کاهش تمایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بریتانیا

به گزارش مجله فیروزی، تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می دهد که تقریبا یک سوم دانشجویان بین المللی احتمالا تمایلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بریتانیا پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا نخواهند داشت.

کاهش تمایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بریتانیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نظرسنجی موسسه هاب سانز حاکی است که حدود یک سوم دانشجویان بین المللی تمایلی ندارند تا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ، به تحصیل در این کشور ادامه دهند که علت اصلی آن افزایش هزینه های آموزشی خواهد بود.

این نظرسنجی از 1014 دانشجوی غیر اروپایی صورت گرفته است. نظرسنجی نشان می دهد که 30 درصد دانشجویان بین المللی تمایلی برای ورود به دانشگاه های بریتانیا نخواهند داشت. 6 درصد دانشجویان نیز اعلام کردند که قطعا بریتانیا را برای ادامه تحصیل انتخاب نخواهند کرد که علت اصلی آن افزایش هزینه های آموزشی خواهد بود.

نتایج نظرسنجی حاکی است که 32 درصد دانشجویان کانادا را به عنوان جایگزین مناسبی برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند و 21 درصد نیز آلمان و 20 درصد نیز آمریکا و استرالیا را به بریتانیا ترجیح خواهند داد.

شورای آموزش عالی بریتانیا اعلام نموده است که درآمد کل حاصل از دانشجویان غیر اروپایی در سال 2014- 2015 میلادی حدود 26 درصد کل درآمد اعلام شده از سوی موسسات آموزشی بریتانیا بوده است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا دانشگاه های این کشور وارد دوره ای از نااطمینانی شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 659

به "کاهش تمایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تمایل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید