هشدار پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکنید

به گزارش مجله فیروزی، جانشین پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور هشدار داد که تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکنند.

هشدار پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکنید

به گزارش ، سردار مجتبایی جانشین پلیس بین الملل ناجا با اشاره به اینکه پلیس بین الملل از پلیس های تخصصی محسوب می گردد، گفت: در بسیاری کشور ها فقط اینترپل فعال است، اما در جمهوری اسلامی پلیس بین الملل علاوه بر دیپلماسی پلیسی اقدامات مربوط به عملیات پلیسی مانند استرداد و تعقیب مجرمان را نیز انجام می دهد.

وی اضافه نمود: پلیس بین الملل با در اختیار داشتن 14 بانک و سامانه های اطلاعاتی به ماموریت های خود می پردازد.

جانشین پلیس بین الملل ناجا گفت: ما ضمن استفاده از تجربیات گذشته، یک چشم انداز را برای پلیس بین الملل ناجا پیش بینی و فهرستی از اقدامات تحولی را پیش بینی کردیم که از جمله آن می توان به اپلیکیشن پلیس بین الملل اشاره نمود که در هفته ناجا راه اندازی شد.

سردار مجتبایی درخصوص پذیرش دانشگاه های خارجی و آگهی های پذیرش تحصیلی و اقامت توصیه کرد: سوء استفاده و جرائم اقتصادی در داخل و خارج کشور متداول است، اما ما باید قبل از اطمینان خاطر از رسمیت دانشگاه های خارجی هوشیار باشیم و با آن ها معامله نکنیم؛ لذا هموطنان برای کار های علمی، فرهنگی و اقتصادی خود رسمیت و هویت مجموعه را آنالیز نمایند.

60 درصد جرایم سایبری متعلق به حوزه اقتصادی است/ بانک ها نسبت به ارائه رمز دوم بانکی سریع تر اقدام نمایند

جانشین پلیس بین الملل ناجا بیان داشت: پلیس جمهوری اسلامی یکی از فعال ترین اعضای اینترپل است. ما با بسیاری از کشور ها که مانعی برای تعامل وجود ندارد، وارد می شویم و سطح تعاملات را با آن ها افزایش می دهیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا پلیس بین الملل ایران در سفارتخانه های سراسر جهان مامور مقیم دارد یا خیر؟ گفت: ما هشت نمایندگی در کشور های مختلف داریم و در کوشش هستیم تا تعداد نمایندگی هایمان را برای هدایت های پلیسی و پاسخ به احتیاج های پلیسی مردم توسعه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 342

به "هشدار پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید