پوست خود اسپری کنید تا هم از خنکی آن لذت ببرید و هم طراوت و شادابی به پوست شما بازشود.

همواره با پوست خود مهربان باشید. از لایه برداری و خاراندن خشن پوست اجتناب کنید تا پوست تان دیرتر پیر شود و مدت طولانی تری جوان بمانید. بعلاوه اطمینان حاصل کنید که به مواد طبیعی ماسک های صورت و درمان های ارائه شده حساسیت نداشته باشید. قبل از مصرف ابتدا آن ها را روی پوست مچ دست تان امتحان کنید و سپس روی صورت بگذارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1878

به "قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی ترین آبرسان های طبیعی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید