ژاپنی ها کاخ گلستان را سه بُعدی نورپردازی می نمایند ، گردشگران آخر هفته به کاخ گلستان بروند

به گزارش مجله فیروزی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از نورپردازی سه بُعدی کاخ گلستان به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ژاپن اطلاع داد.

ژاپنی ها کاخ گلستان را سه بُعدی نورپردازی می نمایند ، گردشگران آخر هفته به کاخ گلستان بروند

خبرنگاران: مسعود نصرتی گفت: سفارت ژاپن در ایران با همکاری کاخ گلستان به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران، نورپردازی سه بعدی با موضوع روابط محبت آمیز بین دو کشور در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش می گذارد.

وی افزود: سفارت ژاپن برای نخستین بار نورپردازی سه بعدی را که بیانگر روابط محبت آمیز بین دو کشور است را در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان 10 تا 11 مرداد به نمایش می گذارد و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

نصرتی با اشاره به وجود آثار تاریخی از ژاپن در کاخ گلستان به ایرنا گفت: برگزاری این مراسم نورپردازی می تواند مقدمه ای برای برگزاری نمایشگاه های مشترک میان دو کشور گردد.

ناصرالدین شاه در دومین سفرش به اروپا در 1257 شمسی (1878 میلادی) در سن پترزبورگ روسیه با تاکیاکی انوموتو، وزیر مختار ژاپن دیدار کرد تا درخواستش برای برقراری روابط دو جانبه را مطرح کند.

وزارت امور خارجه ژاپن در آوریل 1880 به یوشیدا ماساهارو که دیپلماتی جوان و تحصیل نموده بود، ماموریت داد به ایران و عثمانی سفر کند و راه های برقراری رابطه بازرگانی با این دو کشور اسلامی را آنالیز کند. سروان نوبویوشی فوروکاوا از ستاد ارتش ژاپن و پنج بازرگان آقای یوشیدا را در این ماموریت همراهی می کردند.

او و هیات همراهش 45 روز دیگر را برای رسیدن به تهران سپری کردند و سر راه خود از شیراز و اصفهان دیدن کردند. ناصرالدین شاه هیات دیپلماتیک ژاپن را در 6 مهر 1259 (27 سپتامبر 1880) به حضور پذیرفت. اسناد وزارت خارجه ژاپن نشان می دهند که دیدار ناصرالدین شاه با نمایندگان ژاپن، بیش از حد انتظار، طول کشید. این نخستین ارتباط ایران با کشور ژاپن بود.

منبع: چمدان
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 149

به "ژاپنی ها کاخ گلستان را سه بُعدی نورپردازی می نمایند ، گردشگران آخر هفته به کاخ گلستان بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها کاخ گلستان را سه بُعدی نورپردازی می نمایند ، گردشگران آخر هفته به کاخ گلستان بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید