شروع مبارزه با علف های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از شروع مبارزه با علف های هرز در سطح 500 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اطلاع داد.

شروع مبارزه با علف های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه

فرهاد شریفی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: کار مبارزه با علف های هرز از مزارع گندم و جو منطقه سومار به عنوان گرمسیری ترین نقطه استان از چند روز گذشته شروع شده و احتمالا تا اواخر فروردین ماه در مناطق سردسیر استان ادامه پیدا کند.

شریفی با بیان اینکه کار مبارزه با علفهای هرز تقریبا در تمامی مزارع گندم و جو استان انجام می گردد، گفت: سال جاری برآورد می گردد میزان مبارزه با علفهای هرز در استان به 500 هزار هکتار از مزارع گندم و جو برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته 485 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان علیه علف های هرز سمپاشی شد.

وی اشاره ای هم به نحوه مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو داشت و گفت: مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در مزارع در شرایطی انجام می گردد که 48 ساعت قبل از شروع مبارزه هیچ بارندگی رخ نداده باشد و اراضی مرطوب هم نباشند، در ضمن دمای هوا باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.

شریفی افزود: عدم وزش باد، استفاده از دوز کافی از سموم در کنار استفاده از میزان کافی آب در مبارزه شیمیایی با علف های هرز از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

شریفی همچنین از کشاورزان خواست حتما برای انتخاب نوع سم با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت نمایند.

وی سپس با اشاره به تدارک سم برای مقابله با علفهای در مزارع گندم و جو استان، گفت: گرچه مسئله ای برای تامین سم مورد احتیاج کشاورزان نداریم، اما به دلیل افزایش حداقل دو برابری قیمت سموم در پی برداشته شدن ارز 4200 تومانی و تامین سموم مورد احتیاج کشاورزان با استفاده از ارز نیمایی، ممکن است کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تامین سم روبرو شوند.

وی در انتها با بیان اینکه بی توجهی به مبارزه با علفهای هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری با افت روبرو خواهد نمود، ادامه داد: مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات استراتژیک هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل 30 درصد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1250

به "شروع مبارزه با علف های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مبارزه با علف های هرز در 500 هزار هکتار از مزارع کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید