مقدمات تدوین سند ملی نوآوری و فناوری تدوین شده است

به گزارش مجله فیروزی، وزیر علوم ضمن ابراز امیدواری به تسریع در تدوین و ابلاغ سند ملی نوآوری و فناوری گفت: مقدمات تدوین این سند آغاز شده است.

مقدمات تدوین سند ملی نوآوری و فناوری تدوین شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی و سی و پنجمین جشنواره بین المللی خوارزمی که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار گشت با اشاره به اینکه استقلال سیاسی برای کشور نعمت بسیار بزرگی است، گفت: رسیدن به جایگاه علمی ایران در راستای همین استقلال سیاسی اتفاق افتاده و یکی از بهترین راستاهایی که می توان استقلال سیاسی را تقویت کرد، تقویت کشور از لحاظ رشد علمی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه 16 علمی ایران در نمایه isi و رتبه 60 از لحاظ نوآوری گفت: از لحاظ نوآوری باید به جایگاه مطلوب خود که همتراز جایگاه علمی ما باشد دست یابیم و کسب جایگاه های بالا از لحاظ علمی در دنیا بهترین نماد و نشانه برای تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.

زلفی گل با اشاره به اینکه باید از تجربیات دنیا در زمینه علم و فناوری استفاده کنیم گفت: باید از توان و رشد داخلی برای رشد علمی بهره ببریم و در این راه از راستاهای میانبر و زودبازده استفاده کنیم که یکی از بهترین این راستاها توجه ویژه به فناوری و نوآوری است.

وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به فناوری و نوآوری وجود دارد و به همین علت وزارت علوم در اولین گام اقدام به تأسیس معاونت فناوری و نوآوری کرده و رئیس جمهور محترم نیز قانون تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری را ابلاغ کرد و در لایحه 1401 نیز برای آن بودجه پیش بینی شد.

زلفی گل ضمن ابراز امیدواری به تسریع در تدوین و ابلاغ سند ملی نوآوری و فناوری گفت: مقدمات تدوین این سند آغاز شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بیش از 20 میلیون تحصیل کرده دانشگاهی داریم گفت: باید بتوانیم از توان و ظرفیت این جامعه علمی استفاده کنیم و همچنین به این نکته توجه کنیم که این تعداد از تحصیل کردگان دانشگاهی نشانه رشد فرهنگی جامعه است.

وزیر علوم گفت: امروز علاوه بر کسب جایگاه بالا در نمایش های معتبر دنیای جمهوری اسلامی به مرجعیت علمی در دنیا نزدیک شده و در راستای همین مرجعیت است که دانشمندان سراسر دنیا به شرکت در جشنواره هایی مانند جشنواره های خوارزمی رغبت دارند و در آن شرکت می کنند.

وی خطاب به برگزیدگان جشنواره جوان و جشنواره بین المللی خوارزمی نیز گفت: موفقیت این عزیزان حاصل فعالیت گروهی و جمع بزرگی از همکاران، معلمان، دانشجویان و افراد نزدیک به این عزیزان بوده است و جای دارد که این عزیزان نیز به نوبه خود راستا تعالی و رشد را برای دیگران فراهم کنند.

وی جشنواره جوان بین المللی خوارزمی را جشنواره ای دانست که در آن به تحقیقات توصیه ای، توسعه ای، کاربردی و تحقیقات زیربنایی توجه می شود و در راستای اهمیت و جایگاه بالای این جشنواره در دنیا است که دانشمندان سراسر کشورها به این جشنواره نگاه مثبت دارند.

وزیر علوم در پایان سخنان خود علم و فناوری را بهترین ابزار و راهکار برای تقویت و افزایش قدرت نرم کشور و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1875

به "مقدمات تدوین سند ملی نوآوری و فناوری تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات تدوین سند ملی نوآوری و فناوری تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید