لفظ ویروس چینی ترامپ با موج گسترده نقدها روبرو شد

به گزارش مجله فیروزی، پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در پیغام توئیتری خود از لفظ ویروس چینی به جای ویروس کووید 19 استفاده کرد، موجی از نقدها گسترده به این اقدام او به راه افتاد.

لفظ ویروس چینی ترامپ با موج گسترده نقدها روبرو شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته به دلیل استفاده از لفظ ویروس چینی به جای ویروس کرونا، که ابتدا در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد، در پیغام توئیتری خود مورد انتقاد های گسترده نهاده شد.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در توئیتی از حمایت خود از بخش های مختلف در جریان شیوع ویروس کووید 19 در این کشور سخن گفت و از لفظ ویروس چینی برای این ویروس استفاده کرد. او در توئیترش نوشت: آمریکا به طور قدرتمند از صنایعی مانند ایرلاین ها و سایر صنایع که به طور ویژه از ویروس چینی آسیب دیده اند، حمایت خواهد نمود.

این اقدام ترامپ به سرعت مورد انتقاد گسترده از سوی بسیاری از جمله مقامات خود آمریکا نهاده شد. منتقدان این لفظ را نادرست و نژادپرستانه دانستند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از جمله رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، شهردار نیویورک به آن واکنش نشان دادند.

بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک، در انتقاد از این اقدام ترامپ در توئیترش نوشت این اقدام نابجا است و امکان دارد شهروندان آسیایی-آمریکایی زیادی را به خطر بیندازد. او با کنایه زنی به ترامپ نوشت: اگر به دنبال کسی هستید که این بحران را به او نسبت دهید، به سراغ آن شخصی بروید که یک وب سایت جعلی گوگل ساخته است و یا کسی که وعده کیت های آزمایشی را داده، اما هنوز تحویل نداده است.

بسیاری دیگر از کاربران توئیتر این اقدام ترامپ را کاملا نژادپرستانه دانسته و آن را محکوم کردند.

پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا از لفظ ویروس خارجی برای ویروس کرونا استفاده نموده همچنین از کسانی که از اصطلاح ویروس چینی استفاده کردند حمایت نموده بود. با این حال، چندی پیش در مجلس نمایندگان آمریکا توافق شد استفاده از لفظ ویروس چینی کاملا نادرست است، زیرا این ویروس از چین به سایر نقاط دنیا گسترش یافته است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات بهداشت آمریکا، تا شب گذشته حدود 4700 مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است که از این تعداد 93 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 713

به "لفظ ویروس چینی ترامپ با موج گسترده نقدها روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لفظ ویروس چینی ترامپ با موج گسترده نقدها روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید