بستری 100 بیمار کرونایی در تالش ، شهروندان در خانه بمانند

به گزارش مجله فیروزی، تا به امروز در تالش 100 نفر به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شدند و کادر درمانی بیمارستان تالش به شهروندان توصیه نموده تا خود مراقبتی نموده و از خانه خود خارج نشوند.

بستری 100 بیمار کرونایی در تالش ، شهروندان در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات محوطه سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از فارس، در هفته های گذشته شاهد شیوع ویروس کرونا در استان گیلان به ویژه شهرستان تالش هستیم که در پی آن شاهد بستری شدن نزدیک به 100 نفر از افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان تالش در طول هفته های گذشته بوده ایم.

پرسنل و مدیران این بیمارستان با وجود کمبود امکانات و تجهیزات کافی و لازم با ایثار و از خودگذشتگی خود کوشش های زیادی برای درمان بیماران انجام می دهند که باهمت و کوشش های شبانه روی آنان بسیاری از افراد مبتلابه این بیماری طی روزهای گذشته بهبود یافته و مرخص شده اند.

با ورود و حمایت های خیرین تالش، بخشی از تجهیزات و لوازم مورداحتیاج برای بیمارستان تهیه و در اختیار مدیران شهید نورانی تالش قرار داده شد.

اما همچنان با توجه به قدرت انتقال و شیوع این بیماری و بی توجهی بعضی شهروندان به هشدارهای متخصصین و مسئولان، خطر شیوع و افزایش مبتلایان به این ویروس بسیار جدی و بالا بوده که لزوم توجه شهروندان و اعلام احتمال بالای خطر در منطقه از سوی مسئولان بسیار لازم است.

رئیس بیمارستان شهید نورانی تالش با تأکید بر اینکه این ویروس در دمای بالای 30 درجه از بین می رود، اظهار کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، شستشوی مداوم دست و صورت با آب گرم و دوش دریافت روزانه با آب گرم ازجمله راه های تأثیرگذار مقابله با این ویروس است.

اصغر کرمی با اشاره به کوشش ها و زحمات شبانه روزی پرسنل و پرستاران، نیروهای خدماتی و به ویژه پزشکان زحمتکش اضافه نمود: بسیاری از مبتلایان به این ویروس که در بیمارستان تالش بستری بودند با کوشش همکاران زحمتکش بهبودیافته و مرخص شده اند و آمار فوتی ها بسیار اندک و ناشی از بیماری های زمینه ای دیگر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش نیز با بیان اینکه اقدامات زیادی در زمینه مقابله و جلوگیری از گسترش این ویروس در تالش انجام گرفته، اظهار کرد: بحث انتشار ویروس کرونا بسیار جدی است و از شهروندان خواهش می کنیم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و بیمارستان جدا خودداری نمایند.

حسین نعمتی با اشاره به ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد توسط مأمورین بهداشت محیط اضافه نمود: تأمین دارو و مواد شوینده و ضدعفونی نماینده و انجام تست و آزمایشات لازم از افراد مشکوک به کرونا از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان تالش است.

روان بخش ایزدی، مدیر داخلی بیمارستان تالش نیز در این رابطه گفت: مردم از هرگونه تردد غیرضروری و دیدار از افراد بستری شده در این بیمارستان خودداری نمایند که احتمال سرایت و انتقال بیماری وجود دارد.

در ادامه خبرنگار فارس در تالش با بازدید از بیماران بستری شده در بیمارستان شهید نورانی تالش با چند نفر از پزشکان و پرستاران گفت وگویی انجام داده است.

دکتر دولتی متخصص داخلی با اشاره به اینکه مسئولان و مردم نسبت به مسئله پیشگیری بسیار حساس باشند، اظهار کرد: باید چرخه این بیماری قطع گردد که این امر با ایزوله افراد مشکوک به کرونا و حذف هرگونه دیدار و دیدوبازدید امکان پذیر است.

همچنین دکتر رحمانی قطع شدن این چرخه را به دست خود مردم دانست و گفت: کسانی که سرفه های خشک، تنگی نفس و سایر علائم اعلام شده را دارند حتماً به مراکز درمانی مراجعه نمایند و از هرگونه ارتباط با سایر افراد و تردد در اماکن عمومی و غیره خودداری نمایند.

پرستاران این بیمارستان با تأکید بر اینکه هر بیمار مبتلابه کرونا می تواند چندین نفر را آلوده کند از مردم خواستند از هرگونه تردد در سطح شهر و بیمارستان جدا خودداری نمایند.

آنان با اشاره به اینکه شست وشوی مداوم دست ها و رعایت بهداشت فردی در مقابله با این بیماری بسیار مؤثر است، گفتند: بیماران احتیاج به همراه ندارند و مردم از دیدار با افراد بستری در بیمارستان جدا خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 623

به "بستری 100 بیمار کرونایی در تالش ، شهروندان در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری 100 بیمار کرونایی در تالش ، شهروندان در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید