46 پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

به گزارش مجله فیروزی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 46 پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

46 پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

مجتبی میرحسینی اظهار کرد: 46 پروژه فعال در سطح استان با حجم سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی در حال انجامست که تا خاتمه سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اضافه کرد: در این پروژه ها، زمین به سرمایه گذاران واگذار شده و با توجه به مراحل خاتمهی عملیات ساختمانی، ایجاد اشتغال برای 1049 نفر پیش بینی شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته نیز 29 طرح از سوی سرمایه گذاران ارائه شده که پس از آنالیز های لازم و تایید، موافقت اصولی دریافت کردند و با حجم سرمایه گذاری 5750 میلیارد ریال و اشتغال 545 نفر در حال انجام هستند.

میرحسینی بیان نمود: در چهار ماهه نخست سال جاری نیز 12 پروژه پس از آنالیز اولیه طرح های ارائه شده موافقت اصولی دریافت کردند که پیش بینی می گردد با حجم سرمایه گذاری 850 میلیارد ریال و اشتغال 210 نفر راه اندازی شوند.

او گفت: سیستان و بلوچستان با وجود داشتن ظرفیت های توریستی فراوان از توسعه نیافتگی تاریخی رنج می برد بنابراین احتیاج به تامین زیرساخت های مناسب در بخش های مختلف از جمله توریستی در راستای افزایش جذب، رضایت و ماندگاری توریست دارد که تامین زیرساخت ها، رونق مالی و ایجاد اشتغال پایدار را بدنبال خواهد داشت.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اعلام کرد: علاوه بر تکمیل ریل چابهار کنارک و توسعه راه دسترسی، فراهم کردن امکانات مناسب برای توریستان از جمله ایجاد هتل و ساخت مجتمع های تفریحی و توریستی، اقامتگاه های بومگردی و سایر تاسیسات توریستی می تواند باعث افزایش سرانه توریستی و توسعه هدفمند و پایدار گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1934

به "46 پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "46 پروژه گردشگری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید