12 فیلم پرفروش اما استون و 7 نکته جالب از زندگی او

به گزارش مجله فیروزی، قرار است با هم 12 فیلم پرفروش اما استون ستاره جذاب و گزیده کار هالیوود را مرور کنیم و با تعدادی از بهترین نقش آفرینی هایش آشنا شویم؛ در آخر چند نکته ناگفته از زندگی او را بخوانیم.

12 فیلم پرفروش اما استون و 7 نکته جالب از زندگی او

وقتی استودیوها و تهیه کننده ها پایان به استعداد شگفت انگیز اما استون پی بردند و تصمیم دریافتد نقش اصلی فیلم ها را به او بدهند، او به همه ثابت کرد که از پس هر نقش و چالشی بر می آید. فرقی نمی کرد فیلمی به سبک و سیاق و برای تجلیل از موزیکال های دهه 50 باشد (لا لا لند) یا یک کمدی سیاه روان شناختی درباره رقابت و بقا (سوگُلی)، اما استون از پس هر داستان و هر نقش سخت و چالش برانگیزی که فکرش را بکنید بر می آمد و همه را متحیر می کرد.

فیلم هایی که اما استون بازی کرده به قدری متنوع و رنگارنگ است که به ندرت دو فیلم شبیه هم پیدا می کنید. او که در این سال ها به جایگاهی بسیار ویژه دست پیدا کرده تمام سعی خودش را می کند تا بهترین پروژه ها را برگزیند و سراغ نقش هایی برود که برایش چالش های جدی و عمیق ایجاد می کنند. البته که با تمام گزیده کاری هایش، یکی دو پروژه شکست خورده مثل آلوها (Aloha) یا راکر (The Rocker) در کارنامه او به چشم می خورند، ولی با نگاهی به فیلم های او در می یابیم که بیشتر آثارش یا در گیشه پیروز بوده اند یا در فصل جوایز شگفتی آفریده اند و برایش نامزدی اسکار و کسب اسکار به ارمغان آوردند.

پیروزیت تعدادی از فیلم های پیش رو مستقیما مدیون حضور اما استون در نقش اصلی بوده، برخی هم به خاطر عوامل خارجی دیگر به جایگاه فعلی اشان رسیده اند. عواملی مثل اقتباس از یک کتاب محبوب یا تب فصل جوایز. هرجور حساب کنیم پرفروش ترین فیلم های اما استون از حضور این بازیگر شگفت انگیز بیشترین بهره را برده اند و تماشاگران زیادی در سراسر جهان با تماشای او شیفته نقش آفرینی هایش شده اند. وقتی بازیگری چنین مهارت های فوق العاده ای داشته باشد که در هر ژانر و داستانی خوش بدرخشد و تحسین همگان را برانگیزد، طبیعی است که طرفداران بی شماری پیدا کند و استودیوها برای قرارداد بستن با او سرودست بشکنند.

12. ارواح دوست دخترهای سابق (Ghosts of Girlfriends Past)

  • محصول: 2009
  • کارگردان: مارک واترز
  • امتیاز راتن تومیتوز: 28%

ارواح دوست دخترهای سابق خیلی زودتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم فراموش شد. این فیلم آخرین کمدی رمانتیکی بود که متیو مک کانهی در دهه 2000 بازی می کرد و نقطه پایانی می گذاشت بر فصل قبلی کارنامه بازیگری او. خود مک کانهی از این فیلم به عنوان آخرین میخی یاد می کند که بر تابوت حضورش در این ژانر زد.

این فیلم با فروش 102.5 میلیون دلاری به شکل قابل توجهی کمتر از بقیه کمدی رمانتیک های مک کانهی و فیلم هایی مثل چگونه مردی را در 10 روز از دست بدهیم (How to Lose a Guy in 10 Days ) فروش کرد. همچنین در بین فیلم های پرفروش اما استون هم فروش کمتری داشت و فقط کمی بیشتر از سرزمین زامبی ها فروخت. با این حال ارواح دوست دخترهای سابق بودجه ای 37.5 میلیون دلاری داشت و همین رقم فروش هم آن را به سوددهی می رساند. اما استون با یکی از اولین حضورهای سینمایی اش به فیلمی رسید که بیش از 100 میلیون دلار در گیشه های جهانی فروش کرد و جهت هنریش هموارتر شد.

اما استون و متیو مک کانهی از بعد این فیلم سراغ پروژه های باکیفیت تر و مهم تری رفتند و هر دو به پیروزیت های بیشتر و بیشتری رسیدند.

11. بردمن (Birdman)

  • محصول: 2014
  • کارگردان: آلخاندرو گونزالس ایناریتو
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91%

در زمان اکران بردمن عمده توجهات روی مایکل کیتون و بازگشتش به یک نقش درام جدی و تأثیرگذار بعد از سال ها بود، اما بردمن گامی بلند برای اما استون هم به حساب می آمد. بعد از سال ها حضور در فیلم های کمدی و ابرقهرمانی، این اولین فرصت استون بود که خودش را در نقش های جدی تر و دراماتیک تر نشان دهد. کار کردن با کارگردان مؤلفی مثل آلخاندرو گونزالس ایناریتو هم اتفاق ویژه و مهمی برای او به حساب می آمد.

اما استون با حضور در بردمن از قالب همیشگی اش خارج شد و ریسکی کرد که حسابی جواب داد. بردمن هم در 87امین مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد هم به فروش قابل توجه 103 میلیون دلاری در گیشه های جهانی رسید و نشان داد که فقط مخصوص قشر هنری و روشن فکر ساخته نشده و عموم مردم می توانند با آن ارتباط بگیرند. با اینکه داستانش درست برعکس این بود و ماجرای بازیگری را روایت می کرد که در گذشته شهرت و محبوبیت داشته و حالا فراموش شده و نمی تواند توجه مردم را به خودش جلب کند. اما استون هم که به خاطرش نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل زن شد.

حضور چهره های مطرحی مثل اما استون و ادوارد نورتون در نقش های مکمل قطعا نقش بزرگی در پیروزیت بردمن در گیشه داشته و مردم زیادی را از سراسر جهان مشتاق تماشای آن کرده.

10. جوخه گانگستر (Gangster Squad)

  • محصول: 2013
  • کارگردان: روبن فلیشر
  • امتیاز راتن تومیتوز: 31%

حالا که به گذشته نگاه می کنیم نکته جالب جوخه گانگستر حضور تعداد زیادی ستاره در آن است، ستاره هایی که هر کدام بعد از این فیلم به شهرت بیشتری رسیدند و نقش های بزرگتری نصیبشان شد. مایکل پنا در جوخه گانگستر تنها یکی از بازیگران فرعی فیلم بود، ولی بعدها در مرد مورچه ای (Ant Man) با شوخی ها و بامزه بازی هایش حسابی محبوب شد. آنتونی مک کی و فرانک گریلو هم درست بعد از این فیلم به نقش های مشهور و محبوبی رسیدند و با حضور در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier) جایگاه محکمی در هالیوود پیدا کردند.

هرگز نخواهیم فهمید اگر این فیلم بعد از شهرت و محبوبیت این بازیگرها به نمایش در می آمد، چه سرنوشتی در گیشه پیدا می کرد و چه فروشی نصیبش می شد. با توجه به اینکه حتی حضور ستاره ای مثل اما استون که در آن زمان و بعد از پیروزیت های فیلم خدمتکاران بیش از پیش محبوب شده بود هم نتوانست فروش فیلم را به حد انتظار برساند، بعید می دانیم تفاوت چندانی می کرد.

جوخه گانگستر تنها 104.1 میلیون دلار در گیشه های جهانی فروش کرد که با توجه به بودجه 60 میلیون دلاریش رقم زیادی به حساب نمی آمد. حضور چهره های جذاب و مشهور و محبوب به خودی خود پیروزیت و فروش یک فیلم را تضمین نمی کند و جوخه گانگستر چون پیروز نشد یک داستان منحصربه فرد و جذاب تعریف کند که مخاطبان را هیجان زده نگه دارد، پتانسیل هایش را هدر داد. شاید هم بدشانسی از همان ابتدا گریبان فیلم را گرفته بود. احتمالا می دانید به دلیل فاجعه دلخراش تیراندازی در سالن سینما که سال 2012 و موقع اکران شوالیه تاریکی برمی خیزد رخ داد، مجبور شدند یکی از صحنه های فیلم را که در آن اتفاقی مشابه می افتاد حذف کنند و این تبدیل به خبرسازترین موضوع فیلم جوخه گانگستر شد.

9. سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی (Zombieland: Double Tap)

  • محصول: 2019
  • کارگردان: روبن فلیشر
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69%

وقتی اما استون سال 2019 به جهانی سرزمین زامبی ها بازگشت نسبت به قسمت اول بازیگر کاملا متفاوتی شده بود. در دو فیلم بازی کرده بود که اسکار بهترین کارگردانی را گرفته بودند و خودش هم به خاطر لالا لند اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرده بود. تازه فیلم های محبوب و پرفروش مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم بماند. خلاصه اما استون زمان ساخته شدن این فیلم در جایگاهی قرار داشت که گران ترین و پرسودترین بازیگر بین بقیه بازیگرهای سرزمین زامبی ها به حساب می آمد و اعتبار هنری و حرفه ای بسیار بالایی داشت. یعنی در تضاد کامل با قسمت اول که سال 2009 آمد و اما استون فقط چهره ای تازه نفس و جوان بود که می خواست جای پایش را در هالیوود محکم کند.

جهش اما استون و جایگاه بزرگی که حالا در سینما داشت به فروش بیشتر قسمت دوم سرزمین زامبی ها کمک زیادی کرد و آن را به فروشی معادل 122.2 میلیون دلاری رساند که نسبت به قسمت اول پیشرفت محسوسی بود. فیلم با بودجه 48 میلیون دلاری ساخته شده بود و چنین فروشی قطعا سود خوبی در پی داشت. به ویژه که این سال ها دنباله هایی که برای فیلم های کمدی می سازند معمولا پیروز از آب در نمی آیند.

قسمت دوم سرزمین زامبی ها در هالووین اکران شد که زمان بسیار مناسبی بود و هوشمندی سازندگان و پخش کننده ها را نشان می داد. همچنین محبوبیت قسمت اول فیلم طی این سال ها با تبلیغ های دهان به دهان سینمادوستان بیشتر شده بود و افراد زیادی مشتاق تماشای دنباله آن بودند.

اما استون در زمان ساخته شدن قسمت دوم سرزمین زامبی ها ستاره بزرگی بود و در نقش های اصلی خوش می درخشید، برای همین شاید حضور دوباره اش در یک نقش فرعی گامی به عقب به حساب می آمد. ولی فروش فیلم در گیشه یکی دیگر از پیروزیت های اما استون در جذب مخاطبان است.

8. عشق دیوانه وار احمقانه (Crazy, Stupid, Love)

  • محصول: 2011
  • کارگردان: گلن فیکارا، جان رکا
  • امتیاز راتن تومیتوز: 79%

آن زمان ها که کمدی رمانتیک ها از بلاک باسترهای پرفروش به حساب می آمدند و روی فروششان حساب باز می کردند، معمولا یکی دو فیلم پیدا می شد که از بقیه سرتر بود و در فروش و محبوبیت از سایرین پیشی می گرفت. کمدی رمانتیکی که تابستان سال 2011 سینماها را قبضه کرد و تماشاگران زیادی را سمت خود کشید، عشق دیوانه وار احمقانه بود. فیلمی با ترکیب بازیگران شگفت انگیز و درخشان که هر کسی را برای دیدنش کنجکاو می کرد. مگر چندبار پیش می آمد که استیو کارل را در کنار رایان گاسلینگ و جولین مور و اما استون ببینیم؟

این فیلم اولین همکاری بین اما استون و رایان گاسلینگ بود که بعد از آن در دو فیلم دیگر هم ادامه یافت (لالا لند و جوخه گانگستر). عشق دیوانه وار احمقانه با انبوه ستارگان و داستان و شوخی های بامزه اش پیروز شد در گیشه های جهانی 147 میلیون دلار بفروشد، تقریبا سه برابر بودجه 50 میلیون دلاریش.

فیلم را اواخر جولای 2011 اکران کردند و در آن زمان رقیب بزرگ دیگری نداشت، برای همین فرصت پیدا کرد تا از نهایت پتانسیلش بهره ببرد و تماشاگرانی که از تماشای آن حسابی کیف کرده بودند با تبلیغ دهان به دهانشان کاری کردند که فیلم بیشتر و بیشتر دیده شود و مردم زیادی در جاهای مختلف جهان از آن لذت ببرند.

عشق دیوانه وار احمقانه آن قدر چهره ها و ستاره های مطرح و محبوبی دارد که هر کسی با هر سلیقه ای از دیدن آن شاد شود. این فیلم پیروزیت بزرگ دیگری برای اما استون بود و به همه نشان داد که کمدی رمانتیک ها هم می توانند در تابستان و بین بلاک باسترهای پرسروصدا خوش بدرخشند.

7. غارنشین ها: عصر جدید (The Croods: A New Age )

  • محصول: 2020
  • کارگردان: جوئل کرافورد
  • امتیاز راتن تومیتوز: 77%

قسمت دوم غارنشین ها تنها توانست 30 درصد فروش جهانی قسمت اول را تکرار کند. اگر در شرایط طبیعی به نمایش در می آمد، این افت فروش قابل توجه نشان دهنده شکست بود، ولی شرایط اکران غارنشین ها: عصر جدید اصلا طبیعی نبود.

قسمت دوم غارنشین ها یکی از نقاط روشن دوران تاریک شیوع کرونا و تعطیلی سینماها بود و همین مقدار فروشش هم پیروزیت بزرگی به حساب می آمد. با فروش 58 میلیون دلاری تبدیل به دومین فیلم پیروزی شد که بین تعطیلی سراسری سینماها و اکران گودزیلا علیه کونگ (Godzilla vs. Kong) به نمایش در آمد. حتی در اکران های محدود بین المللی در سینماهای سراسر جهان توانست به خوبی عمل کند و مجموع فروش جهانیش را به رقم 167 میلیون دلار برساند که در این دوران چیز کمی نیست.

با همه این ها، محدودیت های کرونایی و اکران نشدن فیلم در بازارهای بزرگی مثل انگلستان باعث شد که قسمت دوم غارنشین ها به فروشی که انتظارش می رفت دست پیدا نکند و حتی به فروش قسمت اولش نرسد.

6. خیلی بد (Superbad)

  • محصول: 2007
  • کارگردان: گرگ موتولا
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88%

تابستان 2007 قسمت سوم مجموعه فیلم های بزرگی اکران شدند و تبدیل شوندگان (Transformers ) برای اولین بار روی پرده رفت، اما در کنار همه این ها کمدی های جاد آپاتو هم خودشان را نشان دادند و تبدیل به مهره مهمی در گیشه و فروش سینماها شدند. ژوئن 2007 فیلم باردار (Knocked Up) جاد آپاتو یکی از پرفروش ترین کمدی های سال شد و هنوز دو ماه نگذشته بود که خیلی بد با تهیه کنندگی او اکران شد و بار دیگر قدرت کمدی رمانتیک ها را به رخ کشید.

مجموع فروش خیلی بد در سینماها به 169.9 میلیون دلار رسید که 121 میلیون دلارش از گیشه های آمریکا بود. تبلیغات جذاب و تبلیغ دهان به دهان مردم برای این فیلم باعث شد تا خیلی بد به جایگاه خوبی در بین تماشاگران برسد و همه را شاد و راضی نگه دارد.

البته جاد آپاتو تنها کسی نبود که از پیروزیت های این فیلم بهره می برد. فعالیت سینمایی و حرفه ای اما استون درست بعد از خیلی بد جهش قابل توجهی پیدا کرد و جهتش برای حضور در پروژه های معروف و پرفروش هموارتر شد. نقش اصلی فیلم را مایکل سرا و جونا هیل بازی می کردند، ولی هیچ کس نمی تواند منکر تأثیری که اما استون روی فیلم و پیروزیتش گذاشت شود. تأثیری که از چشم بقیه هم پنهان نماند. طی سال های بعد از خیلی بد شاهد حضور اما استون در فیلم های بزرگی بودیم که یکی از یکی پیروز تر شدند.

5. خدمتکاران (The Help)

  • محصول: 2011
  • کارگردان: تیت تیلور
  • امتیاز راتن تومیتوز: 76%

خدمتکاران آگوست 2011 در سینماها اکران شد و همه فکر می کردند در انبوه بلاک باسترهای پرخرج و فیلم های جریان اصلی غرق شود و به فروش چندانی نرسد. اکران یک کمدی/درام بزرگسالانه در تابستان به نظر تصمیم پرریسکی می رسید و همه توقع داشتند فاجعه ای در گیشه رقم بخورد. ولی دیزنی/دریم ورکس با فکر و برنامه جلو رفته بودند. خدمتکاران که اما استون در آن نقش اصلی را ایفا می کرد، به لطف تبلیغات دهان به دهان و هجوم طرفداران کتاب منبع اقتباسش، در گیشه شگفتی ساز شد.

اما استون چهره اصلی تبلیغات فیلم بود و همه به هوای او به تماشای فیلم می نشستند، ولی تنها ستاره خدمتکاران به حساب نمی آمد. بخشی از فروش جهانی 213 میلیون دلاری فیلم مدیون حضور بازیگران دیگری چون وایولا دیویس، اوکتاویا اسپنسر و جسیکا چستین بود؛ همچنین کتاب محبوبی که فیلم را از آن اقتباس کرده بودند.

خدمتکاران برخلاف تمام انتظارات عمل کرد و یکی از غافلگیرکننده ترین فیلم های تابستان 2011 شد. پیروزیتی بزرگ که گام بلندی برای اما استون بود و به همه نشان می داد که او خارج از جهانی کمدی رمانتیک ها هم حرفی برای گفتن دارد.

4. لا لا لند (La La Land)

  • محصول: 2016
  • کارگردان: دمین شزل
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91%

دمین شزل، این استعداد تازه نفس هالیوودی که با فیلم ویپلش (Whiplash) همه را شگفت زده کرده بود این بار سراغ ژانر موزیکال رفت و قلب تماشاگران سراسر جهان را تسخیر کرد و اعضای آکادمی اسکار را به هیجان آورد.

رایان گاسلینگ و اما استون در کنار یکدیگر انرژی کم نظیری خلق می کنند که فراتر از پرده های سینماست و این را به خوبی در لا لا لند حس می کنید. داستان عاشقانه تلخی که شزل در بستر موزیکال های کلاسیک هالیوودی روایت کرد بدون حضور این دو قابل تصور نیست و بخش زیادی از پیروزیت های فیلم مدیون همین است.

لا لا لند در گیشه های جهانی به فروش خیلی خوب 445.9 میلیون دلاری رسید و اما استون را به اولین اسکارش رساند و 5 اسکار دیگر از جمله بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

3. غارنشین ها (The Croods)

  • محصول: 2013
  • کارگردان: کریس سندرز، کرک دمیکو
  • امتیاز راتن تومیتوز: 72%

دهه 60 میلادی سریال عصر حجر (The Flintstones) که روایتگر چند شخصیت غارنشین کارتونی بود، حسابی طرفدار داشت. وقتی انیمیشن دریم ورکس یعنی غارنشین ها روانه سینماها شد تماشاگران دوباره با شخصیت های کارتونی روبرو شدند که در دوران پیش از تاریخ زندگی می کردند و خاطراتشان از آن سریال محبوب زنده شد.

اما استون در نقش دختر جوان خانواده غارنشین کرود صداپیشگی می کرد و آن طور که بعدا معین شد، این انیمیشن پیروز ترین و پرسودترین حضور اما استون در جهانی صداپیشگی بود. حضور استون در کنار نام های بزرگی مثل نیکلاس کیج و رایان رینولدز پیروزیت بزرگی برای این انیمیشن دریم ورکس رقم زد و راه را برای ساخته شدن دنباله هموار کرد.

غارنشین ها از مارس 2013 اکران شد و در نهایت به فروش جهانی 573 میلیون دلاری رسید، پیروزیتی چشمگیر که این انیمیشن را تبدیل به نهمین فیلم پرفروش استودیو دریم ورکس می کرد. فروش فوق العاده غارنشین ها وقتی بیشتر به چشم می آید که بدانیم این فیلم دنباله یک اثر دیگر نبوده و محبوبیت و فروشش را تمام و کمال مدیون خودش است.

آن طور که پیداست، داستان یک خانواده غارنشین پیش از تاریخ به مذاق تماشاگران جهانی فیلم بیشتر خوش آمد و غالب فروش شگفت انگیز فیلم را مخاطبان خارج از آمریکا رقم زدند؛ چیزی نزدیک 400 میلیون.

اما استون با غارنشینان به همه نشان داد که حتی با صدای خش دارش هم می تواند تماشاگران زیادی را از سراسر جهان جذب فیلم کند.

2. مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 (The Amazing Spider-Man2)

  • محصول: 2014
  • کارگردان: مارک وب
  • امتیاز راتن تومیتوز: 51%

میزان فروش مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 به خودی خود رقم قابل ملاحظه و جذابی بود. این فیلم در گیشه های جهانی به فروش 708.9 میلیون دلاری رسید که برای بلاک باسترهای تابستانی اصلا رقم کمی نیست. همچنین نزدیک به فروشی بود که چند پروژه سینمایی قبلی مرد عنکبوتی به آن دست یافته بودند، ولی مشکل آنجا بود که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 یک بلاک باستر معمولی به حساب نمی آمد و استودیو سونی برای آن برنامه های دیگری داشت.

مدیران سونی بنا داشتند که با این فیلم سنگ بنای یک جهان سینمایی کمیک بوکی را بگذارند و پروژه های بیشتر و بیشتری تولید کنند؛ منتهی با این شرط که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بیش از 1 میلیارد دلار در گیشه های جهانی فروش کند.

متأسفانه این اتفاق هیچ وقت نیفتاد و مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 به ویژه در گیشه های آمریکا ناامید کننده ظاهر شد و تنها 200 میلیون دلار فروش کرد، یعنی نصف رقمی که اولین مرد عنکبوتی سم ریمی از گیشه های داخلی آمریکا به دست آورد. همین ماجرا باعث شد که مدیران سونی فاتحه این مجموعه از مرد عنکبوتی را بخوانند و مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 آخرین حضور اندرو گارفیلد در نقش این ابرقهرمان باشد.

با اینکه فروش جهانی این فیلم به اندازه ای است که یکی از بزرگترین پیروزیت های اما استون به حساب بیاید، ولی نتوانست انتظارات شرکت سونی را برآورده کند. انگار این مرد عنکبوتی از مسائل دیگری رنج می برد که حتی حضور ستاره ای مثل اما استون هم نمی توانست آن را حل نماید و نجاتش دهد.

1. مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

  • محصول: 2012
  • کارگردان: مارک وب
  • امتیاز راتن تومیتوز: 72%

سال 2012 جنجال های زیادی سر بازیگر جایگزین توبی مگ وایر در نقش مرد عنکبوتی به راه افتاده بود. سؤال همه این بود که آیا تماشاگران طرفداران بی شمار مرد عنکبوتی بازیگر دیگری را به جز توبی مگ وایر در نقش پیتر پارکر محبوبشان خواهند پذیرفت یا نه. مرد عنکبوتی شگفت انگیز با حضور اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر پاسخ تمام انتظارها را داد و این طور که معین شد، طرفداران مرد عنکبوتی با آغوش باز او را پذیرفتند و با اشتیاق زیاد به تماشای فیلمی نشستند که در آن اما استون نقش گوئن استیسی را بازی می کرد.

مرد عنکبوتی شگفت انگیز در تعطیلات چهارم جولای 2012 اکران شد و در همان روز اول اکرانش فروش افتتاحیه فوق العاده ای داشت و در ادامه هم تماشاگران بیشتر و بیشتری را جلب خودش کرد تا اینکه فروش جهانی فیلم به رقم 757.8 میلیون دلار رسید. با این میزان فروش، مرد عنکبوتی شگفت انگیز پرسودترین فیلم اما استون به حساب می آید و با اینکه غالب تماشاگران به خاطر عشق وعلاقه اشان به آثار ابرقهرمانی به سینماها هجوم آورده بودند، ولی بدون شک حضور اما استون در فروش بی نظیر آن نقش به سزایی داشته.

7 نکته جالب از زندگی اما استون

1. مجبور شده به خاطر تشابه اسمی نام دیگری برای خودش انتخاب کند

اما استون احتمالا در حال حاضر مشهورترین اسم و فامیل در صنعت سینماست، اما در واقع اِما اسم کوچک او نیست. این بازیگر جوان و اسکاری سینما که با نام امیلی جین استون در آریزونا به جهان آمده، در ابتدا قصد نداشت با اسم دیگری شناخته شود، اما وقتی به عضویت صنف بازیگران آمریکا در آمد متوجه شد که بازیگر دیگری به نام امیلی استون وجود دارد.

جالبش اینجاست که اِما اولین انتخابش برای نام جایگزین نبود. استون در مصاحبه ای گفته:

2. علت صدای خش دار اما استون

وقتی بیشتر مردم به اما استون فکر می کنند، به یاد صدای خش دار و جذابش می افتند؛ جالب اینجاست که او نظریه جالبی برای شکل گیری این صدا مطرح کرده.

طی مصاحبه ای که پیش از اکران بردمن داشت از او درباره صدای خاصش پرسیدند و او گفت: فکر کنم دلیلش این باشد که وقتی نوزاد بودم زیاد گریه می کردم، از این نوزادهایی بودم که بدون دلیل معینی ساعت ها گریه می کنند، ولی مطمئن نیستم. البته هیچ کس به خاطر صدایم به من نقش نداده، ولی تنها صدایی است که دارم و باید با آن زندگی کنم.

البته این صدای خش دار برای اما استون دردسرها و رنج هایی دارد که همه نمی دانند. انقدر در بچگی جیغ و گریه کرده ام که از همان زمان نوزادی در گلویم بافت های سفتی شکل گرفت و تارهای صوتی ام را به هم ریخت. الان جوری است که صدایم مدام می گیرد و دریافت صحنه هایی که باید در آن ها جیغ بزنم یا فریاد بکشم مصیبت است. چون هر بار چندین برداشت تکرار می شود و باید جیغ و فریادم را ادامه دهم. بعدش صدایم تقریبا یک هفته می گیرد.

3. آشکارا گفته که با اضطراب دست وپنجه نرم می کند

سلبریتی های زیادی ترجیح می دهند به جای پنهان کردن شرایط سلامت روانی اشان درباره آن صحبت کنند و اما استون هم استثنا نیست. او در مصاحبه ای که سال 2015 با وال استریت ژورنال داشت فاش کرد که از زمان بچگی با اضطراب دست وپنجه نرم می کرده. اولین باری که به من حمله عصبی دست داد خانه یکی از دوستانم نشسته بودم. آن قدر شدید بود که فکر کردم خانه دارد آتش می گیرد. زنگ زدم به مادرم و آمد دنبالم. سه سال بعد از این ماجرا همچنان این حملات ادامه داشت و تمام نمی شد. مدام عصبی می شدم و از مادرم حالش را می پرسیدم، انگار هر دقیقه باید مطمئن می شدم که همه حالشان خوب است و کسی قرار نیست طوریش بشود یا بمیرد.

خوشبختانه استون چیزی را پیدا کرد تا کمکش کند؛ بازیگری. وقتی بازی می کنید، همه چیز در لحظه اتفاق می افتد و مغزتان فرصت نمی کند درگیر میلیون ها فکر عجیب وغریب و نگران کننده شود. مجبورید به وظیفه ای که در همان لحظه روی دوشتان گذاشته اند فکر کنید تا به بهترین شکل ممکن انجامش دهید.

4. پدر و مادرش را با پاورپوینت قانع کرده که باید بازیگر شود

احتمالا این را چندجایی شنیده اید چون اما استون در مصاحبه های مختلف تعریفش کرده. استون در نوجوانی برای اینکه پدر و مادرش را قانع کند که باید سراغ بازیگری برود، در پاورپوینت دلایلش را نوشت و جلوی آن ها به نمایش گذاشت. شیوه ای بامزه و مؤثر که برای استون حسابی مهم بوده.

خودش می گوید: مجبور بودم این شکلی ارائه اش کنم چون وقتی پای تصمیم های اساسی و مهم پیش می آید، فوری گریه ام می گیرد و نمی توانم حرف بزنم.

5. رنگ طبیعی موی اما استون

وقتی اما استون برای فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز با موهای بلوند ظاهر شد، همه فکر می کردند او موهایش را برای این نقش رنگ کرده، در حالی که کاملا برعکس بود. رنگ طبیعی موی اما استون بلوند است و او در طول این سال ها رنگش می کرده و با موی قرمز ظاهر می شده.

ماجرا از فیلم خیلی بد شروع شد. جاد آپاتو تهیه کننده فیلم بعد از انتخاب اما استون که آن زمان بازیگر نوجوان و کمترشناخته شده ای بود، تصمیم گرفت که او با موی قرمز رنگ در فیلم ظاهر شود. طراح گریم فیلم هم موی او را رنگ کرد و خود اما استون هم آن قدر از آن خوشش آمد که برای سال ها با همین رنگ مو در عموم ظاهر شد.

6. با همسرش در برنامه پخش زنده شنبه شب آشنا شده

مجری گری در برنامه پخش زنده شنبه شب آرزوی هر بازیگری است و اما استون با حضور در این برنامه نه تنها به یکی از موقعیت های جذاب حرفه ایش دست پیدا کرد، بلکه با مردی آشنا شد که حالا همسر و پدر فرزندش است.

دیو مک کری از سال 2013 کارگردان یکی از آیتم های کمدی معروف این برنامه بود. بعد از اینکه سر صحنه همدیگر را دیدند، کم کم رابطه ای بینشان شکل گرفت که سال 2017 رسما اعلام شد. سال 2020 با هم ازدواج کردند و مارس سال 2021 صاحب یک دختر شدند.

7. می داند اگر بازیگر نبود چه شغلی را انتخاب می کرد

در این مقطع و حالا که اما استون یک اسکار گرفته و در چندین نقش ماندگار ظاهر شده و محبوبیتی جهانی دارد، سخت است او را در شغل دیگری تصور کنیم. با این حال او در مصاحبه ای که پشت صحنه برنامه الن دجنرس داشت به طرفدارانش گفته که اگر بازیگر نمی شد سراغ چه شغلی می رفت.

فکر کنم دلم می خواست خبرنگار شوم. شباهت هایی با بازیگری دارد. در آنجا هم مردم را نگاه می کنید و با واکاوی زندگی اشان باید بفهمید چرا یکسری کارها ازشان سر زده. به نظرم یک جورهایی جالب است.

منبع: Looper

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1481

به "12 فیلم پرفروش اما استون و 7 نکته جالب از زندگی او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فیلم پرفروش اما استون و 7 نکته جالب از زندگی او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید