چرا هتل ها از ملحفه های سفید استفاده می کنند؟

به گزارش مجله فیروزی، رنگ سفید نماد صلح، پاکیزگی و آرامش است. این یک واقعیت روانشناسی است و به نظر می رسد در دنیای هتلداری هم به آن توجه می شود. اما نکته جالب این است که قدمت استفاده از رنگ سفید برای تختخواب های هتل چندان هم زیاد نیست. به علاوه برای هتل ها ملحفه های سفید تنها نماد پاکیزگی نیستند؛ داستان چیزی فراتر از این است.

چرا هتل ها از ملحفه های سفید استفاده می کنند؟
رزرو هتل جااینجاس در این مقاله سفیدی ملحفه های اتاق های هتل را دستمایه نوشتن قرار داده است. با ما همراه شوید.

آیا رنگ ملحفه های تختخواب در هتل ها مهم است؟

وقتی یک هتلدار در حال نوسازی یا طراحی هتل خود است، شاید رنگ ملحفه های تختخواب در مقایسه با دیگر بخش های هتل اهمیت چندانی نداشته باشد. بهرحال هتلدارها قرار است با مسائل مهم تری چون پرسنل، بودجه، کارکردهای هتل و مواردی از این قبیل دست و پنجه نرم کنند. شکی نیست که صاحبان هتل ها دوست دارند هتلشان بهترین باشد و حرف های زیادی برای گفتن در صنعت هتلداری داشته باشد. پس چرا موضوعی به ظاهر پیش افتاده مانند رنگ ملحفه های تختخواب در لیست دغدغه های آنها جای می گیرد؟

اگرچه رنگ ملحفه ها برای مهمانان ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشد، اما برای طراحان هتل اینطور نیست. به عبارت دیگر هتلداران تمام تلاش خود را می کنند تا در این عرصه خلاقیت و نوآوری داشته باشند. شاید برای این کار لازم باشد رنگ ملحفه ها چیزی خیر از رنگ همیشگی باشد؛ رنگ سفید! سئوال این است که آیا واقعا رنگ ملحفه اهمیت دارد؟ آیا مهمانان توجهی به آن نشان می دهند؟ به نظر می رسد که رنگ ملحفه ها از آنچه که شما فکر می کنید، مهم تر باشد.

جادوی رنگ سفید در هتل ها

نکته جالب این است که تا قبل از دهه 90 میلادی هتل ها معمولا از ملحفه های رنگی استفاده می کردند و ملحفه های تمام سفید محبوبیت زیادی در میان آنها نداشت. در واقع ملحفه های رنگی قابل کنترل تر و شستن آنها هم راحت تر به نظر می رسید، چرا که لکه ها را نشان نمی دادند. اما پس از مدتی طراحان هتل وستین(Westin) در آمریکا شروع به تحقیق در مورد این موضوع کردند که یک تختخواب لوکس در نظر مهمانان و آنها چه معنایی می تواند داشته باشد؟

این طراحان تمام رنگ های موجود را برای ملحفه ها امتحان کردند تا به تختخواب رؤیایی و مجلل خود دست پیدا کنند. پایان پس از چند بار آزمون و خطا به این نتیجه رسیدند که یک تختخواب کاملا سفید در نظر مهمانان، لوکس تر از تختخوابی با ملحفه های رنگی است و این امر به خواب راحت تر آنها هم کمک می کند. به علاوه این واقعیت بر تجربه و درک کلی مهمانان از هتل نیز تأثیر خوبی داشت. حتی وقتی رنگ ملحفه های تختخواب ها به رنگ سفید تغییر پیدا کرد، مهمانان تصور می کردند که کل اتاق نوسازی شده است. اینجا بود که اهمیت رنگ ملحفه ها خود را نشان داد.

می توان گفت که تغییر رنگ ملحفه ها یک راه حل ساده برای افزایش مقدار رضایت مهمانان از اقامت خود در هتل است. به اینصورت که ظاهر اتاق بدون هیچگونه نوسازی، تغییر زیادی می کند. ضمن اینکه تختخواب هایی که چند سالی از عمر آنها گذشته هم جوان تر و شاداب تر به نظر می آیند. به علاوه ملحفه های سفید به طرز زیبایی با رنگ های خنثی کنتراست دارند. به همین دلیل است که این رنگ برای اتاق های خواب در داخل هتل و جاهای دیگر، یک رنگ مطلوب به شمار می آید.

نکته دیگر این است که ملحفه های سفید را می توان به راحتی با بالشت های سفید سِت کرد و در نتیجه دیگر جنبه های طراحی یک اتاق را برجسته کرد. انتخاب این سبک انقلابی را در صنعت هتلداری در سال های دهه نود میلادی شکل داد و امروزه تقریبا تمام هتل های مدرن آن را پذیرفته اند.

سفید؛ رنگی فراتر از مرزهای زمان

همانطور که گفتیم خیلی از هتل ها دوست دارند که در این صنعت، پرچمدار باشند. هرچه بیشتر هتل ها به استفاده از ملحفه های سفید در اتاق های خود روی آوردند؛ هتل های دیگری تلاش کردند تا خلاف جریان آب شنا کنند. این روزها طراحان و معماران به تدریج در حال فاصله گرفتن از رنگ سفید برای ملحفه های اتاق ها هستند؛ بدون اینکه توجهی به مطالعات وستین در اثبات مزیت های رنگ سفید نشان دهند.

هرچند اکثریت هتل ها با رضایت خاطر رنگ سفید را برای تختخواب اتاق های خود به رسمیت شناخته اند؛ اما گرایش نوی در دنیای هتلداری در حال شکل گیری است. بعضی از هتل ها برای به نمایش گذاشتن شکوه در مرکز اتاق های خود، استفاده از رنگ های سفید را کنار گذاشته اند. بعضی دیگر برای نشان دادن تمایز خود با سایر هتل ها رنگی غیر از سفید را جایگزین کرده اند. به عبارت دیگر هتل ها دوست دارند یک رویه نو را وارد دنیای هتلداری کنند. با تمام این تفاسیر ملحفه های سفید هنوز هم زمان و مکان نمی شناسند!

به طور خلاصه باید گفت که اگرچه صاحبان هتل ها علاقه ویژه ای دارند تا هتلشان رنگارنگ و به عبارتی در چشم باشد، ملحفه های سفید می توانند در میان این رنگ ها و نقش های شلوغ، موجب آرامش خاطر باشند. رنگ سفید با هر رنگ و سبکی متناسب است؛ خواه یک هتل فوق مدرن باشد یا هتلی با نقش ها و رنگ های مختلف، ملحفه های سفید از آن دست چیزهایی هستند که بهتر است صنعت هتلداری دست به تغییر آن نزند.

در مطلب چرا هتل ها از ملحفه های سفید استفاده می کنند، به داستان های پشت پرده این موضوع اشاره کردیم. دیدیم که مسئله فراتر از تمیز به نظر رسیدن آنها در چشم مهمانان هتل است. اگرچه دنیای هتلداری هم تهی از استثنائات نیست و بعضی از هتل ها این تابو را شکسته اند؛ با این حال گویی رنگ سفید همچنان نوعی آرامش را به مهمانان القا می کند. از همین رو است که استفاده از آن برای وسایل خواب بیشتر از هر وسیله دیگری در اتاق های هتل کاربرد دارد.

به نظر نمی رسد پیدا کردن هتلی که به جای ملحفه های سفید، از ملحفه های سبز یا مثلا زرد استفاده کرده باشد؛ کار راحتی باشد. هرچه که هست، نظافت از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو توصیه ما به شما این است که در هنگام رزرو هتل خود در سایت جااینجاس، نظرات کاربران را هم مطالعه کنید. ما این امکان را به شما داده ایم تا از تجربه ملموس سایر مهمانان بهره بگیرید و با آگاهی انتخاب کنید. توجه به کامنت های کاربران در کنار بررسی امکانات و موقعیت مکانی هتل تجربه اقامت دلنشینی را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: راسخون
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1739

به "چرا هتل ها از ملحفه های سفید استفاده می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هتل ها از ملحفه های سفید استفاده می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید