هر آنچه باید پیش از تماشای انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت بدانید

به گزارش مجله فیروزی، قسمت دوم انیمیشن فرار مرغی، با نام فرار مرغی: طلوع ناگت (Chicken Run: Dawn of the Nugget)، 15 دسامبر 2023 (24 آذر 1402) منتشر شد و توانست نظرات مثبت منتقدان و مخاطبان را جلب کند. در مطلب پیش رو، هر آن چه باید درباره این دنباله بدانید را جمع آوری نموده ایم. ما ابتدا نگاهی می اندازیم به رویدادهای نسخه قبلی، بعد عوامل آن را معرفی می کنیم و سپس به سراغ نظرات منتقدان خواهیم رفت.

هر آنچه باید پیش از تماشای انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت بدانید

داستان انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت از چه قرار است؟

جینجر، شخصیت اصلی زن داستان، همان مرغی که به تنهایی توانسته بود فرار مرغ ها در قسمت اول را رهبری کند، حالا با راکی، خروسی که از بیرون مرغداری و به وسیله شلیک شدن از توپ خانه یک سیرک وارد داستان شده بود، ازدواج نموده است و با سایر مرغ ها در جزیره ای زندگی می نماید. اجتماع مرغ ها در این جزیره، بدون هیچ خطری زندگی خود را سپری می نمایند و داستان قسمت دوم از آن جایی شروع می گردد که راکی در حال بازگو کردن بخش هایی داستان های قسمت اول برای فرزند متولدنشده خودش است.

قسمت اول انیمیشن فرار مرغی که توانست تبدیل به پردرآمدترین انیمیشن استاپ موشن تاریخ تبدیل گردد، رکوردی که بعدها، سال 2001، به وسیله انیمیشن شرک (Shrek) شکسته شد، داستان گروهی از مرغ ها را روایت می کرد که در مرغداری ای با صاحبانی خبیث زندگی می کردند. مرغداری ای که در آن، مرغ ها را وقتی که توانایی تخم گذاری خود را از دست می دهند، به کام مرگ می فرستند. در این مرغ داری، یک مرغ وجود داشت که با همه متفاوت بود. جینجر، مرغی بود که برخلاف سایر مرغ ها، از دردسر نمی ترسید و با تمام توان به دل ماجرا می زد، ویژگی ای که در قسمت دوم، در او تغییر یافته است.

جینجر در قسمت اول رهبری مرغ ها را برعهده گرفت و توانست با یاری دوستان خود، فاولر، نیک، بابز، مک و فچر و البته راکی، خروسی که از آسمان برای آن ها نازل شده بود، مرغ داری شیطانی را نابود کند و جامعه تحت رهبری خود را به جزیره ای امن برساند. در خاتمهی قسمت اول، خانوم توئیدی و آقای توئیدی به نابودی کامل می رسند یا شاید باید این جمله آخر را سوالی پرسید؛ آیای آقا و خانوم توئیدی نابود شده اند؟

از نظر داستانی، فرار مرغی: طلوع ناگت کوشش نموده است هم زمان با وفادار ماندن به روایت های کمیک قسمت قبلی و کمدی های موقعیت شخصیت هایی که در قسمت پیشین هم پررنگ تر از سایرین بودند، داستانی نو، حول محور شخصیت های تازه، خلق کند و برای بچه هایی که به تماشای این انیمیشن می نشینند، بار معنایی و محتوایی آموزنده ای داشته باشد؛ آواز دهل شنیدن از دور خوش است. در قسمت دوم، سازندگان، هم چون داستان، به فرم بصری قسمت پیشین هم پایبند مانده اند، اما از آن جایی که قسمت نخست فرار مرغی، 23 سال پیش اکران شده بود، می توان، به راحتی، جزئیات بصری و بهبودیافتن طراحی در محیط ها، شخصیت ها و حرکات را مشاهده کرد.

عوامل انیمیشن فرار مرغی 2 چه کسانی هستند؟

کارگردان این انیمیشن استاپ موشن، سم فل است که پیش از این هم کارگردانی انیمیشن های برآب رفته (Flushed Away)، افسانه دسپرو (The Tale of Despereaux) و پارانورمن (Paranorman) را انجام داده است. تهیه نمایندگی آن به عهده استیو بگرام و لیلا هوبارت بوده است. فیلم نامه این قسمت را، نویسنده قسمت پیشین، کری کرک پاتریک، همراه با دو نویسنده دیگر، جان اوفارل و ریچل تانرد نوشته اند. تندی نیومن، زکری لی وان، بلا رمزی، ایملدا استنتون، دیوید بردلی و جین هرکس از صداپیشگان فرار مرغی: طلوع ناگت هستند. فیلم بردار این استاپ موشن چارلز کاپینگ است، موسیقی آن را هری گریسون-ویلیامز ساخته و تدوین آن برعهده استیون پرکینز بوده است.

منتقدان درباره این انیمیشن چه می گویند؟

  • امتیاز راتن تومیتوز: 80 از 100
  • امتیاز متاکریتیک: 63 از 100

لارن ونزیانی، از راتن تومیتوز، درباره فرار مرغی: طلوع ناگت نوشته است: یک قسمت دوم مجذوب کننده و دوست داشتنی، درباره قدرت قدم برداشتن، بیرون از منطقه امن و یاری کردن به دیگران.

برایان لوری از سی ان ان برترین نکته درباره انیمیشن ها را پیرنشدن شخصیت ها دانسته است و یا این حال از قسمت دوم استقبال ننموده و آن را تنها تکراری با آب و تاب نامیده است.

آلیسا ویلکینسون از نیویورک تایمز هم نظری مشابه لوری دارد و قسمت دوم فرار مرغی را تنها تکرار شخصیت ها و ضرب آهنگ قسمت پیشین می داند.

نویسندگان مووی فان (MovieFone) این انیمیشن را با والاس و گرومیت (Wallace and Gromit) مقایسه نموده اند و نوشته اند که اگرچه قسمت دوم، مانند قسمت اول، به خوبی والاس و گرومیت نیست، با این حال می تواند زمانی مفرّح و مجذوب کننده برای خانواده ها فراهم کند.

رافائل موتامایور، نویسنده ایندی وایر، در تیتر مجله خود، این چنین نوشته است: انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت جسورانه به سرزمینی قدم می گذارد که پیش از این، هیچ انیمیشنی قدم نگذاشته است.

در خاتمه، اگر با قسمت پیشین انیمیشن فرار مرغی خاطره دارید، تماشا قسمت دوم آن را از دست ندهید و اگر قسمت نخست آن را ندیده اید، پس از تماشا آن، سراغ تماشا فرار مرغی: طلوع ناگت بروید.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1402 بروزرسانی: 4 دی 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2130

به "هر آنچه باید پیش از تماشای انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید پیش از تماشای انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید