مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است

به گزارش مجله فیروزی، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از 8 ماه از این مصوبه گذشته است.

مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از 8 ماه از این مصوبه گذشته است.

او افزود: طبق ماده دوم مصوبه، باید بانک اطلاعات شهروندی در درگاه تهران من بر مبنای تشویق خود اظهاری و تجمیع بانک های اطلاعاتی خدمات تفریحی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی توسعه پیدا کند، هرماه یک خدمت نو با اولویت حمل و نقل عمومی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی به شهروندان ارائه گردد و اظهار نظر شهروندان به وسیله پروفایل شان فراهم گردد.

صادقی افزود: در این ماده آمده است که امکان فعالیت باشگاه های علاقمندی، چون سلامت و باغات نیز فراهم گردد. تا به امروز هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است و یا به شورای شهر گزارش نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماده 3 این مصوبه، توضیح داد: معاونت مالی و مالی شهری موظف شده حداکثر دوماه لایحه مدل تشویقی اعتباری برای ارائه امتیاز به شهروندان مشارکت جو و شهروندان کم برخوردار را جهت مشارکت تشویقی و مبتنی بر امتیازات اعتباری ناشی از ثبت اختیارات فردی شهروندی برای پرداخت عوارض و برخورداری از تخفیف ها ارائه کند که در این مورد نیز اقدامی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: بنا بر ماده 4 این مصوبه، ارائه لایحه سامانه جمع سپاری مقررات شهری طی حداکثر 2 ماه در راستای امکان آنالیز و مشاهده لوایح و طرح های شورای شهر به وسیله شهروندان و ارائه پیشنهادات و نظرات شهروندی در درگاه تهران من و ارتباط آن با سامانه امتیاز و اعتبار شهروندی ابلاغ شده که متاسفانه این لایحه نیز دریافت نشده است.

صادقی افزود: در ماده 5 مصوبه، اطلاع رسانی از تمام روش های ممکن در بازه های زمانی 3 ماهه به شهروندان ابلاغ شده است که در این ماده نیز هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: براساس این تذکر از شهردار تهران، معاونت مالی و مالی و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا ها درخواست دارم که با پیگیری فوری انجام دهند تا این مصوبه محقق گردد چراکه باعث افزایش مشارکت شهروندی، پرداخت عوارض شهری، توسعه شهر و شهروند هوشمند و برخورداری از خدمات شهری به ویژه خدمات حمل و نقل عمومی، تفریحی و... خواهد شد دستورات لازم را انجام دهند و لوایح مربوطه را به هیات رئیسه ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1701

به "مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید