آنالیز بورس های دنیا، ادامه ریزش ها در شاخص های صنعتی وال استریت و اروپا

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران - ریزش بازار های سهام در اروپا و آمریکا ادامه دارد.

آنالیز بورس های دنیا، ادامه ریزش ها در شاخص های صنعتی وال استریت و اروپا

به گزارش خبرنگاران، وال استریت در روز سه شنبه پس از اینکه داده ها نشان داد شاخص قیمت های تولیدکننده در نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است، کاهش یافت و انتظارات فدرال رزرو در این هفته برای اعلام کاهش سریع تر خرید دارایی ها را تقویت کرد.

پس از اینکه شاخص S&P 500 در اواخر هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، با توسعه نوع ویروس کرونای Omicron که به سرعت توسعه می یابد، احساسات ریسک گریزی سرمایه گزاران تقویت شده است.

سهام های مرتبط با فناوری مگاکاپ منجر به افت شد، به طوری که Salesforce.com (NYSE:CRM)، Microsoft Corp (NASDAQ:MSFT)، Adobe (NASDAQ:ADBE) و Alphabet (NASDAQ:GOOGL) Inc S&P 500 و Nasdaq را پایین آوردند.

میانگین صنعتی داوجونز با 0.3 درصد کاهش به 35544.18 واحد رسید، در حالی که S&P 500 با 0.75 درصد کاهش به 4634.09 واحد رسید. نزدک کامپوزیت با 1.14 درصد کاهش به 15237.64 واحد رسید.

داده های وزارت کار نشان می دهد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای تقاضای نهایی در 12 ماه منتهی به نوامبر 9.6 درصد افزایش یافته است که بیشترین رشد خود از نوامبر 2010 را به خود اختصاص داده است.

سنتیمنت ریسک گریزی در ناحیه اروپا نیز گسترده شده است و طی معاملات دیروز و امروز شاهد افت شاخص های DAX ، CAC40 و FTSE 100 بودیم. با توجه به این که نشست فدرال رزرو بعد از جلسه معاملاتی اروپا برگزار می گردد ، اگر ول استریت امشب قرمز رنگ گردد فردا سهام در ناحیه اروپا ریزش جدی را تجربه خواهد نمود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1764

به "آنالیز بورس های دنیا، ادامه ریزش ها در شاخص های صنعتی وال استریت و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز بورس های دنیا، ادامه ریزش ها در شاخص های صنعتی وال استریت و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید