نگاهی به بعضی مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/خراسان رضوی هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد شاهد به تصویب رسیدن مصوبات مختلفی بود.

نگاهی به بعضی مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد

در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار گردید، لوایح مختلفی از جمله لایحه ضوابط و مقررات طراحی و جانمایی پارکینگ مکانیزه در ساختمان های مختلف اعم از مسکونی، تجاری، اداری و ... تصویب شد.

متن این مصوبه به توضیح ذیل است:

ماده واحده: شیوه نامه طراحی و جانمایی فضاهای پارکینگ به توضیح پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر و با رعایت تبصره ذیل تصویب شد.

تبصره1- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، شیوه نامه الزامات ایجاد انوع سامانه های پارکینگ مکانیزه در ساختمان های با کاربری های مختلف اعم از مسکونی، تجاری، اداری و غیره را، جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

همچنین لایحه لغو بند2-2 بخش دوم شیوه نامه نحوه تأمین کسری پارکینگ با 12 رای موافق به تصویب رسید.

به تصویب رسید که متن این مصوبه به توضیح ذیل است:

ماده واحده: بند 2-2 بخش دوم پیوست مصوبه شماره 3865/95/4/ش مورخ 1395/03/04 (شیوه نامه نحوه تأمین کسری پارکینگ) در مورد روش تفویض در مرحله صدور پایانکار بهره برداری، از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، لغو می گردد.

لایحه اصلاحیه اساسنامه سازمان بازآفرینی فضاهای شهری با 9 رای موافق، دو رای ممتنع و یک رأی مخالف تصویب شد.

متن این مصوبه به توضیح ذیل است:

ماده واحده، مصوبه شماره 5/971/10651/ش، شورای اسلامی شهر با موضوع اساسنامه سازمان بازآفرینی فضاهای شهری، مستند به ماده 111 قانون شهرداری و بند 15 ماده 80 قانون اصلاحی از مواد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، به توضیح پیوست (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) اصلاح و بازنگری شد.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، حداکثر ظرف مدت 45 روز پس از ابلاغ قانونی این مصوبه، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از وزارت کشور اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

همچنین لایحه آیین نامه نحوه تشویق یا حق الکشف املاک و مستغلات شهرداری مشهد مقدس با یازده رای به اتفاق آرا تصویب شد.

متن این مصوبه به توضیح ذیل است:

ماده واحده: آیین نامه نحوه تشویق یا حق الکشف املاک و مستغلات شهرداری مشهد مقدس، مستند به تبصره 4 اختصاصی بودجه سال 1398 سازمان زمین و مسکن (مصوبه شماره 5/97/22905/ش مورخ 1397/12/26) و به منظور تکمیل و بروزرسانی بانک اطلاعات املاک و مستغلات در شهرداری، به توضیح پیوست ممهور به مهر شورای اسلامی شهر و با رعایت تبصره زیر تصویب شد.

تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، تا انتهای سال 1398، ضمن اطلاع رسانی عمومی مفاد این مصوبه، به منظور شفاف سازی و رصد املاک و مستغلات گزارش شده توسط کاشفان، نسبت به لحاظ سازوکار اعلام و ثبت مشخصات املاک و مستغلات در سامانه فاش اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 418

به "نگاهی به بعضی مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به بعضی مصوبات امروز شورای اسلامی شهر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید