شرایط امتحانات دانشجویان دانشگاه شریف به شرایط کشور و تصمیم نهاد های بالاتر بستگی دارد

به گزارش مجله فیروزی، سرپرست دانشگاه صنعتی شریف گفت: در امر بازگشایی دانشگاه برای بازگشت به آموزش حضوری، باید مقررات کشور را رعایت کنیم و شرایط امتحانات انتها ترم به شرایط کشور و تصمیم نهاد های بالاتر بستگی دارد.

شرایط امتحانات دانشجویان دانشگاه شریف به شرایط کشور و تصمیم نهاد های بالاتر بستگی دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رسول جلیلی در ملاقات مجازی با دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف که با هدف شنیدن مسائل و دغدغه های آن ها انجام شد، اظهار کرد: کوشش می کنیم این جلسات ادامه دار باشد و چندبار در سال برگزار گردد چرا که ارزش این جلسات به تداوم آن هاست.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در مورد حضوری شدن فرآیند های دانشگاه ادامه داد: در امر بازگشایی دانشگاه برای بازگشت به آموزش حضوری، باید مقررات کشور را رعایت کنیم و شرایط امتحانات سرانجام ترم به شرایط کشور و تصمیم های نهاد های بالاتر بستگی دارد.

در ادامه محمد ایزدی، مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی گفت: برگزاری حضوری آزمایشگاه ها از نظر دانشگاه مانعی ندارد و تنها استادان و دانشجویان باید در این خصوص به توافق برسند.

وی با تاکید بر اینکه نظرسنجی اساتید مؤثر است، اضافه نمود: نظرسنجی یک علم است. قبول داریم که سؤالات نظرسنجی می تواند جامع تر باشد و در طی شش سال گذشته برای بهبود آن اقدام نموده ایم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به انتقاد دانشجویان به سامانه انتخاب واحد گفت: سامانه دانشگاه نسبت به سامانه گلستان بهتر عمل می نماید، اما احتیاج به ارتقا و به روزرسانی دارد. مشکل سال جاری سامانه در رابطه با لحاظ کردن موارد آیین نامه ای بود با اینحال برای ارتقای سامانه و جلب رضایت دانشجویان کوشش خود را خواهیم کرد.

ایزدی در مورد ارتقای بستر نرم افزاری سیستم رندوم در سامانه شرح داد: با استادان و صاحب نظران حوزه تئوری بازی ها در تعامل هستیم تا بجای سیستم رندوم فعلی، در سامانه آموزش از چنین الگوریتم هایی بهره بگیریم.

وی با اشاره به مسئله نظام وظیفه دانشجویان ادامه داد: بیشترین زمان معافیت تحصیلی برای نظام وظیفه 5 سال است که تصمیم گیری در این خصوص به عهده سازمان نظام وظیفه است. در سال های گذشته دانشجویان دکتری دانشگاه به علت وجود محدودیت های سازمان نظام وظیفه با مشکل روبرو شده اند.

مدیر امور آموزش دانشگاه صنعتی شریف در مورد کارآموزی دانشجویان این دانشگاه گفت: این درست است که کارآموزی واحدش صفر است، اما مهم کیفیت و محل انجام کارآموزی است. در هر دانشکده علاوه بر آیین نامه، مسئول کارآموزی نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در دو دانشکده طرح کارشناسی کارورزانه (کوآپ) اجرا می گردد که باید در دیگر دانشکده ها نیز پیاده گردد. در این طرح دوره تحصیل دانشجویان بدون هزینه از 4 به 5 سال تغییر می نماید و دانشجو یک سال اضافه شده را در صنعتی که مورد تایید دانشگاه بوده و ارزش دانشجو را می داند مشغول به فعالیت می گردد.

در ادامه این نشست مجازی، ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در مورد حضوری شدن دانشگاه گفت: بازگشایی دانشگاه اولویت ما است. اما پروتکل های اعلام شده هنوز ابهاماتی دارند. در روز های آینده پروتکل ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا به روز شده و محدودیت ما در دانشگاه برای بازگشایی کمتر می گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: آسیب های روحی و روانی که دانشجویان در این دوران دیده اند از آسیب های محتمل جسمی ناشی از کرونا بیشتر بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه را مطلوب دانست و اضافه نمود: مرکز مشاوره با وجود تمامی محدودیت های موجود تا به امروز به خوبی عمل نموده و دغدغه مسائل دانشجویان را دارد. سال گذشته 1000 ساعت مشاوره به وسیله این مرکز اجرا شده که با نظر موافق هیئت رئیسه این رقم در سال نو به 1800 ساعت می رسد و باز هم در پی افزایش آن هستیم.

در سرانجام همت یار مدیر امور اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف در مورد نگرانی دانشجویان در مورد بازگشایی دانشگاه قبل ازخوابگاه ها گفت: تا زمانی که خوابگاه ها آماده نباشد نمی توان امتحانات را حضوری برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1770

به "شرایط امتحانات دانشجویان دانشگاه شریف به شرایط کشور و تصمیم نهاد های بالاتر بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط امتحانات دانشجویان دانشگاه شریف به شرایط کشور و تصمیم نهاد های بالاتر بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید