احسان حدادی قانون را دور می زند؟

به گزارش مجله فیروزی، قرار است احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا بار دیگر به آمریکا سفر کند تا به گفته خود در چند مسابقه معتبر شرکت کند و چند روزی را هم زیر نظر مک ویلکینز مربی آمریکایی به تمرین بپردازد تا ایرادت تکنیکی خود را رفع سازد.

احسان حدادی قانون را دور می زند؟

پیش از این فدراسیون دوومیدانی اعلام نموده بود که بساط اردو های پرهزینه برچیده می گردد و تنها بر اساس سطح بندی ورزشکاران به اندازه هزینه اردوی داخلی به ورزشکارانی پرداخت می گردد که قصد حضور در اردو ها و مسابقات برون مرزی را دارند و مابقی هزینه باید به صورت شخصی یا به وسیله اسپانسر تامین گردد.

ماجرای اردو های احسان حدادی در آمریکا هم یکی از چالش های همیشگی دوومیدانی بوده که گاهی موجب انتقاد سایر ورزشکاران شده که چرا چنین هزینه هایی باید صرف تنها یک ورزشکار گردد. در این شرایط خبر سفر دوباره این ورزشکار به آمریکا بار دیگر به حواشی هزینه های دلاری دامن زده است و در حالی که فدراسیون به علت بدهی های مالیاتی تحت فشار قرار گرفته است، نقدها را هم بیشتر نموده است.

علی رضایی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در مصاحبه با ایسنا به ماجرای سفر احسان حدادی به آمریکا اشاره و اعلام کرد: آقای حدادی قرار نیست هیچ اردویی در آمریکا داشته باشد. قبلا هم اعلام نموده ایم هر ورزشکاری حتی اگر بخواهد با هزینه شخصی به اردوی برون مرزی برود باید این موضوع در کمیته تخصصی فدراسیون آنالیز گردد و بعد از تایید به شورای برون مرزی می رود. از طرفی اگر فدراسیون هم بخواهد هزینه ای بدهد به اندازه هزینه اردو های داخلی پرداخت می کنیم.

او اضافه نمود: قرار است برای احسان حدادی دعوتنامه ارسال گردد که در دو مسابقه سطح بالا شرکت کند. در این صورت هیچ هزینه ای از طرف فدراسیون پرداخت نمی گردد، چون بر اساس دعوتنامه هزینه های ورزشکار در یک بازه زمانی معین بر عهده برگزار کننده مسابقه است. البته هنوز دعوتنامه ای نیامده و اگر ارسال نگردد حدادی شرکت نمی نماید.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه حدادی گفته باید مدتی را با مربی خود تمرین کند، گفت: وقتی به آمریکا می رود بر اساس برنامه برگزار کننده مسابقه چند روز قبل، حین مسابقه و بعد از مسابقه در آنجا حضور دارند که در این زمان می تواند از مربی خود استفاده کند. البته مک ویلکینزهیچ قراردادی با فدراسیون ندارد و در مدتی که حدادی در ایران تمرین می کرد به صورت مشاوره ای با او در ارتباط بود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه مک ویلکینز بدون قرارداد و دریافت هزینه حاضر به همکاری با احسان حدادی شده، اعلام کرد: این یک بحث محبت آمیز است. فدراسیون قرار نیست هزینه ای برای مربی آقای حدادی پرداخت کند. خود من هم تعدادی شاگرد دارم که هیچ هزینه ای از آن ها نمی گیرم. گاهی مربی با ورزشکاری کار می نماید که ریالی هم نمی گیرد، اما وقتی وزشکار به رکورد و عددی رسید دیگر بحثش فرق می نماید و بحث قرارداد مطرح می گردد. آقای حدادی هم در این مدت آسیب داشت و شرایط بدنی خوبی نداشت الان دوباره می خواهد به رکورد های قبلی برسد. از طرفی بحث 15 روز با یکی دو ماه خیلی فرق می نماید و قرار نیست برای چند روز قرارداد منعقد گردد.

رضایی در ادامه اضافه نمود: تا این ساعت و این روز فدراسیون هیچ هزینه ای برای مربی آقای حدادی پرداخت ننموده است. بعد از این بستگی دارد که آقای حدادی به عدد خوبی برسد که ما مجاب شویم با مربی خود همکاری کند. فدراسیون برای چند روزی هم که قرار است با مربی خود در آمریکا کار کند هیچ هزینه ای پرداخت نمی نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1902

به "احسان حدادی قانون را دور می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احسان حدادی قانون را دور می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید