ضریب اشغال هتل های کشور به 45 درصد رسید

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، ضریب اشغال هتل های کشور به 45 درصد رسید.

ضریب اشغال هتل های کشور به 45 درصد رسید

جمشید حمزه زاده در نشست روسای جوامع هتلداران کشور اضافه کرد: مسائل مختلفی که شیوع ویروس کرونا مهمترین آن بود ضربه های محکمی به صنعت گردشگری وارد کرد.

وی ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا و در سال 1398 نیز مسافرت ها متاثر از باران های شدید و وقوع سیل های مختلف کاهش یافت که جامعه هتلداران با همراهی و تعامل، نزدیک به 100 درصد از هزینه های پرداخت شده برای رزو هتل ها را بازپرداخت کردند.

رئیس جامعه هتلداران ایران توضیح داد: در مجموع از سال 1398 تا به امروز، 220 هزار میلیارد ریال به جامعه هتلداران کشور خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد: در دولت قبل با وجود شعارهایی که مبنی بر ارائه بسته های حمایتی مطرح شد، اما در عمل نه تنها حمایتی صورت نگرفت بلکه طرح هایی ضد حمایتی اعمال شد.

جمشید حمزه زاده ادامه داد: هم اکنون و با همراهی مسوولان در دولت نو، بعضی مسائل رفع شده و شرایط هتل ها رو به بهبودی است.

وی اظهار کرد: جزیره قشم از جمله مقصدهای گردشگری و سفر کشور است که جذابیت های مختلفی دارد.

رئیس جامعه هتلداران ایران اضافه کرد: مسئولان منطقه باید گردشگری را در مرحله نخست و از محورهای اصلی توسعه قشم تلقی نمایند و جایگاه ویژه ای در کنار محورهای صنعتی، انرژی و غیر آن در نظر بگیرند.

وی اعلام کرد: در صورت تحقق این نگاه، جامعه هتلداران ایران نیز این توانایی را دارد در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات هتلینگ در قشم حرکت کند.

زیرساخت های گردشگری دریایی در قشم ایجاد شوند

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم نیز در این نشست گفت: قشم ظرفیت ویژه ای برای توسعه مکان ها و مراکز لازم جهت توسعه گردشگری دریایی دارد که برای تحقق این باید زیرساخت های لازم ایجاد گردد.

عبدالباسط رضوانی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات و امکانات و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها می تواند بسیاری از مسائل در این زمینه را رفع کند.

وی ادامه داد: رفع مانع ها برای تخصیص تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی ناشی از تداخل قوانین کشور با قوانین اداره منطقه ها آزاد از جمله خواسته های هتلداران این منطقه ها است.

مدیرعامل جامعه هتلداران قشم توضیح داد: تداخل قوانین باعث شد مزیت های منطقه ها آزاد در حوزه نداشتن مالیات و نیز تخصیص تسهیلات تا حد زیادی کم رنگ گردد.

وی اضافه کرد: بعلاوه افزایش قیمت حامل های انرژی با توجه به موقعیت جزیره قشم از جمله مسائل هتلداری در این منطقه است.

رضوانی اعلام کرد: برای خروج از اتکای مالی به فروش نفت باید به صنعت گردشگری با دقت بیشتری توجه کرد و برای توسعه همه جانبه آن گام برداشت.

منبع: همگردی
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1836

به "ضریب اشغال هتل های کشور به 45 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب اشغال هتل های کشور به 45 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید