کرونا در اروپا، از 47 هزار مبتلا به کرونا در آلمان تا هشدار درباره افزایش جرائم کرونایی

به گزارش مجله فیروزی، اخبار کرونا از اروپا از سرعت بالای شیوع این بیماری در کشورهای اروپایی و هشدار یورو پل درباره افزایش جرائم و جنایت های مرتبط با بحران کرونا در این اتحادیه حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از 47 هزار مبتلا به کرونا در آلمان تا هشدار درباره افزایش جرائم کرونایی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، خبرهای مربوط به کرونا و عواقب آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است.

مجارستان هم قرنطینه می گردد

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا نشان می دهد که کشور مجارستان هم در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور یک قرنطینه دو هفته ای را از روز شنبه در دستور کار قرار داده است. این خبر را ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام نموده است. بر این اساس پلیس مجارستان بر اجرای محدودیت ها از طرف شهروندان نظارت می نماید.

انتظار می رود که نقطه اوج این بیماری در مجارستان در ژوئن و یا ماه جولای اتفاق بیفتد. بر اساس آمارهای رسمی تا به حال حدود 300 ابتلا به بیماری کرونا و 10 مورد مرگ کرونایی از این کشور گزارش شده است. به گفته اوربان آمارهای واقعی بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

هشدار درباره افزایش خشونت علیه زنان آلمانی در دوران بحران کرونا

در اوضاع بحران کرونا، فرانسیسکا گیفی، وزیر زنان جمهوری فدرال آلمان هم به دلیل احتمال افزایش خشونت های خانگی علیه زنان در دوران بحران کرونا از ایالت های آلمان درخواست نموده که اتاق های هتل ها را به زنان در این دوران اجاره دهند.

فرانسه برای مقابله با کرونا با آمریکا همکاری می نماید

در این اوضاع امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم می خواهد یک ابتکار جدید در مقابله با کرونا با همکاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در پیش گیرد. ماکرون در پیامی توئیتری اعلام نموده است که با ترامپ درباره این موضوع گفتگوهای بسیار خوبی داشته است. وی از اقدامات مشترک در این راستا در روزهای آینده اطلاع داد.

مرکل: عواقب بحران کرونا گسترده تر از بحران مالی سال 2008 خواهد بود

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم که همچنان به دلیل ارتباط با یک بیمار کرونایی در قرنطینه واقع شده است به صورت تلفنی و ویدئو کنفرانس از قرنطینه در نشست های مختلف شرکت می نماید.

آنگلا مرگل شب گذشته در سخنانی گفت که هیچ دلیلی در این باره نمی بیند که اعمال محدودیت ها برای مقابله با شیوع کرونا کاهش یابد. وی تاکید نمود که وقت آن اکنون نیست. به گفته وی در حال حاضر تنها به 4 تا 5 روز زمان ضروری است تا تعداد افراد مبتلا به کرونا دو برابر گردد. وی از مردم آلمان خواست که فعلا صبر و شکیبایی داشته باشند.

مرکل تاکید نمود که تاثیرات بحران کرونا بزرگتر از بحران مالی بین المللی سال 2008 است.

مرکل گفت که برای آلمان مکانیسم پایداری منطقه یورو (ESM) اصلی ترین ابزار برای یاری به سایر کشورهای اروپایی در بحران کرونا است.

سران کشورهای اروپایی هم در این باره توافق نموده اند که برای مقابله با پیامدهای مالی بحران کرونا طی دو هفته آینده اقدامات مشترک سیاست مالی را تدوین نمایند.

47 هزار مبتلا به کرونا و 281 مرگ کرونایی در آلمان

در این میان خبرگزاری آلمان با استناد به آمارهای ثبت شده در ایالات آلمان از ابتلای حدود 47 هزار نفر به کرونا در این کشور و مرگ بیش از 280 نفر در اثر ابتلا به این بیماری اطلاع داده است.

در این میان ایالت نوردراین- وست فالن آلمان با بیش از 10.800 مورد ابتلا به کرونا و 82 مرگ کرونایی بیشترین آسیب را از این بحران دیده است.

افزایش محدودیت های کرونایی در کشور مالت

کشور مالت هم به دلیل شیوع ویروس کرونا افراد مسن بالای 65 سال و افراد با بیماری های زمینه ای و زنان باردار را به قرنطینه خانگی می فرستد. این قرنطینه از صبح شنبه در این کشور برقرار می گردد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور بیش از یک پنجم جمعیت این کشور شامل این طرح می شوند.

کشور مالت همچنین حدود دو هفته پیش مدارس و دانشگاه های این کشور را تعطیل نموده و همه رستوران ها را هم بست. همچنین همه فروشگاه هایی که عرضه مواد مورد احتیاج و ضروری زندگی را ندارند از روز دوشنبه در این کشور تعطیل خواهد بود. تا به حال حدود 134 مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده و مرگ کرونایی هم وجود نداشته است.

یک نوجوان 16 ساله در بین قربانیان کرونا در فرانسه

در فرانسه نیز شمار افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته و در عرض 24 ساعت 365 مورد جدید در این کشور ثبت شده و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به 1696 مورد افزایش پیدا نموده که یک جوان 16 ساله هم در بین قربانیان بوده است.

دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا هم از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته که در دوران بحران کرونا پذیرش مشترک بدهی ها را در دستور کار قرار دهند.

مجلس اروپا: کرونا، بحرانی بی سابقه از زمان جنگ جهانی دوم

وی درباره بحران کرونا در ایتالیا گفت که ایتالیا در حال حاضر یکی از تیره و تارترین دوران خود را تجربه می نماید. وی خواهان درک جدیت اوضاع و همبستگی برای مقابله با این بحران شده و گفت: بحرانی در این ابعاد از زمان جنگ جهانی دوم وجود نداشته است. ما باید با اقدامات خارق العاده به وضعیتی خارق العاده واکنش نشان دهیم.

وی همچنین درباره اوضاع پناهندگان در اردوگاه های پر ازدحام در دوران بحران کرونا هشدار داده و خواهان اقدامات سریع برای تخلیه این اردوگاه ها بخصوص در جزایر یونان شده و گفت: ما نباید وقتی می خواهیم ازیک فاجعه انسانی جلوگیری کنیم هیچ زمانی را از دست بدهیم.

در این میان خبرها حاکی از آن است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا و تبدیل این منطقه به کانون بحران در بعضی کشورها تبعیض ها و یا حتی خشونت هایی علیه اروپاییان و بخصوص آلمانی ها صورت می گیرد.این خبر را یکی از مقامات وزارت خارجه آلمان به خبرگزاری آلمان اعلام نموده است.

پناهندگان هم شامل اعمال ممنوعیت برای سفر به آلمان می شوند

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم اعلام نموده است که محدودیت های سفر به آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا را به پناهجویان هم گسترش می دهد. به این ترتیب به زودی پناهجویان باید انتظار بازگرداندن از مرزهای آلمان را داشته باشند. تا به حال پناهندگان شامل محدودیت های در نظر گرفته شده از طرف آلمان برای سفر به این کشور نبودند و حق ورود به آلمان را داشتند.

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم مرتبط با کرونا در اروپا

پل(پلیس اروپا) هم از افزایش آمار جرائم مرتبط با شیوع ویروس کرونا در این اتحادیه اطلاع داده است. مقامات پلیس اروپا هشدار داده اند که باندهای جنایتکار و سازمان یافته به سرعت خود را با اوضاع تطبیق داده و از این بحران سوء استفاده می نمایند. پل از کشف موارد زیادی از جرائم سایبری، کلاهبرداری، سرقت و جعل اطلاع داده است. در این گزارش آمده است که فروش تجهیزات حمایتی تقلبی و داروها از زمان شیوع این بحران به شدت افزایش پیدا نموده است.

رئیس یورو پل چنین شرایطی را غیر قابل تحمل ارزیابی نموده و گفته است که این گونه فعالیت های جنایتکارانه در دوران بحران سلامت بسیار خطرناک بوده و می تواند زندگی انسان ها را تهدید کند.

شرکت فولکس واگن آلمان هم توقف دو هفته ای فراوری خود به دلیل شیوع کرونا را برای چهار روز کاری دیگر تمدید کرد.

افزایش آمار بیماران کرونایی در انگلیس

از انگلیس هم حدود 100 قربانی کرونایی در عرض یک روز گزارش شده و آمار قربانیان کرونا در این کشور به 578 نفر افزایش پیدا نموده و حدود 11700 نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند. البته به گفته نهادهای بهداشتی در این کشور آمار واقعی مبتلایان بسیار بالاتر از این آمارهای رسمی است.

آیا کرونا در ایتالیا در سال 2019 شیوع پیدا نموده است؟

بعضی خبرها هم حاکی از آن است که در ایتالیا دانشمندان مشغول آنالیز این مسئله هستند که آیا ویروس کرونا احتمالا زودتر از موعدی که رسما اعلام شده شیوع پیدا نموده است.

آدریانو دکارلی، از محققان دانشگاه میلان می گوید که در سه ماهه سوم سال 2019 تعداد قابل توجهی از بیمارهای آنفولانزا و بیماری های ریوی و ذات الریه در لمباردی ایتالیا شیوع پیدا نموده بود. وی از صدها مورد بیش از حد معمول ابتلا به این نوع بیماری ها سخن گفته و از مرگ بعضی از این بیماران اطلاع داده است. تا به حال 21 فوریه سال 2020 به عنوان اولین روزی که ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شد اعلام شده است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه

بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 3629 نفر در ترکیه به کرونا مبتلا شده و 75 نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 722

به "کرونا در اروپا، از 47 هزار مبتلا به کرونا در آلمان تا هشدار درباره افزایش جرائم کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از 47 هزار مبتلا به کرونا در آلمان تا هشدار درباره افزایش جرائم کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید