احتیاج ورزش خوزستان به تدوین یک طرح جامع توسعه زیرساختی

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/خوزستان عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: 100 خانه ورزش روستایی به زودی تجهیز خواهند شد که بودجه آن به وسیله سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص داده شده است و در سفر وزیر ورزش به خوزستان به این روستاها تحویل داده خواهد شد.

احتیاج ورزش خوزستان به تدوین یک طرح جامع توسعه زیرساختی

سیدکریم حسینی در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال 99 که امروز (هفتم تیرماه) در استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: من هنوز خودم را به عنوان رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان می دانم و این افتخار را دارم که جزو جامعه ورزشی استان خوزستان باشم. به همین دلیل علاقه خود را به ورزش و ورزشکاران حفظ خواهم کرد و کوشش می کنم که در زمینه ارتقاء وضع ورزش چه در زمینه زیرساختی و چه در بحث هیات های ورزشی، اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پس از حضور در مجلس در همان روز نخست به عضویت فراکسیون ورزش مجلس در آمدم و با اولین وزیری هم که دیدار داشتم، وزیر ورزش بود. سعی می کنیم که استان خوزستان حداقل از نظر زیرساخت ها و الزامات ورزش، در بخش های قهرمانی، همگانی و بومی و محلی صندلی آن بیش از پیش بالا برود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: قطعا احتیاج است که ورزش را به سمت دیدگاه و آنالیز های علمی ببریم تا در بحران هایی مثل کرونا، ورزش را منقطع از زندگی مردم ندانیم. البته در زمان کرونا کارهای خوبی از سوی بعضی هیات ها صورت گرفت و ان شاءالله تمام هیات ها، بیشتر چنین اقداماتی را دنبال نمایند.

وی بیان نمود: در زیرساخت های ورزشی استان چه در شهرها و چه روستاها احتیاج به هماهنگی خوبی بین نمایندگان استان است و قطعا یکی از اولویت های ما در مجمع نمایندگان، بخش ورزش و پرداختن به امر ورزش است.

حسینی مطرح نمود: در استان پهناوری مثل خوزستان که قطعا از نظر سرانه ورزش و زیرساخت ها مسائل جدی داشته و دارد، امیدوارم بتوانیم با استفاده از فرصت مجلس، ارتقاء داشته باشیم. طرح هایی که احتیاج به تصویب و پیگیری در وزارتخانه و مجلس را داشته باشند، دنبال خواهیم کرد و این ها به عنوان سند بالادستی می توانند در خیلی از زمینه ها یاری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر همراه با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نشستی با وزیر ورزش داشتیم و در خصوص مواردی که احتیاج به ورود شخص وزیر و معاونان او بود، به صحبت پرداختیم. همچنین در خصوص پروژه معطل مانده شانزده ساله 4500 نفره اهواز صحبت هایی صورت گرفت و این موضوع نیز پیگیری خواهد شد. همچینن سالن های دیگر در اهواز و دیگر حوزه های انتخابیه من یعنی حمیدیه، باوی و کارون جود دارند که احتیاج به توجه ویژه به آن ها است و قطعا با توجه به جمعیتی که در این چهار شهرستان داریم و اگر نسبت جمعیت را هم در نظر بگیریم، شاید محروم ترین شهرستان، اهواز و روستاهای آن باشند. توجه به این مهم نباید به صورت شعاری باشد، بلکه باید به صورت برنامه محور و توجه خاص مسئولان استان و مسئولان برنامه و بودجه خوزستان باشد.

نماینده مردم اهواز اضافه نمود: 100 خانه ورزش روستایی به زودی تجهیز خواهند شد که بودجه آن به وسیله سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص داده شده است که در سفر وزیر ورزش به خوزستان به این روستاها تحویل داده خواهد شد. باید برای هر بخش و روستا در بحث اماکن ورزشی و تجهیزاتی، هدف گذاری کنیم. باید بتوانیم در زمینه زیرساخت های ورزشی، توجه به سرانه فضای ورزش روستاها و شهرها و توجه به ورزش و ورزشکاران به صورت عملی کار کنیم. قطعا تدوین یک طرح جامع توسعه زیرساختی در استان مورد احتیاج است و امیدوارم خروجی شورای ورزش استان نیز گام های عملی به سمت رفع کردن مسائل ورزشکاران در سراسر استان باشد.

وی در باره شرایط استادیوم غدیر اهوز نیز مطرح نمود: امروز از این استادیوم بازدید داشتم که قرار شده است مسائل آن رفع گردد. فاجعه است که تمام راهروها، و زیرگذرهای این استادیوم، از سیلاب سال گذشته، پُر از لجن و نیزار باشد و این لکه خوبی برای ورزش خوزستان نیست و رفع کردن مسائل آن احتیاج به همتی از سوی مسئولان ورزشی و همچنین مسئولان استان دارد تا گام های بلندی برداشته گردد. قرار است ردیف اعتباری پایداری برای این استادیوم اختصاص داده گردد که آن را از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و استان خوزستان دنبال می کنیم. نباید بگذاریم سایر فضاهای ورزشی که سرمایه های استان هستند از بین بروند. همه ما در برابر این اماکن مسئول هستیم. همچنین ورزش موضوع یک اداره و یک سازمان نیست و قطعا به یک همکاری و همراهی بین بخشی احتیاج دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 926

به "احتیاج ورزش خوزستان به تدوین یک طرح جامع توسعه زیرساختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج ورزش خوزستان به تدوین یک طرح جامع توسعه زیرساختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید