با خوردن 5 نوع میوه، عمیق ترین خواب را تجربه کنید

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا/ اگرچه داروهای رایج برای درمان بی خوابی به وسیله پزشکان یا روان پزشکان تجویز می گردد اما ثابت شده مصرف بعضی اقلام غذایی بخصوص میوه ها، نقش مهمی در افزایش کیفیت خواب و جلوگیری از بروز اختلالات خواب دارد:

با خوردن 5 نوع میوه، عمیق ترین خواب را تجربه کنید

گیلاس: ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب و بیداری و ساعت داخلی بدن است و گیلاس منبع غنی از این هورمون محسوب می گردد. مطالعات نشان داده که مصرف آب گیلاس برای دو بار در روز و به مدت دو هفته، باعث افزایش 90 دقیقه ای زمان خواب در کسانی می گردد که از بی خوابی رنج می برند. مصرف گیلاس باعث افزایش طول عمر هم می گردد.

انگور: درست مانند گیلاس، منبع غنی از ملاتونین است. اگر انگور در مقادیر زیادی قبل از خواب مصرف گردد، به ترویج خواب بدون وقفه یاری می نماید. علاوه بر تاثیر عمیق انگور روی کیفیت خواب، این میوه سرشار از آنتوسیانین و رزوراترول است که هر دو آنتی اکسیدان هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند.

موز: حاوری تریپتوفان است و تریپتوفان به وسیله بدن برای تولیدHTP-5استفاده می گردد. ملاتونین و سروتونین به نوبه خود به وسیله ترکیبHTP-5تولید می شوند و هر دو برای بهبود کیفیت خواب موثرند. موز بعلاوه حاوی پتاسیم است که به منجر به جلوگیری از وقفه خواب شبانه می گردد. اگر تجربه خواب خوبی را در طول شب ندارید، حدود نیم ساعت پیش از خواب یک عدد موز را با یک لیوان شیر ولرم مخلوط کنید و آن را بخورید.

سیب: حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها و پلی فنول ها است. ویتامین ث و ویتامین ب 6 موجود در سیب منجر به بهبود تنفس، کنترل فشار خوون، یاری به استراحت بدن و کاهش استرس در هنگام خواب می گردد. ویتامین ب 16 موجود در این میوه به انتشار سروتونین یاری می نماید. پلی فنول های موجود در سیب باعث تنظیم سطح قند خون در هنگام شب می گردد.

بادام: بادام سرشار از مهمیم است و افزایش سطح این ماده معدنی در بدن می تواند باعث ریلکس شدن عضلات و بالا رفتن کیفیت خواب در افراد مختلف گردد. به علاوه، پروتئین مرغوب موجود در بادام می تواند سطح قندخون را در طول خواب ثابت نگه دارد. ثابت ماندن قندخون در طول خواب باعث می گردد پریدن از خواب و احساس گرسنگی در طول شب به حداقل ممکن برسد. به همین علت بهتر است در وعده شام، حدود 35 گرم بادام خام را به سالاد خود اضافه کنید یا 4 تا 5 عدد بادام را یکی، دو ساعت پیش از خواب میل کنید.

منبع: livelovefruit

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1539

به "با خوردن 5 نوع میوه، عمیق ترین خواب را تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن 5 نوع میوه، عمیق ترین خواب را تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید