بنینو:حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر نقش برجسته ایران در حل و وفصل مسائل منطقه ای و جهانی افزود حضور ایران در کنفرانس ژنو2 برای حل و فصل بحران سوریه ضروری است.

بنینو:حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر نقش برجسته ایران در حل و وفصل مسائل منطقه ای و جهانی اضافه کرد حضور ایران در کنفرانس ژنو2 برای حل و فصل بحران سوریه ضروری است.

وی در مصاحبه ای روز جمعه تاکید کرد غیبت ایران حل و فصل خود به خودی مسائل منطقه ای و بین المللی را منجر نمی شود.

اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت هنوز درباره حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 در اویل ماه ژانویه در سوئیس به دلیل مخالفت آمریکا توافق حاصل نشده است. همچنین جی ساکی، سخنگوی وزرات خارجه آمریکا نیز با تایید مخالفت کشورش با حضور ایران گفت رایزنی ها درباره حضور ایران در این نشست ادامه دارد.

یادآور می شود اما بنینو، وزیر خارجه ایتالیا در راس هیاتی بلند پایه برای دیدار و گفتگو با مقامات ایران امروز (شنبه 30 آذر) وارد تهران شد. سفر دو روزه بنینو پاسخ به سفر اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ایتالیا است. ظریف 28 آبان ماه و پیش از نشست ژنو سفری کوتاه به رم داشت و با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با مسئولان ارشد کشورمان از جمله حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه سفر وزیر خارجه ایتالیا قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 293

به "بنینو:حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنینو:حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید