ایالات متحده ممنوعیت های هواوی در آلمان را نادیده می گیرد

به گزارش مجله فیروزی، ایالات متحده تصمیم گرفته ممنوعیت های در نظر گرفته شده برای فعالیت هواوی در آلمان را نادیده بگیرد. این موضوعی است که اخیرا از سوی بعضی منابع ناشناس مطرح شده است.

ایالات متحده ممنوعیت های هواوی در آلمان را نادیده می گیرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایالات متحده دیگر نیازی به ممنوعیت های هواوی در آلمان ندارد و تصمیم گرفته نسبت به این موضوع، موضعی خنثی تر در پیش بگیرد. این در حالی است که پیش از این ایالات متحده تهدید نموده بود که محدودیت هایی را در خصوص حضور اینترنت 5G در آلمان اعمال خواهد نمود.

اما آنالیز های تازه نشان می دهد که ایالات متحده در خصوص نقش بالقوه هواوی در توسعه اینترنت 5G در آلمان نگران نیست. به نظر می رسد که مواضع ایالات متحده طی هفته های اخیر تغییر نموده است. بر همین اساس است که روزنامه صبح فرانکفورت به نقل از بعضی منابع دولتی ناشناس آلمان، گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی مسئله ای با خدمات 5Gهواوی در آلمان ندارند.

اما دلیل این عقبب نشینی از سوی ایالات متحده چیست؟ به نظر می رسد استانداردها و زیرساخت های حوزه اینترنت 5G در آلمان بسیار قدرتمند است و در نتیجه این کشور در حوزه امنیت 5G بسیار قوی عمل می نماید. ایالات متحده می گوید روینمودهای امنیتی 5G بسیار کامل است بنابراین دیگر نیازی نیست که آلمان به طور صریح هواوی را ممنوع کند.

این تغییر رویکرد در شرایطی رخ می دهد که در ماه مارس، سفیر ایالات متحده در آلمان در نامه ای به وزیر اقتصاد کشور آلمان نوشت که ایالات متحده نمی تواند با همان شفافیت گذشته اطلاعات خود را با آلمان به اشتراک بگذارد چرا که نگران دسترسی چینی ها به اطلاعات آلمان است.

افزون بر این وزیر امور خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو نیز هشدارهایی غیر مستقیم در خصوص تجهیزات هواوی و استفاده از این تجهیزات به وسیله متحدان واشنگتن اعلام نموده بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2005

به "ایالات متحده ممنوعیت های هواوی در آلمان را نادیده می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالات متحده ممنوعیت های هواوی در آلمان را نادیده می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید