نغمه های پریچهر خواجه به صدا درآمد

به گزارش مجله فیروزی، سومین شب از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگ سرای نیاوران میزبان گروه دو نوازی قانون و تنبک بود که حاشیه هایی را با خود به همراه داشت.

نغمه های پریچهر خواجه به صدا درآمد

به گزارش خبرنگاران، گروه دو نوازی قانون و تنبک به سرپرستی پریچهر خواجه رأس ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران اجرای خود را آغاز کرد که دو نوازی قانون با اجرای پریچهر خواجه و نوازنده تنبک و کارنگ با هنرمندی فرهاد صفری اجرا شد.

به گفته پریچهر خواجه در این کنسرت به اجرای موسیقی دستگاهی و همچنین قطعاتی در دستگاه های ماهور، نوا، دشتی و راست پنجگاه توسط این گروه اجرا شد.

پریچهر خواجه پس از اجرای این کنسرت به خبرنگاران گفت: قطعاتی که امشب در اینجا اجرا شد همگی قطعات خودم بود و موسیقی دستگاهی را اجرا کردم.

وی درباره خروجی اجرای خود گفت: همه مخاطبانی که آمده بودند امواج و انرژی خوبی می دادند و تقریباً سکوت رعایت شده بود. آن چیزی که باعث می گردد نوازنده تمرکز کند، سکوت است. اگر خلسه ای ایجاد گردد تمرکز هم به هم می ریزد اما در این اجرا من احساس خوبی داشتم.

او درباره گرایش اغلب مردم به موسیقی پاپ گفت: سال هاست موسیقی کار می کنم و رقابتی نمی بینم. گرایش مردم به موسیقی پاپ اگر آگاهانه باشد و از روی عادت نباشد، خوب است و باید به آن احترام گذاشت ولی اینکه برای من نوازنده موسیقی که نوازنده دستگاه موسیقی ایرانی هستم موجب نشده است که خط مشی و خط فکری ام را تغییر بدهم. من با عشق موسیقی ایرانی را کار می کنم و اگر هر اتفاقی هم در موسیقی بیفتد به جهت اینکه می دانم راهی که می روم درست است راهم را تغییر نمی دهم حتی اگر مخاطبان اندکی داشته باشم. می دانم مخاطبانی که می آیند با علاقه این کار را می نمایند و برای من قابل احترام است.

او در سرانجام درباره حضور خود در جشنواره موسیقی فجر با بیان اینکه برای نوازنده بهترین فرصت است که روی استیج قرار بگیرد و بنوازد یادآور شد: جشنواره برای نوازنده جذابیت دارد چرا که کار حرفه ای اش را انجام می دهد.

فرهاد صفری نوازنده تنبک و کارنگ نیز با گلایه از بی نظمی که در بخشی از اجرا در سالن وجود داشت گفت: متأسفانه درها باز و بسته می شوند و به جهت باز بودن مکرر سرما به داخل سالن می آمد. از طرفی اجرا رأس ساعت آغاز می گردد اما بعضی ها با تأخیر وارد سالن می شوند و این بی نظمی ایجاد می گردد. در اغلب اجراها این مشکل وجود دارد.

وی درباره ساز ابداعی خود که کارنگ نام دارد و در اجرای امشب از این ساز استفاده کرد، شرح داد: کارنگ یعنی صاحب طرب. من چندین ساز ابداعی دارم که طراح آن خودم بوده ام و کارنگ نیز یکی از این سازها است.

در بخشی از این مراسم پس از اجرای قطعاتی فرهاد صفری بطری آب خود را که در پشت تنبک خود پنهان نموده بود، برداشت و با خنده آن را نوشید و مجدداً آن را پشت تنبک خود پنهان کرد. این رفتار او در صحنه خنده حاضران را به همراه داشت.

در سرانجام تشویق های پیاپی و اهدای گل و هدیه حاضران به گروه دو نوازی در سالن نشان از اجرای جذاب این گروه در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 29

به "نغمه های پریچهر خواجه به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نغمه های پریچهر خواجه به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید