تأکید مقامات روس بر حضور فعالان مالی ایران در بازارهای روسیه

به گزارش مجله فیروزی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه خواهان افزایش حضور فعالان بخش خصوصی و تجار ایران در کشورش شد.

تأکید مقامات روس بر حضور فعالان مالی ایران در بازارهای روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، در ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس اتاق اتاق بازرگانی و صنایع روسیه راه های توسعه همکاری های بین بخش خصوصی دو کشور مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

در ملاقات کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی با سرگئی کاتیرین رئیس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه موضوعات همکاری های دوجانبه و از جمله برطرف مسائل موجود در جهت گسترش روابط متقابل تجاری و راه های توسعه تعاملات بین بخش خصوصی دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

رئیس اتاق صنعت و بازرگانی روسیه در این ملاقات ضمن اشاره به علاقه تجار و بازرگانان روسی برای همکاری و حضور در بازار ایران به عنوان یک بازار عظیم و دارای زمینه های فراوان همکاری، بازار روسیه را نیز کاملا باز و مشتاق برای استفاده از کالاهای ایرانی دانست و خواهان افزایش حضور فعالان بخش خصوصی و تجار ایران در این بازار شد.

کاترین همچنین ضمن اشاره به مسائل ایجاد شده برای تجار به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسائل را موقتی دانست و بیان کرد که اراده محکم طرف روس برای عبور از مسائل کنونی و تقویت هرچه بیشتر مناسبات تجاری بین دو کشور بوده و ابراز امیدواری کرد که دو کشور در آینده نزدیک ضمن غلبه بر این ویروس، برنامه های از پیش مشخص شده را از سر گرفته و تصمیمات خود را عملیاتی خواهند کرد.

کاظم جلالی نیز در این ملاقات ضمن اشاره به سطح کنونی روابط مالی و تجاری، خواهان جدیت بیشتر بخش خصوصی دو کشور برای بهره گیری از اراده رهبران و امکانات ایجاد شده توسط دولت ها برای افزایش هر چه بیشتر تبادلات مالی میان ایران و روسیه شد.

سفیر ایران همچنین ضمن اشاره به اهمیت همکاری های استانی ایران و روسیه و توجه ویژه مقامات عالی رتبه دو کشور بر این مناسبات، این همکاری ها را یک موقعیت ارزشمند برای بخش خصوصی دو طرف برای استفاده از ظرفیت ها و بازار مناطق مختلف دو کشور نامید که می بایست از آن استفاده شود.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 702

به "تأکید مقامات روس بر حضور فعالان مالی ایران در بازارهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مقامات روس بر حضور فعالان مالی ایران در بازارهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید