ناظم الشریعه: سال 98، سال پرکاری برای فوتسال است

به گزارش مجله فیروزی، سیدمحمد ناظم الشریعه در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال می گوید: همانطور که اطلاع دارید در اسفند سال گذشته آخرین اردوی خود را برگزار کردیم و ان شالله اولین اردوی تیم ملی در سال 98 را در اواخر فروردین به مدت یک هفته برگزار می کنیم و دومین اردوی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود. سال 98 سالی پرکاری برای تیم ملی است. به این دلیل که تیم ملی باید در بازی های جام ملت ها و همچنین مقدماتی جام جهانی 2020 شرکت کند.در حال حاضر ما برنامه های خود را به کمیته فوتسال اعلام کردیم و درخواست داشتیم که لیگ ما امسال زودتر شروع شود و روز دوشنبه هم جلسه ای در این رابطه داریم کمیته فوتسال باید لیگ را به گونه ای برگزار کندکه لیگ در زمان مناسب به اتمام برسد که ما بتوانیم حدودا 30 الی 40 روز به صورت دائم بازیکنان تیم ملی را در اختیار داشته باشیم.

ناظم الشریعه: سال 98، سال پرکاری برای فوتسال است

سرمربی تیم ملی فوتسال حرفهایش را اینطور ادامه میدهد: اگر ما لیگی پویا و شاداب داشته باشیم قطعا تیم ملی می تواند پیروز شود کمیته فوتسال و سازمان لیگ باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی در لیگ فراهم کنند. بخش خصوص وقتی می بیند تیمی در لیگ ایران و باشگاههای آسیا قهرمان می شود و از این تیم حمایتی صورت نمی گیرد و حتی لیگ ما یک پخش مستقیم ندارد چگونه می توان از این بخش درخواست کمک و همکاری کرد. در حال حاضر فوتسال یک رشته همه گیر و فراگیر در مدارس خیابانها و.... عمومی شده است وقتی این همه پتانسیل در کشور وجود دارد فدراسیون و کمیته فوتسال باید برای تشویق بخش خصوصی خدمات و امکاناتی فراهم کنند که آنها هم علاقمند شوند در فوتسال سرمایه گذاری کنند.

او در باره اشتغال بازیکنان ملی پوش در دیگر کشورها معتقد است:اکثر بازیکنان ملی پوش در خارج کشور و در تیم های درجه 2 و 3 آسیا فعالیت می کنند. به این دلیل که لیگ ایران لیگ پولساز نیست و بازیکنان به خاطر اینکه منبع درآمدی داشته باشند به این کشورها می روند.برای مثال فوتسال چین یا لیگ این کشور در سال های اخیر به خاطر حضور بازیکنان ایرانی آنقدر خوب و حرفه ای شده که این موضوع می تواند در آینده برای فوتسال ما مشکل آفرین باشد. ما داریم به راحتی برای خودمان رقیب درست می کنیم. اگر بتوانیم در کشور شرایط و امکانات را به خوبی برای بازیکنان ایرانی فراهم کنیم قطعا آنها در لیگ های خارجی حضور پیدا نمی کنند. حضور در لیگهای خارجی زمانی برای فوتسال ما خوب است که آنها در باشگاهها درجه یک جهان حضور پیدا کنند از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال می خواهم مثل گذشته از تیم ملی حمایت کنند البته این را بگویم این رویکرد در حال حاضر در کمیته فوتسال و کمیته فنی وجود دارد و آنها به دنبال این هستند با تیم های برتر جهان برای تیم ملی بازی برگزار کنند.

ناظم الشریعه توضیحاتی در باره برنامه تیم ملی دارد: من کلیه برنامه هایم را به کمیته فوتسال اعلام کردم و حتی از آنها درخواست داشتم که چه بازی هایی باید انجام شود.دیگر انجام شدن یا نشدن آن بر عهده من مربی نیست و تصمیم گیرنده فدراسیون و کمیته فوتسال است. عده ای در صحبت هایشان مدعی شدند که ناظم الشریعه خودش تیم های ضعیف را برای حضور در رتبه بالای رنکینگ جهان انتخاب می کند. در پاسخ به این افراد می گویم وقتی فدراسیون و کمیته فوتسال نمی تواند هزینه اعزام بازیکنان را برای سفر به برزیل بدهد و این بازی برگزار نمی شود آیا مقصر من هستم؟

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد رسیدن تیم ملی به جایگاه سوم رنکینگ جهان حرفهای دارد: رسیدن به این جایگاه در ابتدا تلاش بازیکنان و کادر فنی و همکاری خوب باشگاهها با تیم ملی بوده و فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال حمایت خوبی کردند.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 50

به "ناظم الشریعه: سال 98، سال پرکاری برای فوتسال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظم الشریعه: سال 98، سال پرکاری برای فوتسال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید