وضعیت بحرانی باشگاه های لیگ فزونی فوتبال ایران، چه تیم هایی مجوز ثبت قرارداد می گیرند؟

به گزارش مجله فیروزی، فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان از روز پنج شنبه شروع خواهد شد.

وضعیت بحرانی باشگاه های لیگ فزونی فوتبال ایران، چه تیم هایی مجوز ثبت قرارداد می گیرند؟

به گزارش ، برگزاری نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران تحت تاثیر الزام های استانداردسازی استادیوم ها مانند راه اندازی سیستم بلیت فروشی الکترونیکی، شماره گذاری جایگاه ها، نصب گیت های بازرسی و دوربین های مداربسته نهاده شد و همین امر سبب ایجاد وقفه ای سه هفته ای در آغاز این رقابت ها شد.

از طرفی همزمان با تاکید روی این موارد مهم، کمیته معین وضعیت فدراسیون فوتبال و کمیته جابجایی سازمان لیگ برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی باشگاه ها از حدود 2 ماه پیش با ارسال ابلاغیه به کل باشگاه ها و هیئت های استانی اعلام کردند تا زمان تسویه یا معین تکلیف نشدن این بدهی ها، اجازه ثبت قرارداد های جدید تیم های بدهکار از آن ها سلب خواهد شد.

براین اساس باشگاه های بدهکاری که در کمیته معین وضعیت دارای پرونده های منجر به صدور رای قطعی شده بودند، تنها با پرداخت دیون خود یا ارائه مصالحه نامه می توانستند قرارداد های جدیدشان را ثبت نمایند. این تصمیم که مورد تصویب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است هم تنها برای جلوگیری از تلنبار شدن بدهی برای تیم ها اتخاذ شده است.

دریافت برگه تسویه حساب از کمیته معین وضعیت فدراسیون تنها راه حل باشگاه های بدهکار برای استفاده از بازیکنان و البته مربیان جدیدشان عنوان شده است تا از این طریق گام بلندی برای شفاف سازی وضعیت اقتصادی تیم ها برداشته گردد. در واقع مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همان گونه که روی کیفی سازی استادیوم ها تاکید کردند، قصد داشتند مقابل حجم بی انضباطی اقتصادی باشگاه ها را هم کاهش بدهند تا کوه بدهی آن ها فرو بریزد.

شفاف بودن صورت حساب های اقتصادی بحثی که در سال های اخیر مورد تاکید فیفا و AFC هم نهاده شده است و اصولا یکی از اصلی ترین شرایط صدور مجوز حرفه ای برای تیم ها و حضور آن ها در لیگ قهرمانان همین مورد است.

از طرفی در زمینه جذب بازیکنان خارجی هم دستورالعمل های ویژه ای برای باشگاه های ایرانی درنظر گرفته شده است. در واقع اگر تیمی بخواهد سراغ به کار گیری بازیکن غیر ایرانی برود، ابتدا باید ثابت کند هیچگونه بدهی ای در کمیته معین وضعیت ندارد و سپس تضمین های لازم را هم برای پرداخت حقوق آن بازیکن ارائه بدهد. فدراسیون فوتبال با تشکیل کارگروه جذب بازیکنان خارجی این مسائل را هم به شکل ویژه ای رصد می نماید.

نکته مهمی که بار ها جمشید نورشرق (رئیس کمیته معین وضعیت بازیکنان) و فریبرز محمودزاده (رئیس کمیته جابجایی سازمان لیگ) روی آن تاکید نموده اند این است که باشگاه ها باید تمام بدهی های خود را پرداخت نمایند و البته این کار را هم به آخرین ساعات باقی مانده تا آغاز لیگ به تعویق نیندازند. با این وجود به نظر می رسد برای این اخطار ها و تذکرات در بین تیم های ایرانی که عادت به انجام دادن کار در دقیقه 90 و آن هم با استفاده از لابی و واسطه دارند، گوش شنوایی وجود ندارد و تاکنون به جز تیم های سپاهان و ذوب آهن که نام آن ها در فهرست تیم های بدهکار نبود تنها چهار تا پنج تیم دیگر برای تسویه بدهی هایشان اقدام نموده اند.

گل گهر سیرجان، پیکان تهران، شاهین شهرداری بوشهر و پرسپولیس تهران تیم هایی هستند که از آن ها به عنوان تیم هایی یاد می گردد که با ارائه برگه تسویه حساب یا اخذ رضایت طلبکاران خود جواز ثبت قرارداد های جدیدشان را کسب نموده اند و 10 تیم دیگر لیگ برتر در فاصله یک روز مانده تا آغاز این رقابت ها همچنان بدهی خود را به صورت کامل تسویه ننموده اند.

استقلال تهران، سایپا، شهر خودرو مشهد، تراکتور و ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان باید در این فاصله کوتاه باقی مانده تا آغاز لیگ، برای دریافت این مجوز کوشش نمایند و امیدواریم این تصمیم درست، قربانی فشار و اصرار های بی دلیل باشگاه ها نگردد.

آندره آ استراماچونی (استقلال) مصطفی دنیزلی (تراکتورسازی) رسول خطیبی (ماشین سازی) دراگان اسکوچیچ (صنعت نفت) جواد نکونام (فولاد) رضا مهاجری (نساجی) فراز کمالوند (پارس جنوبی) و مهدی تارتار (نفت مسجد سلیمان) مربیانی هستند که در صورت تسویه نشدن بدهی باشگاه شان فرصت نشستن روی نیمکت خود در هفته اول لیگ را از دست می دهند و البته بازیکنان جدید این تیم ها هم کارت بازی دریافت نخواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 148

به "وضعیت بحرانی باشگاه های لیگ فزونی فوتبال ایران، چه تیم هایی مجوز ثبت قرارداد می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بحرانی باشگاه های لیگ فزونی فوتبال ایران، چه تیم هایی مجوز ثبت قرارداد می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید