باکس آفیس هفته؛ سریال موفقی که حالا روی پرده سینماست

به گزارش مجله فیروزی، باکس آفیس این هفته درباره یک فیلم به شدت انگلیسی است که توانسته صدرنشین جدول فروش شود: فیلم دانتون ابی.

باکس آفیس هفته؛ سریال موفقی که حالا روی پرده سینماست

این هفته برای کمپانی فوکوس یک رکورد در گیشه سینماها ثبت شد. فیلم دانتون ابی نه تنها در صدر جدول فروش قرار گرفت که بزرگترین افتتاحیه تاریخ این استودیو را رقم زد و فروش آن از 30 میلیون دلار هم عبور کرد. فیلم های جدید دیگر این هفته به سوی ستارگان (Ad astra) و رمبو: آخرین خون بودند. آن ها هم توانستند انتظارها را برآورده کنند و رقابت تنگاتنگی بین شان برای رسیدن به جایگاه دوم برقرار بود.

پیش از دانتون ابی فیلم موذی قسمت سوم (Insidious) با 22.7 میلیون دلار بهترین افتتاحیه را در میان محصولات فوکوس داشت. در طول 20 سالی که این استودیو پخش فیلم ها برعهده داشت لندن سقوط می کند اولین فیلم آن ها بود که در هفته اول فروش اش به بالای 30 میلیون دلار رسید. فیلم دانتون ابی به وضوح بیشتر محبوب زنان است و 74 درصد مخاطبان فیلم را زنان تشکیل می دادند و 60 درصدشان بالاتر از 35 سال داشتند. این یعنی آدم هایی که مخاطب این فیلم هستند اکثرا بزرگسالانی اند که به درام های تاریخی-عاشقانه علاقه دارند.

بعد از پیروزیت فوق العاده سریال دانتون ابی که در شش فصل ساخته شد و رتبه صد و هفتم را میان بهترین سریال های تاریخ در imdb کسب کرد سینما هم به فکر افتاد که از این سریال درام دوست داشتنی استفاده کند. مایکل انگلر که از نویسندگان و کارگردانان سریال بود نسخه سینمایی آن را ساخته است. فیلم همان کاراکترهای سریال را دنبال می کند. داستان خانواده کراولی که مالکانی ثروتمند در یکی از ییلاق های انگلستان در اوایل قرن بیستم هستند.

مخاطبان به فیلم در سایت سینمااسکور امتیاز A را داده اند و در imdb امتیاز فیلم 7.8 از 10 شده است. امتیاز متاکریتیک فیلم هم 64 از 100 است و یعنی منتقدان هم به آن روی خوش نشان داده اند. منتقد اسلیت نوشته است: طرح داستانی دانتون ابی درخشان است. نه به این دلیل که شگفت زده تان می کند بلکه به این خاطر که هر کدام از بازیگران دقیقا همان کاری را انجام می دهند که از آن ها انتظار می رود. این فیلم پاداشی برای طرفداران پروپا قرص سریال دانتون ابی است و جزییات زیبا و دقیقی را از سریال برداشته و در فیلم هم رعایت کرده است.

در بازارهای بین المللی فیلم بعد از نمایش در 17 کشور این هفته در 15 بازار دیگر هم به نمایش درآمد و در حال حاضر در 32 کشور جهان در حال پخش است. از این بازارهای جهانی 10 میلیون دلار درآمد به دست آمده است. بیشترین فروش در کشورهای جدید با 1.3 میلیون دلار در آلمان بوده اما طبعا همان طور که انتظار می رود فروش کلی فیلم در انگلستان بیشتر از بقیه کشورها بوده است.

در رده دوم جدول فیلم به سوی ستارگان جیمز گری را داریم که امید دارد در فصل جوایز پیروز ظاهر شود. به خصوص که در جشنواره ونیز هم حضور مثبتی داشت. این فیلم علمی-تخیلی محصول فاکس با اختلاف کمی توانست فیلم رمبو: آخرین خون محصول لاینزگیت و میلنیوم را پشت سر بگذارد. هر دو فیلم بالای 19 میلیون دلار فروش کردند و به سوی ستارگان با فروش 19.2 میلیون دلاری در 3460 سالن سینما در رده دوم قرار گرفت. گزارش ها حاکی از آن است که عوامل فروش فیلم را در آمریکای شمالی بین 80 تا 100 میلیون دلار در نظر گرفته اند. در نتیجه این افتتاحیه شاید خیلی هم برایشان امیدبخش نباشد.

در کل نظرات نسبت به فیلم متوسط بوده است و امتیاز B را از سایت سینمااسکور دریافت کرده است. 54 درصد مخاطبان فیلم را مردان تشکیل دادند و 73 درصد از تماشاگرانش بالای 25 سال داشته اند.

این فیلم ماجراجویانه علمی-تخیلی بعد از روزی روزگاری در هالیوود تارانتینو دومین برگ برنده برد پیت در فصل جوایز امسال است تا بتواند راهش را به سوی اسکار باز کند. جیمز گری درباره این فیلم گفته بود که می خواهد واقع گراترین تصویر از یک سفر فضایی را در فیلمش تصویر کند. داستان یک فضانورد به اسم روی مک براید (با بازی برد پیت) که به خارج از منظومه شمسی سفر می کند تا پدر گمشده اش (تامی لی جونز) را پیدا کند و رازی را حل نماید که در حال حاضر بقای بشر روی کره زمین را تهدید می کند. سفر او باعث کشف رازهایی می شود که طبیعت بشر و جایگاهش در کهکشان ها و فضا را به چالش می کشد.

گری پیش تر داستان به سوی ستارگان را با قلب تاریکی جوزف کنراد مقایسه کرده بود. منتقدان گفته اند این یکی از بهترین فیلم هایی است که درباره فضا ساخته شده است و کنار سولاریس یکی از مثبت اندیش ترین حماسه های فضایی و عمیق ترین هایشان است. فیلمی که قلب آن پیوند میان پدر و فرزند است و در عین حال فیلم بسیار جاه طلبانه ای است. رابین کالین منتقد تلگراف که به فیلم نمره 100 داده فیلم را اثری می داند که از نظر عاطفی در میان فیلم های کلاسیکِ جیمز گری قرار می گیرند؛ مثل جریانی که از گردابه هایی کوچک شروع شده و به پیچ و تاب های قدرتمند اگزیستانسیال می رسد و البته کل این جریان بر شانه های یک نفر پایدار شده و آن هم برد پیت است.

در بازارهای بین المللی فیلم در 44 کشور اکران شده و 26 میلیون دلار فروش کرده است. پیشتاز کشورها کره و انگلستان هستند که در هر دوی آن ها 2.8 میلیون دلار فروخته است. به دنبال آن ها فرانسه با 2.7 میلیون دلار و اسپانیا با 2.2 میلیون دلار واقع شده است. فیلم هفته آینده در ایتالیا و روسیه و برزیل اکران خواهد شد.

درست بلافاصله بعد از فیلم به سوی ستارگان فیلم رمبو: آخرین خون واقع شده است که 19 میلیون دلار فروش کرده است. افتتاحیه قسمت قبلی رمبو یازده سال پیش بود که فروش 18 میلیون دلاری داشت. در شرایطی که تقریبا هزار سالن سینما کمتر از فیلم فعلی در اختیار داشت. تماشاگران به فیلم امتیاز B را در سایت سینمااسکور داده اند و 66 درصد مخاطبان فیلم را هم مردان تشکیل داده اند. اما برعکس تماشاگران منتقدان از فیلم بیزار شده اند.

امتیاز متاکریتیک فیلم 29 از 100 است. فیلم این بار رمبو را در حالی نشان می دهد که با گذشته اش دست به گریبان است و توانایی های مبارزه های جسورانه اش را از زیر خاک بیرون می کشد تا در ماموریت نهایی انتقام بگیرد.

البته که دیدن سیلوستر استالونه در نقش رمبو همیشه دلپذیر است اما آدریان گرانبرگ، کارگردان این قسمت به جز استالونه در حقیقت هیچ سلاح دیگری برای تسخیر دل مخاطبان در دست ندارد. منتقدان می گویند که در یک نگاه سطحی ممکن است فکر کنید که این یک بی مووی است اما در حقیقت فیلمی است که همه منطق داستانی اش را از دست داده و حتی صحنه های اکشن خوب هم ندارد. به جای اکشن در این فیلم شاهد خشونت هستید. فیلمنامه فیلم احمقانه نوشته شده و کارگردانی اش هم ضعیف و زمخت است.

در میان پنج فیلم صدر جدول آن: قسمت دوم و شیادان هم حضور دارند. اولی در سومین هفته اکرانش 56 درصد افت فروش داشته و با این حساب می تواند تبدیل به سومین فیلم ترسناک پرفروش جهان با درجه R شود.

در اکران محدود سینماها انیمیشن Promare در 31 سالن سینما اکران شد و بیش از 88 هزار دلار فروش کرد. این انیمه علمی-تخیلی را هیرویوکی ایمویاشی ساخته و امتیاز خوبی هم از منتقدان گرفته است. آن ها عاشق جهان فانتزی و پالت رنگی فیلم شدند. فیلمی که به عقیده شان از لحاظ بصری شگفت آور و البته از لحاظ داستانی قابل پیش بینی است.

اما هفته آینده قرار است یک هفته جنجالی باشد. هفته ای که فیلم جوکر اکران می شود و احتمالا این اثر تاد فیلیپس صدرنشین گیشه سینماها هم خواهد شد. فیلمی که در جشنواره ونیز پیروز ظاهر شده و می رود که اولین فیلم ابرقهرمانی مهم فصل جوایز سینمایی شود.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
دانتون ابی 1 31 31
به سوی ستارگان 1 19.2 19.2
رمبو: آخرین خون 1 19 19
آن: قسمت دوم 3 17.2 179.2
شیادان 2 17 62.6
شیر شاه 10 2.6 537.6
پسران خوب 6 2.5 77.3
انجل سقوط کرده است 5 2.4 64.7
overcomer 5 1.5 31.6
سریع و خشمگین: هابز و شاو 8 1.5 170.6

باکس آفیس هفته گذشته:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 280

به "باکس آفیس هفته؛ سریال موفقی که حالا روی پرده سینماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ سریال موفقی که حالا روی پرده سینماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید