قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد

به گزارش مجله فیروزی، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از توافق شرکت های هواپیمایی مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیت در ایام نوروز اطلاع داد.

قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد

به گزارش ایرنا، وی گفت: شرکت ها تابع نرخ بلیت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری خواهند بود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی شرح داد: در ایام نوروز افزایشی در نرخ بلیت هواپیما ها رخ نخواهد داد. شرکت های هواپیمایی با وجود خسارت هایی که ناشی از کرونا متحمل شدند، همچنان مطابق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به فروش بلیت خواهند کرد.

سامانی تأکید کرد: گزارش خسارت های ناشی از کرونای ایرلاین ها، به ویژه به دلیل استفاده از ظرفیت 60 درصد هواپیما ها به وزارت راه و شهرسازی تقدیم شده و اکنون ایرلاین ها در انتظار تصمیم وزارتخانه در مورد زیان های وارده به شرکت ها هستند.

دبیر انجمن ایرلاین های کشور مطرح کرد: شرکت های هواپیمایی همچنان پیگیر مسائلی همچون حذف عوارض مضاعف از مجلس شورای اسلامی هستند و این امیدواری وجود دارد که با حمایت از این شرکت ها، شاهد افزایش کیفیت خدمات رسانی به مسافران در صنعت هوایی باشیم.

به گزارش ایرنا، کرونا میزان سفر های هوایی را کاهش داده است به طوری که مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران چندی پیش گفت: در50 سال گذشته از میان هشت بحران جهانی صنعت هوایی، بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را به این صنعت وارد نموده است.

سیاوش امیرمکری با اشاره به کاهش 60 درصدی عملیات هوانوردی جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا اضافه نمود: بر اساس گزارش مراجع بین المللی، شیوع ویروس کرونا کاهش 50 درصدی تعداد مسافران و کاهش 60 درصدی درآمد های فرودگاهی را نیز به دنبال داشته است.

وی، زیان وارد شده بردرآمد هوانوردی جهان در 6 ماه نخست سال 2020 را 6 و 2 دهم میلیارد دلار برشمرد و گفت: سهم ایران از این زیان، 69 میلیون دلار است و بر اساس پیش بینی مراجع بین المللی، سال جاری شاهد کاهش 50 درصدی درآمد هوانوردی جهان خواهیم بود و تا سرانجام سال 2024 می توان امیدوار بود که به درآمد سرانجام سال 2019 برسیم.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1312

به "قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید