استقبال از ایده های نو برای توسعه گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در بازدید از رویداد استارت آپ ویکند دریاچه ارومیه، از آمادگی این اداره کل برای حمایت از ایده های نو در زمینه گردشگری اطلاع داد .

استقبال از ایده های نو برای توسعه گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، پنجشنبه 1 آذر با حضور در محل برگزاری مجموعه رویداد های کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی و پس از گفت و گو با اعضای تیم های شرکت نماینده در این رویداد ؛ خطاب به مسئولین برگزاری استارت آپ گفت: برگزاری این برنامه کار خوبی است که میتواند ظرفیتهای گردشگری دریاچه ارومیه را حتی در شرایط کنونی (کم آبی) نیز نشان دهد.

او گفت: سازمان جهانی گردشگری سال 2018 را سال استفاده از فناوری های نوین و گردشگری دیجیتال مطرح نموده و به همین دلیل ما نیز از ایده های نو جهت توسعه گردشگری استان استقبال می کنیم .

جباری توضیح داد: یکی از ضعف های اصلی حوزه گردشگری عدم امکان معرفی جاذبه هاست و برگزاری این استارت آپ ها فرصتی را فراهم میکند تا دانشجویان و علاقه مندان بتوانند ایده ها و نظرات خودشان به کسب و کارهای جدید تبدیل نمایند .

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتیاج امروز ما جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده و برگزاری چنین رویدادهایی میتواند منجر به فراوری محصولاتی در اینخصوص باشد .

جباری با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاها ادامه داد: استارت آپ ها میتوانند ظرفیتها را در حوزه گردشگری مانیتور نموده و با هدف کسب درآمد و ایجاد مشاغل جایگزین در روستاها مهاجرت معکوس را رقم بزنند .

جبری اضافه کرد: مجموعه ما آماده است علاوه بر حمایت از برگزارنمایندگان اینگونه استارت آپ ها ؛ خود نیز مجری استارت آپ هایی در حوزه گردشگری باشد تا با اتکاء بر ظرفیتهای گردشگری استان ، از ایده های جدید و فراوریی حداکثر استفاده را بنماید .

جشنواره ملی فراوری محتوای دیجیتال (استارت آپ) دریاچه ارومیه از سی ام آبان تا دوم آذر در محل مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان غربی واقع در جاده ارومیه - سلماس برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 200

به "استقبال از ایده های نو برای توسعه گردشگری آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از ایده های نو برای توسعه گردشگری آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید