11 ویژگی آزاردهنده افراد فخرفروش و خودنما

به گزارش مجله فیروزی، هیچ کس از افراد از خود متشکر که مدام در حال فخرفروشی هستند، خوشش نمی آید. با این افراد که صحبت کنید، متوجه می شوید آن ها به جز خانه شیک، ماشین آخرین مدل و حقوق میلیونی خود درباره چیز دیگری حرف نمی زنند. این افراد باعث می شوند عزت نفستان پایین بیاید و احساس پست بودن کنید. امروز قصد داریم شما را با ویژگی های افراد متکبر و فخرفروش آشنا کنیم و نحوه برخورد صحیح با این افراد را آموزش دهیم. تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

11 ویژگی آزاردهنده افراد فخرفروش و خودنما

1. فکر می نمایند بهتر از دیگران هستند

افراد فخرفروش همواره فکر می نمایند صندلی فزونی نسبت به دیگران دارند. آن ها وقتی در جمعی قرار می گیرند، خودشان را بهترین می دانند. این افراد فکر می نمایند سلیقه، استایل و سبک زندگی اشان بهترین است و هیچ کس به پای آن ها نمی رسد. داشتن اعتماد به نفس بسیار مهم است، اما نباید بیش از حد خودتان را دست بالا بگیرید.

اگر در اطرافیانتان فرد فخرفروشی را می شناسید، ممکن است متوجه شده باشید که او مدام درباره ویژگی های مثبت خود صحبت می نماید و از هر روشی برای بالا کشیدن و اثبات بهترین بودن خود استفاده می نماید. افراد خودنما خود را لایق بهترین ها می دانند و دلشان می خواهد همه از این موضوع خبر داشته باشند.

2. به انتخاب های دیگران اهمیت نمی دهند

از افراد خودنما و فخرفروش بعید نیست که به نظرات و انتخاب های دیگران هیچ توجهی ننمایند. این افراد هیچ ارزش و احترامی برای تصمیمات دیگران قائل نیستند و با اظهار نظر بی ادبانه درباره انتخا بهای اطرافیان خود، باعث ناراحتی آن ها می شوند. به طور مثال این افراد ممکن است شما را به خاطر غذا خوردن در رستوران های ساده و نه فوق مجلل، بی کلاس خطاب نمایند.

افراد فخرفروش مدام درباره استایل و سبک زندگی دیگران نظرات منفی می دهند و آن ها را به خاطر تصمیماتی که می گیرند و کارهایی که انجام می دهند، تحقیر می نمایند. از نظر این افراد هر کس سبک زندگی آن ها را پیش نگیرد، تصمیم اشتباهی گرفته است و در آخر سرش به سنگ می خورد!

3. درباره پیشرفت و تصمیمات مثبت خود در زندگی لاف می زنند

لاف زدن از ویژگی های شاخص افراد فخرفروش است. آن ها می خواهند به گوش همه برسانند که بهترین هستند. بنابراین تا جایی که می توانند، درباره دستاوردها و تصمیمات مثبت و عاقلانه خود در زندگی صحبت می نمایند. افراد فخرفروش ممکن است درباره عالی بودن سلیقه یا هوش و ذکاوت خود لاف بزنند.

صحبت کردن با دیگران درباره پیروزیت ها و پیشرفت های خود ایرادی ندارد، اما اگر در این کار زیاده روی کنید، تبدیل به یک آدم فخرفروش و خودنما می شوید.

4. سطحی و ظاهربین هستند

از دیگر ویژگی های افراد فخرفروش این است که آن قدر روی ظاهر تمرکز می نمایند که گاهی اوقات کیفیت را فراموش می نمایند. آن ها دوست دارند در هر مجلسی بهترین باشند و بدرخشند، به همین دلیل ممکن است ظاهر را فدای کیفیت نمایند.

این افراد دیگران را از روی ظاهر قضاوت می نمایند و کاری به باطن ندارند. اگر ظاهر خوبی داشته باشید، از لباس های مارک بهره ببرید و خوشبو باشید، از نظر افراد فخرفروش بهترین هستید، حتی اگر ویژگی های اخلاقی خوبی نداشته باشید. اگر کسی ظاهر خوبی نداشته باشد، از نظر این افراد بی کلاس ترین فرد روی زمین است!

5. زندگی اشان را در فضای مجازی به نمایش می گذارند

حتما شما هم افرادی را دیده اید که لحظه لحظه زندگی خود را در فضای مجازی ثبت می نمایند. این افراد به جای اینکه در مهمانی ها و دورهمی ها از بودن در کنار دیگران لذت ببرند و با آن ها معاشرت نمایند، مدام در حال سلفی و عکس دریافت از خود، غذاها و مکان مدنظر هستند.

از نظر افراد خودنما، همه باید شاهد خوشی آن ها باشند و به حال آن ها غبطه بخورند. افراد فخرفروش این تفکر مضحک را دارند که همه عاشق آن ها هستند و تمایل دارند چیزهای بیشتری درباره اشان بدانند.

به همین دلیل است که زندگی خود را در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام به رخ دیگران می کشند. دیگران هم که از واقعیت خبر ندارند، با دیدن ظاهر زندگی چنین افرادی زندگی خود را با آن ها مقایسه می نمایند و مدام حسرت می خورند.

6. عاشق برندهای لوکس هستند

همان طور که اشاره کردیم، این افراد به شدت درگیر ظاهر هستند. آن ها می خواهند همه بدانند لباس هایی که پوشیده اند بسیار گران قیمت هستند، در خانه ا شان کلی وسایل مارک دارند و ماشینشان بهترین ماشین است. هدف این افراد این است که به همه بفهمانند پیروز و پولدار هستند.

7. درباره پول زیاد صحبت می نمایند

افراد فخرفروش می خواهند در همه جنبه های زندگی از دیگران بهتر باشد و پول همان چیزی است که به آن ها در بهتر شدن یاری می نماید. بسیاری از افراد خودنما تصور می نمایند که ضروری است درباره پیروز و پولدار بودن خود فخر بفروشند تا دیگران آن ها را انسان هایی باحال و الهام بخش بدانند.

این افراد فکر می نمایند اگر بیشتر به دیگران نشان دهند که بهترین هستند، محبوبیتشان افزایش پیدا می نماید. آن ها مدام درباره سرگرمی های گران قیمت، خانه مجلل و لباس های برند خود صحبت می نمایند.

8 . فکر می نمایند از دیگران مهم تر هستند

این ویژگی هم چندان تعجب برانگیز نیست. بسیاری از افراد خودنما و فخرفروش دیگران را کم اهمیت و خود را مهم ترین فرد می دانند. این افراد خودشان را سلبریتی می دانند و باور دارند که افراد معمولی اطرافشان شیفته آن ها هستند .

9. با دیگران برخورد محبت آمیز ای ندارند

متأسفانه افراد فخرفروش آن قدر ویژگی های اخلاقی عجیب وغریب دارند که برقراری ارتباط با آن ها سخت می گردد. آن ها خودشان را دوست داشتنی و قابل اعتماد تصور می نمایند ، اما در حقیقت رفتار غیرمحبت آمیز ای با دیگران دارند.

ممکن است هنگام صحبت کردن با این افراد احساس راحتی نکنید، چون نگاه از بالا به پایین به شما دارند. آن ها با دیگر افراد فخرفروش در ارتباط هستند و با آن ها معاشرت می نمایند.

10. خودشیفته هستند

خودشیفتگی از دیگر ویژگی های افراد خودنما است. اگر این افراد خودشیفته نبودند که دلیلی نداشت زندگی اشان را به رخ همه بکشند! همه ی ما دوست داریم در نظر دیگران محبوب باشیم، اما افراد فخرفروش در این زمینه زیاده روی می نمایند. آن ها شیفته خود هستند و مدام خودشان را تحسین می نمایند.

آن ها فکر می نمایند دیگران همواره و همه جا درباره اشان صحبت می نمایند. این افراد آن قدر درگیر خودشان هستند که کم کم از دیگران دور می شوند. افراد فخرفروش هر کاری بتوانند می نمایند تا احساس خوبی درباره خودشان پیدا نمایند.

11. عقاید خود را به دیگران تحمیل می نمایند

افراد خودشیفته فکر می نمایند عقاید و باورهایشان بهترین است، به همین خاطر مدام باورهایشان را به دیگران تحمیل می نمایند. اگر با چنین افرادی وقت بگذرانید، متوجه می شوید که می خواهند شما را متقاعد نمایند سبک زندگی آن ها را دنبال کنید. این افراد سعی می نمایند شما را راضی نمایند در رستوران دلخواه آن ها که غذاهای بسیار گران قیمتی دارد، غذا بخورید. آن ها این حرف را در حالی به شما می زنند که حتی ممکن است از شرایط اقتصادی نه چندان مناسب شما هم خبر داشته باشند. این افراد به شما فشار می آورند که خودتان را به استانداردهای آن ها نزدیک کنید.

چگونه با یک فرد فخرفروش و خودنما برخورد کنیم؟

حالا که با ویژگی های این افراد آشنا شدیم، برویم سراغ روش برخورد صحیح با این افراد.

1. به آن ها بگویید رفتارشان چه حسی به شما می دهد

بسیاری از افراد فخرفروش به طور کامل نمی دانند که رفتارشان چه تأثیری روی دیگران می گذارد و باعث می گردد چه حسی پیدا نمایند. این افراد آن قدر مشغول خودشان هستند که تصور می نمایند دیگران هم همین طور هستند.

اگر از اطرافتان فرد خودشیفته ای است، باید به او بگویید که رفتارهای زشتش چه حسی به شما می دهد. این موضوع را با لحن آرام به او بگویید. به این نکته اشاره کنید که رفتار تحقیرآمیز او باعث ناراحتی شما می گردد.

به او بگویید که سلیقه هایتان با هم متفاوت است و باید به سلیقه های یکدیگر احترام بگذارید تا بتوانید بدون مشکل و ناراحتی با یکدیگر معاشرت کنید. با حرف های منتقدانه خود به این افراد حمله نکنید. به آن ها یادآوری کنید که رابطه محبت آمیز اتان برای شما ارزشمند است و دوست دارید بدون مشکل این رابطه را ادامه دهید .

2. از برخی مکالمه ها دوری کنید

اگر فکر می کنید برخی از مکالمه ها باعث برانگیخته شدن رفتارهای فخرفروشانه این افراد می گردد، به سادگی از این نوع مکالمه ها اجتناب کنید.

به طور مثال ممکن است بدانید که دوستتان در درست کردن قهوه خانگی خودش را بهترین می داند. پس هیچ وقت خودتان را درگیر مکالمه درباره این نکنید که شما در این زمینه بهتر هستید یا او!

3. آن ها را نادیده بگیرید

گاهی اوقات نادیده دریافت بهترین کاری است که در برخورد با افراد فخرفروش می توانید انجام دهید. البته توجه داشته باشید که نادیده دریافت راه حل خوبی در بلندمدت نیست، اما در کوتاه مدت کارتان را راه میندازد.

توجه تمام چیزی است که این افراد به دنبالش هستند. پس زمانی که به دوست فخرفروش خود که دائما در حال بلوف زدن است توجه نکنید، شاید متوجه رفتارش بگردد و پیش شما چنین رفتارهای خودنمایانه ای را بروز ندهد.

کلام آخر

تا زمانی که با یک فرد فخرفروش در ارتباط نباشید، متوجه نمی شوید که چنین افرادی چقدر می توانند با حرف ها و نقدها بی جای خود اطرافیانشان را ناراحت نمایند. در این مقاله از خبرنگاران مگ درباره ویژگی های افراد فخرفروش و خودنما صحبت کردیم. در انتها هم به نحوه برخورد صحیح با این افراد پرداختیم. به نظر شما افراد فخرفروش چه ویژگی های دیگری دارند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

منبع: a conscious rethink

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1464

به "11 ویژگی آزاردهنده افراد فخرفروش و خودنما" امتیاز دهید

1 کاربر به "11 ویژگی آزاردهنده افراد فخرفروش و خودنما" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 ویژگی آزاردهنده افراد فخرفروش و خودنما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید