محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم

به گزارش مجله فیروزی، نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم و تمامی خدمات به زائران غیرایرانی رایگان بوده است.

محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم

به گزارش خبرنگاران، مسعود محمدی نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی صبح امروز در مرکز مانیتورینگ وزارت کشور اظهار کرد: از سال 95 تاکنون فعالیت ما شروع شده و در قالب 98 تیم این فعالیت ادامه دارد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل آمار رو به رشدی داشتیم و استقبال از زائرین غیرایرانی همواره مورد تکریم قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: در شش گذرگاه مرزی، شش ستاد مردمی مستقر نموده ایم. در سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ورودی را در مرز میرجاوه داشتیم و در مرز پاکستان بالاترین آمار ورود را داشتیم.

وی اضافه نمود: دقیقا مانند ایرانیان در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم و همچنین این را باید بگویم که تمامی خدمات به زائران غیرایرانی در ایران رایگان بوده و بهترین نحو اسکان و پذیرایی از آنها اجرا شده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی توضیح داد: از سال 95 که اولین تجربه ما در پذیرایی زائران غیرایرانی بود تعداد 45 هزار و 772 نفر وارد کشور شدند. آمار ورود زائران غیر ایرانی در ماه صفر 127 هزار و 521 نفر است و در مجموع محرم و صفر 170 هزار و 619 نفر بوده است.

محمدی ادامه داد: البته این آمار محتمل است بیشتر هم گردد؛ چرا که افغانستانی ها رسم دارند تا سه روز بعد از اربعین هم به زیارت بروند.

وی اظهار کرد: از جمله دیگر اقدامات ما تامین مترجم برای کاروان های زائران غیرایرانی در مکان های اسکان و مبادی ورودی و خروجی کشور بود.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی اقدامات را با همکاری استانداری ها، فرمانداری ها، سازمان ها و دستگاه های استانی، ائمه آدینه و نیروی انتظامی انجام داده است.

محمدی ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی کلیه ظرفیت اردوهای راهیان نور در اختیار زائران غیرایرانی قرار می گیرد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 362

به "محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید