مسافران و گردشگران سواحل خزر ؛ دل به دریا نزنید! ، غرق شدن 4 مسافر؛ هشدارهای هواشناسی جدی است

به گزارش مجله فیروزی، رئیس هیات نجات غریق بابلسر گفت: در روزهای اخیر با توجه به مواج بودن دریا ناجیان کوشش مضاعفی را انجام می دهند اما مسافران به هشدارها توجه نمی نمایند.

مسافران و گردشگران سواحل خزر ؛ دل به دریا نزنید! ، غرق شدن 4 مسافر؛ هشدارهای هواشناسی جدی است

به گزارش خبرنگاران، در 4 روز گذشته 4 نفر از مسافرانی که به ساحل بابلسر و محمودآباد رفته بودند، این 4 جوان بدون در نظر گرفتن سوت های هشدار ناجیان غریق مستقر در ساحل با شنای شبانه و شنا در منطقه ممنوعه جان خود را از دست دادند.

یک مرد 26 ساله تهرانی، مرد 47 ساله فریدونکناری و جوان 33 ساله قوچانی 3 نفر از مسافرانی بودند که به صورت شبانه در دریای خزر شنا کردند و جان خود را از دست دادند.

بعلاوه یک جوان 18 ساله قائمشهری و جوان 20 ساله مشهدی با شنا در منطقه ممنوعه در ساحل بابلسر جان خود را در پنج روز گذشته از دست دادند.

این 4 مسافر غرق شده در شرایطی دل به دریا زده بودند که هواشناسی طی صدور هشداری، شنا در خزر را ممنوع اعلام نموده بود. در اجرای طرح دریا در تابستان امسال با توجه به تدابیر اندیشیده شده آمار فوتی ها به شدت کاهش یافت و از طرف دیگر آمار نجات یافتگان در دریای خزر در تابستان امسال به یک هزار نفر رسیده است.

مسافران به هشدارها توجه نمی نمایند

سید میثم طبری رئیس هیات نجات غریق بابلسر بیان داشت: متاسفانه در روزهای اخیر با توجه به مواج بودن دریا ناجیان کوشش مضاعفی را انجام می دهند اما مسافران به هشدارها توجه نمی نمایند.

ادامه داد: در بعضی از موارد مسافران که با هشدار ناجیان غریق روبرو می شوند با درگیری و بی توجهی دل به دریا می زنند و بعضی موارد این درگیری ها کار به دخالت نیروی انتظامی و پلیس 110 کشیده می گردد.

طبری گفت: خواهش ما از همه مسافران آن است که در منطقه ها ممنوعه و یا به صورت شبانه شنا ننمایند.

رئیس هیات نجات غریق بابلسر با اشاره به اینکه در طرح دریای امسال در ساحل بابلسر ناجیان 400 مسافر را از غرق شدگی نجات دادن بیان داشت : اگر مسافران به هشدارها توجه نمایند ما هیچ فوتی در ساحل به خاطر غرق شدگی نخواهیم داشت.

هشدارهای هواشناسی جدی است

هواشناسی مازندران هم با اعلام شرایط هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب های ساحلی این استان را در تعطیلات خاتمه هفته قبل ممنوع اعلام نموده بود.

هواشناسی مازندران اعلام نموده بود که با شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می گردد.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی منطقه ها ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار داشت که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا 12 متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج تا 1.6 متری می گردد و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این شرایط جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در فعالیت صیادی و شناورهای صیادی میانه را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه مندان به دریا توصیه شده بود، در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت های تفریحی، جوانب احتیاط را در فعالیت های صیادی در نظر بگیرند.

نجات یک هزار مسافر از غرق شدگی در دریای مازندران

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران نیز در جریان بازدید از سواحل مازندران از روند خدمت رسانی به مسافران دریا را مورد آنالیز قرار داد و با آنالیز چگونگی خدمات رسانی به مسافران، در مورد نحوه خدمات رسانی واحد های امدادی و عرضه اجناس و مایحتاج موردنیاز مسافران با نرخ مصوب و نظارت بر قیمت ها ونیز مسائل فرهنگی تذکرات لازم را به فرمانداران ومسئولان طرح های دریا داد.

معاون استاندار مازندران بعلاوه در تبادل نظر با مردم و مسافران تابستانی سواحل دریا از نزدیک در جریان کمبودها، مسائل و نواقص این طرح ها نهاده شد.

سلگی در ادامه گفت: با شروع روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل از سال آینده امکانات و خدمات رسانی در طرح های دریا بهبود خواهد یافت.

این مسوول خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم مسئله مدیربت سواحل دریا را در دستور کار قرار داده است.

سلگی اظهار کرد: بدستور استاندار مازندران طرح های دریا به صورت پنج ساله به سرمایه گذاران واجد شرایط بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اضافه نمود: امسال با کوشش ناجیان غریق هلال احمر در طرح های دریای مازندران بیش از 1هزار و 100نفر از غرق شدگی حتمی نجات یافتند.

معاون استاندار مازندران گفت: اجرای طرح های فرهنگی و تامین امکانات رفاهی در سواحل دریای مازندران دغدغه جدی دولت و مدیریت ارشد استان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1402 بروزرسانی: 23 شهریور 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2117

به "مسافران و گردشگران سواحل خزر ؛ دل به دریا نزنید! ، غرق شدن 4 مسافر؛ هشدارهای هواشناسی جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران و گردشگران سواحل خزر ؛ دل به دریا نزنید! ، غرق شدن 4 مسافر؛ هشدارهای هواشناسی جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید