با آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا شوید

به گزارش مجله فیروزی، فکر می کنم آشنایی با این نوع آنتی بیوتیک ها مخصوصا در فصول سرد سال لازم است…در این مطلب ، به 4نمونه از گیاهانی که خاصیت آنتی بیوتیک دارند اشاره شده است.

با آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا شوید

1- روغن مرزنگوش:

این روغن 96درصد باکتری نیموکوکوس، 92درصد باکتری نایسریا، پروتئوس و استافیلوکوکوس را از بین می برد.

بعضی از رشته های نایسریا، عامل بیماری هایی مانند مننژیت و سوزاک است. پروتئوس نوعی عفونت روده ای ایجاد می نماید و استافیلوکوکوس عامل بعضی از مسمومیت های غذایی است. این روغن 83درصد از باکتری استرپتوکوکوس، 78درصد آنتروکوکوس مربوط به گلودرد استرپتوکوکی، مخملک، تب روماتیسمی و عفونت ادراری را از بین می برد.

2- عصاره برگ زیتون :

این برگ علاوه بر آنتی بیوتیک، ضدویروس خوبی نیز محسوب می گردد. عصاره این برگ، مانع از عملکرد رادیکال های آزاد مربوط به پیری و بیماری می گردد.

3- سیر :

آنتی بیوتیک طبیعی و عامل ضدقارچی و ضدویروسی است. این گیاه حاوی 2ماده معدنی لازم به نام پتاسیم و ژرمانیوم است. این 2فیتوکمیکال اصلی است که سیستم ایمنی را تقویت می نماید.

4- چای سبز :

حاوی ماده ای فعال به نام اپیگالوکتاکین گالیت (EGCG) است که مانع از رشد میکروب ها در دهان می گردد. چای سبز به طور موثر چربی اضافه در بدن را کاهش می دهد. برای این که نتیجه مطلوب را از مصرف این گیاه بگیرید، علاوه بر نوشیدن غرغره کنید.

گردآوری شده توسط گروه 7گنج

منبع:خراسان

منبع: هفت گنج
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 813

به "با آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آنتی بیوتیک های طبیعی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید