ناگفته هایی از ناصر ملک مطیعی که هرگز نشنیده اید !

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: بازیگرانی که روی پرده نقره ای همان نقشی را ایفا می نمایند که در زندگی شخصی و خصوصی هستند . به واقع موفقیت این افراد به خاطر ارائه خودشان در قصه هاست ، آنها بازی نمی نمایند ، همانی هستند که میبینیم.

ناگفته هایی از ناصر ملک مطیعی که هرگز نشنیده اید !

ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران است. ناصر ملک مطیعی قبل از انقلاب درفیلم های زیادی نقش آفرینی کرد. ناصر ملک مطیعی در فیلم قیصر نقش فرمان را بازی کرد. ناصر ملک مطیعی پس از انقلاب دیگر بازی کرد نکرد. اما ناصر ملک مطیعی پس از سالها چشم انتظاری در فیلم نقش نگار بالاخره مقابل دوربین نهاده شد.

به گزارش خبرنگاران، مرحوم فردین و مرحوم ملک مطیعی ، بزرگ ترین اسطوره های تیپ در سینمای ایران هستند . آنها با روحیه ای که برخاسته از زندگی ورزشی شان بود ، وارد سینما شدند و چون خودشان بودند ، مردم آنها را باور کردند .

مردمی که روی پرده نقره ای آنها را شناختند ، تا واپسین دم حیات آنها را با نام کوچک صدا و مسائل شان را بی پرده به آنها می گفتند ، انگار رفقای 40 ساله اند !

و جالب اینکه این دو بزرگوار با وجودی که دیگر در سینما فعال نبودند و به علت همین نوع زندگی، شرایط اقتصادی ایده آل هم نداشتند اما تا واپسین دم حیات به هیچ خواسته ای نه نگفتند و هر دستی که به سمت شان دراز شده را گرفتند ...

اگر در سینمای قبل از انقلاب به خاطر نبودن دانشگاه و مدرسه و کتاب و استاد ، بازیگران به صورت غریزی و خودجوش جلوی دوربین می آمدند ، اگر از امثال ملک مطیعی پذیرفتنی بود که خودشان روی پرده باشند ، اما از بازیگران امروز دیگر نمی توان چنین چیزی را پذیرفت و متاسفانه می بینیم هنوز هم سوپراستارهای این سینما کسانی هستند که همان شخصیت واقعی خود را روی پرده ارائه می نمایند ! بازیگری که در نقش های عصبی و هیستریک مشهور می شود در زندگی شخصی اش هم همین است ، یا آنکه مظهر بی قیدی و لودگی است ، آن دیگری ، آن دیگری و آن دیگری ....

ناصر ملک مطیعی در سینما همواره ایفاگر نقش هایی بود که با جوانمردی از خود و خواسته قلبی شان گذشته و در حق دیگران ایثار و فداکاری می کردند. آنقدر این داستان تکرار شد که در چند کوشش مرحوم ملک مطیعی برای شکستن این تابو و ایفای نقش های متفاوت ، مردم او را نپذیرفتند و مجبور شد به همان قالب قبلی برشود!

یکی از مشهورترین داستان ها در خصوص پشت پرده سینما با حضور ملک مطیعی به فیلم ناخدا ساخته امیر شروان برمی شود که سال 53 اکران شد و منوچهر وثوق ، فروزان ، علی بابا و احمد معینی هم در آن بازی می کردند.

در صحنه فینال فیلم ، ناخدا باید جانش را برای نجات جوان اول فیلم می داد. خانم فروزان باید بالای سر جسم چاقو خورده ملک مطیعی می رسید و سر او را - که از ابتدای فیلم علاقه اش به فروزان را سرکوب نموده بود - روی پا می گذاشت و از علاقه اش می پرسید و گریه می کرد ولی ناخدا باید با همین کاراکتر میمرد .

در لحظه اوج بازی ، ناگهان امیر شروان کات داد تا بار دیگر یادآوری کند که ....

اما ناصرخان با همان گریم چاقو خورده و حس دردی که در چهره اش گرفته بود ، با صدای بلند گفت : خیالت راحت ,من وظیفه ام را میدانم .نباید این خانم را در آغوش بگیرم ,باید گذشت کنم ! و در آن گرمای سوزان بندرعباس این صحنه رمانتیک و عاطفی با انفجار خنده حضار کن فیکون شد !

منبع: رکنا
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1669

به "ناگفته هایی از ناصر ملک مطیعی که هرگز نشنیده اید !" امتیاز دهید

1 کاربر به "ناگفته هایی از ناصر ملک مطیعی که هرگز نشنیده اید !" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته هایی از ناصر ملک مطیعی که هرگز نشنیده اید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید