آدم حسابی ها؛ بانو ثریا دارابى، مقیم آمریکا
به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران : ثریا دارابی، متولد سال 1362 در اهواز، مدرک تاریخ هنر خود را در سال 2005 از دانشگاه جورج تاون گرفت و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی، یکی از مدیران بازاریابی نیویورک تایمز شد.
دارابی در 23 سالگی اولین و جوان ترین مدیر مشارکت های دیجیتال و رسانه های اجتماعی در نیویورک تایمز بود و در این شغل، به توسعه استراتژی های مربوط به مدیران در رسانه های دیجیتال و اجتماعی می پرداخت.ثریا دارابى یکى از سى زن پیشتاز دنیا در دنیاى تکنولوژى است،
در نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و بازاریابى براى رسانه هاى اجتماعى آغاز به کار کرد و در این شغل، به توسعه استراتژی های مربوط به مدیران در رسانه های دیجیتال و اجتماعی می پرداخت. شاید به همین علت است که حالا او را به عنوان یکی از پیشروان حوزه دیجیتال در دنیا پذیرفته اند.
دارابی اطلاعات فوق العاده ای در زمینه مصرف گرایی دیجیتال و استفاده از تکنولوژی به هدف ارتقای کارایی، اعتبار و رشد دارد. استراتژی هایی که او برای دیجیتالی کردن نیویورک تایمز به کار بست هنوز هم در حال استفاده هستند،
اما پیروزیت اصلى او در فود اسپاتینگ رقم خورد،وب سایتى که ثریا دارابى راه اندازى نموده است ایده وب سایت از آنجا آمد که دارابی در سفری که به ژاپن داشت با خوراکی های متفاوت و جذابی روبرو شد و از آن های عکاسی کرد، اما در بازگشت از سفر دیگر مطمئن نبود نام خوراکی آمده در هر تصویر چیست یا آن را کجا چشیده است.
به همین علت، دارابی و یکی از دوستان او تصمیم به ساخت برنامه ای گرفتند که کار را برای علاقمندان به غذا آسان می کرد. این وب سایت به این صورت کار مى کند که افراد از تمامى نقاط دنیا از غذاهایى که آماده مى نمایند عکس گرفته و در این سایت به اشتراک مى گذارند.
جای تعجب ندارد که فود اسپاتینگ با استقبال خوب مخاطبین روبرو شد و در همان سال اول فعالیت در فهرست 50 وبسایت برتر مجله تایم نهاده شد و مجله Travel+Leisure هم آن را به عنوان یکی از برنامه های ضروری و فوق العاده برای سفر انتخاب کرد بعلاوه فود اسپاتینگ از سوی اپل و مجله اینترنتی وایردبه عنوان اپلیکیشن برتر سال اعلام شد.
دارابى به همراه دوست خود مکسین بیدات برند مد و فشن زَدى را پایه گذارى کرد. برندى که در زمینه شفافیت خط فراوری و ارایٔه دهندگان محصولاتش بسیار پیروز بوده است. دستاورد ثریا دارابی به عنوان یکی از موسسین زَدى ترکیب کردن تجارت الکترونیک، محتوای غنی رسانه ای و ارائه یک تجربه خرید متفاوت و خارق العاده به شکل کاملا یکپارچه است.
این وب سایت به کاربران خود نشان می دهد لباس هایشان چطور و به چه شکل تهیه می شوند - و در عین حال کالا هایی زیبا با کمترین تاثیر منفی روی محیط زیست را در کنار قیمت های عالی و فراوری سریع ارائه می دهد.
در سال 2014، دارابی به عنوان یکی از رهبران جوان سازمان مالی دنیا انتخاب شد و از آن موقع بار ها به سخنرانی در این سازمان پرداخته است. در سال 2012، مجله Inc دارابی را یکی از 30 مدیر برتر زیر 30 سال در دنیا بیان کرد و مجددا در سال 2015، مجله Fortune او را یکی از 40 مدیر برتر زیر 40 سال خواند.
پ
منبع: برترین ها