تکذیب فوت 5 نفر بر اثر گزش نیش عقرب در هرمزگان

به گزارش مجله فیروزی، فرماندار ویژه شهرستان میناب، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و شورای روستای چاهنان جان باختن 5 هم وطن در بخش سندرک بر اثر عقرب گزیدگی طی روز های اخیر را تکذیب کردند.

تکذیب فوت 5 نفر بر اثر گزش نیش عقرب در هرمزگان

به گزارش تسنیم، از شب گذشته اخباری در فضای مجازی مبنی بر هجوم عقرب ها به روستای چاهنان از توابع بخش سندرک میناب منتشر و دست به دست میشود که موجب بهت و حیرت و وحشت مردم شد.

در همین زمینه با مجید سلحشور فرماندار ویژه شهرستان میناب تبادل نظر کردیم که وی صراحتا این مسئله را تکذیب کرد و گفت: از صبح امروز در پی انتشار بعضی اخبار مبنی بر جان باختن 5 نفر بر اثر نیش عقرب، مسئله را مورد آنالیز قرار دادیم.

وی اضافه کرد: فوت 5 نفر بر اثر گزش عقرب کذب بوده و به هیچ وجه صحت ندارد در روستای چاهنان تنها 12 مورد گزش عقرب گزارش شده که هیچکدام خوشبختانه فوت نشده اند، در این مدت تنها یک زن فوت شد که شبکه بهداشت اعلام نمود این جان باخته نیز سابقه گزش به وسیله نیش عقرب نداشته است.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: از ابتدای سال تا به امروز در بخش سندرک 135 مورد گزش عقرب داشتیم که یک نفر فوت شد.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با رد ادعای جان باختن 5 نفر بر اثر عقرب گزیدگی گفت: از شهرستان میناب و بخش سندرک از سوی مراکز درمانی و بهورزان روستایی گزارشی مبنی بر فوت افراد به وسیله نیش عقرب نداشته ایم.

وی اضافه کرد: شاید فردی که مصاحبه نموده مجموع فوتی ها در چندسال گذشته را مطرح نموده، اما در حال حاضر ما گزارشی مبنی بر جان باختن افراد با عقرب گزیدگی نداشته ایم، البته به محض اطلاع یک تیم نظارتی و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به منطقه اعزام شدند تا شرایط را آنالیز نموده و گزارش خود را ارائه دهند.

نوروزیان گفت: در مراکز درمانی سرم عقرب به اندازه کافی وجود دارد و فرد با هر نوع عقربی مورد گزش قرار گیرد با همان سرم قابل درمان است و از این جهت مسئله ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: روستای چاهنان هر ساله با شخم زدن زمین ها با هجوم عقرب ها روبرو است و سال جاری با توجه به شرایط بارش ها این شرایط بدتر شده و عقرب های بیشتری وارد روستا شده اند.

نوروزیان ادامه داد: روز دوشنبه گزارش جامع کار شناسان اعزامی به دست ما خواهد رسید و این مسئله به وسیله رسانه های رسمی به شکل مطلوب تری اطلاع رسانی خواهد شد.

علی اخلاصی عضو شورای روستای چاهنان نیز با تکذیب جان باختن 5 نفر بر اثر عقرب گزیدگی در حال حاضر گفت: موارد فوتی مربوط به سالیان متوالی است و در سال های گذشته سالانه یک نفر بر اثر نیش عقرب جان خود را از دست داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1947

به "تکذیب فوت 5 نفر بر اثر گزش نیش عقرب در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب فوت 5 نفر بر اثر گزش نیش عقرب در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید